Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, Apua, Apua!

Vierailija

Meille tulee kaksoset. Koko tämä vauva-projekti oli täysi vahinko. Kondomi rikkoontui, ja tällaista ei oltu suunniteltu. Miten ihmeessä tästä selvitään? Kun kaksoset syntyvät, on vanhemmat lapset 4-v, 2.5-v ja 11kk. Tää on niin iso katastrofi, että apua! Tänään käytiin ultrassa. Molemmilla vauvoilla kaikki hyvin, omat istukat yms. Meidän on pakko vaihtaa asuntoa, autoa ja kaikkea, eikä aikaa ole häävisti. Miulla kannustavia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija

Meille ilmoitti kaksoset tulostaan alku vuonna 2005. Lapsia oli ennestään neljä, nuorin oli vasta 2kk kun raskaus selvisi. Muiden iät olivat 1v3kk, 2v7kk 4v . Shokki uutinen oli aluksi, sillä olimme juuri hankkineet uuden tila-auton, sekä talon jossa olisi huoneet juuri sopivasti lapsille. Yksi lapsi oli kyllä tilauksessa, mutta saimmekin kerralla kaksi. Joten autohan se meni vaihtoon, kun selvisimme rv. 24 saakka.

raskausaika oli todella rankaa, sillä olin itse suurimman osan raskaudesta määrätty vuodelepoon, mikä nyt ei todellakaan onnistu neljän pienen lapsen kanssa. Lopulta kaikki meni kuitenkin raskauden suhteen hyvin, ja pojat syntyivät rv. 39+6.

Sairaalassa vietimme 4 päivää, jonka jälkeen alkoi pelätty arki. Olin alussa kolme päivää yksin kotona lasten kanssa, jonka jälkeen mies jäi kahden viikon isyyslomalle.

Miehen kotona olo kyllä helpotti suunattomasti lastenhoitoa. Vauvat hoidin pääsääntöisesti minä, mies oli muiden lasten kanssa. Kun mies palasi töihin, olin kerennyt hiemna opettelemaan rutiineita lasten pukemisissa, ulkoiluissa jne. Loppuen lopulta vauva aika meni liiankin nopeasti ohi, eikä ollut niin rankkaa kuin etukäteen kuvittelin, vaikka rankkaahan se oli, sitä ei voi kieltää.

Nyt nuo pojat ovat touhukkaita 2v6kk vanhoja täystuhoja, mutta silti niin maailman rakkaita, ja sisaruksille varsinkin tärkeitä:) Jätetäänkin ne uhmaiän negatiiviset asiat kertomatta;)

Vierailija

Selitä tilanne niin eiköhän apua ala löytymään. Itse sain apua ja se helpotti alkuunpääsyä huomattavasti.

On teilläkin sit elämää kerrassaan. :) Pientä väkeä pienillä ikäeroilla niin kuin meilläkin. Onnittelut ja voimia arkeen. :)) t.2

Vierailija

mutta kyllä te selviätte! Meillä nuorimmat kaksoset ja edelliset pienillä ikäeroilla mutta hyvin tässä pärjäillään. Pyydä kotiapua ajoissa, se on korvaamatonta loppuraskaudessa ja heti vauvojen syntymän jälkeen. Tsemppiä teille!:)

Uusimmat

Suosituimmat