Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi lapsille pitää tuputtaa jo näin varhain aikuisten asioita. Tuollaiset asiat eivät kuulu 13-14-vuotiaan maailmaan! Ja sitten ihmetellään miksi lasten lapsuus lyhenee koko ajan...

Sivut

Kommentit (61)

kasiluokkalaisissa on eroa: toiset puhaltaa kortsuista ilmapalloja, toiset käyttää niitä ihan muuhun. kuitenkin näitä jälkimmäisiäkin on, eli kyllä seksivalistusta pitää antaa jo tuolloin ja siihen kuuluu myös kortsujen jako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Niin meillekin on jaettu, kun tuolloin on sukupuolivalistusta koulussa. Saapahan pojat harjoitella sen käyttöä ihan rauhassa :)

kun ei itse muista saaneensa valistuslehteä ja kondomia. =) Mutta olen samaa mieltä siinä että lapset aloittavat liian varhain seksielämän toiset onneksi vain puheiden muodossa =)

Minä myös muistan kuinka saatiin yläasteella kortsut ja luokassa laitettiin kiertämään joku esine ja kaikki sai kokeilla kuinka kortsu laitetaan oikea oppisesti.

Miettikää tuota ikää. Kuinka moni teini kehtaa käydä kaupassa ostamassa kortsuja? Se yksi ainoa koulussa ilmaiseksi jaettu kortsukin voi tulla tarpeeseen.

Vierailija:

Lainaus:

Lapsille ei kuulu seksiasiat ja sillä sipuli! T. ap

Vierailija:

Lainaus:

Lapsille ei kuulu seksiasiat ja sillä sipuli! T. ap

Okei, ilman tätä kommenttia olis voinut mennä läpi tämä juttu. Mutta ihanko oikeasti MURROSIKÄISILLE ei tarvitse seksiasioista puhua? :D

noista aikuisten asioista tuohon mennessä ja jotkut jo kokeilleetkin. Nämä asiat kuului 14-vuotiaan maailmaan jo 20 vuotta sitten, miksi siis nykyaika jolloin seksiä ja seksikkyyttä tuputetaan joka tuutista olisi siitä ajasta YHTÄÄN poikkeus.

Eli otapa lusikka vaan kauniiseen käteen ja ala pitää sukupuoli- ja ehkäisyvalistusta lapsellesi.

ja meillä oli silloin vissiin juuri 8.luokalla seksivalistusta. Asia kiinnosti, vaikka myös hävetti. Itse en siinä iässä seksiä harrastanut, mutta eikös tiedon kerääminen ole vaan hyvä juttu? Onko kukaan oikeasti saanut joskus seksiä sen takia että on saanut kondomin? Jos se niin kävisi, olisi porukka jonottamassa kioskeilla :D Minulla oli ainakin joku ilmaiskondomi visusti piilossa laatikossa ja luin juttuja seksistä. Olisi idioottimaista ekaa kertaa suhteessa vasta miettiä että mitäs tässä nyt pitäisi sitten...

Oikeasti, en voi muuta kuin korostaa sitä, että jos nuori meinaa harrastaa seksiä, hän harrastaa sitä ihan sama mitä hänelle sanotaan. Mielummin pillerit ja kondomit käytössä jotta säästytään raskauksilta kuin se että niistä ei mitään tiedetä ja saadaan sukupuolitauti ja joudutaan tekemään abortti. Ollaan joskus puhuttu avopuolison kanssa siitä miten tyhmää jotenkin on joku lukioikäisten valistus, valistuksen pitää tulla ENNEN kuin asiasta on kokemusta..

Eli ehtii harjoitella päälle laittoa jne. rauhassa. Kyllähän noita jaettiin jo 80-luvun lopussakin, kun itse olin yläasteella. Hyvä juttu oli silloin ja on edelleen. Eihän se tietysti kiva ajatus ole, että omat lapset aloittaisivat seksielämän esim. 14/15-vuotiaina, mutta kun itsekin olen aloittanut 15-v:nä, niin olisi aika tyhmää kieltää realiteetit..

Ilmaiseksi tarjoaa meidän kunta aloituspillerit. Mitä sitten pitäisi tehdä? Kieltäytyä ikään vedoten vai? Kyllä me pillereitten lisäksi tarjoamme myös sitä asenne- ja terveyskasvatusta. Ja osaltaan ajattelen niin, että fiksuja on ne, jotka haluaa ehkäisynsä kuntoon. Se osoittaa jo jonkinlaista kypsyyttä. Ne, jotka pelleilee ilman ehkäisyä, eivät ole alkuunkaan kypsiä koko seksitouhuun. Mutta myönnän, että kyllä ne 14-vuotiaat ihan lapsia vielä on

Mutta toisaalta nykyvanhemmat ovat onnessaan, kun Mico-Petterin päiväkodissa on 2-vuotiaiden disco ja Jannicalle ostetaan napapaita ja laitetaan korvikset, koska hänhän on jo 3w. Silloinhan 14-vuotias on oikeastaan jo aikuinen, joten hän voi sekä olla sukupuoliyhteydessä ja käyttää alkoholia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat