Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyhmy rinnassa ja raskaana

Vierailija

Onkohan kyhmy(t) rinnassa yleisiä raskausaikana? Huomasin suurehkon patin, rinnassani eilen ja pohdin, mitä se voisi olla. Kooltaan patti on muutaman sentin mittainen ja sijaitsee rinnan alaosassa. Tuskin mitään vakavaa, mutta huolettaa silti. Kysynkin asiasta seuraavassa neuvolassa.

Kommentit (4)

Vierailija

kyhmy, kooltaan noin 1cm toisessa rinnassa/kainalossa.Huomasin sen rv20 tienoilla. En tarkalleen muista koska kyhmy katosi, mutta viimeistään silloin, kun lopetin imetyksen!

Älä ole huolissasi (itse olin välillä tosi huolissani, kun neuvolassakin vaan käskettiin tarkkailemaan) varmasti johtuu raskaudestasi! Tietysti kannattaa seurata ja jos kasvaa suuremmaksi niin puhu neuvolassa!

Vierailija

mutta myös raskauden aikana on mahdollista sairastua rintasyöpään. Minusta sinun kannattaa ainakin seuraavassa neuvolassa näyttää kyhmyä varmuuden vuoksi, mutta jos siihen on pitkä aika, neuvoisin käymään jo aiemmin pelkästään kyhmyä näyttämässä, niin saat rauhan.

Vierailija

Kyhmyni on noin neljä (!) senttiä. Luultavasi liittyy jotenkin rintarauhaskudoksen kasvuun imetystä varten. Ehkä maitoa alkaa kertyä kudoksiin, vaikka se ei vielä rinnoista valukaan. Onneksi useimmat rintakyhmyt ovat vaarattomia. Lakkaan huolehtimasta ja nautin odotuksen viime metreistä.

Vierailija

mulla ainakin alkoi maitorauhaset tuottaa maitoa jo aika varhaisessa vaiheessa.

ja yhä vaikka lapset on isompia ja edellistä imetin viimeks puoltoista vuotta sitten, rauhaset vielä tuottaa sillee ihan pienenpieniä tippoja.. ärsyttävää...

niin siis että se on varmaan maitorauhanen.

Uusimmat

Suosituimmat