Äitiyslomalaisen kesäloma(rahat), koska maksetaan?

Vierailija

Heissan!

Olen äitiyslomalla, vanhempainvapaa päättyy syksyllä. Lomaa on kertynyt täysi määrä (24+6). Työnantajani on epäluotettava ketku (totta!), johon en luota senttiäkään. Siksi kysynkin täällä: koska voin vaatia näitä lomarahojani maksettavaksi ja kuinka paljon - siis koko tuon 30 päivää vai vain 24, entä lomarahat (eli 50% loma-ajan palkasta meillä)? Pitääkö minun palata töihin ennen kuin saan lomarahat?

PLIIS, jos joku tietää, kertoisiko!

Kommentit (2)

Vierailija

Eli pidin kertyneet, pidettävissä olevat vuosilomat äitiysloman jatkoksi, ennen hoitovapaan alkua. (en siis käytännössä käynyt töissä siinä välissä, olin vain vuosilomalla). Ja sain loma-ajan palkan.

En nyt muista oliko 24 vai 30 päivää, mutta siis kaikki lomat jotka on siihen mennessä olleet pidettävissä, voi pitää.

Jos sinulla on luontaisetuja (esim. autoetu), nekin tulee korvata - riitelyn jälkeen sain autoedun arvon rahana, koska autoahan en saanut kuukaudeksi käyttöön.

Lomaraha tulee myös maksaa sinulle kun tuo loma-aika on, sitäkin yrittivät vedota että maksavat vasta kun palaan töihin. Periaatteessa niin onkin, että jos et palaa kyseiseen työpaikkaan, on heillä oikeus pyytää sinua maksamaan tuo lomaraha takaisin.

Mutta katsoin itse että parempi oli saada ne rahat käteen heti silloi nkuin kuului (ja hyvä olikin, kun firma lopetettiin myöhemmin, joten olisi jäänyt ne rahat saamatta kokonaan...)

Jos vaan kuulut liittoon, kannattaa olla rohkeasti yhteydessä myös sinne - paljon tehokkaampaa sanoa "tarkastin asian liitosta".

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat