Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On kyllä syvältä, että univajeen ollessa pahimmillaan ja vauvalla tiheän imun kausi ja

Vierailija

päivärytmi aivan sekaisin - täytyy järjestää ristiäisjuhlat monen sortin tarjottavineen. Todella todella syvältä!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Lainaus:

pahaa, kun mikä ja maksaa hurjasti

koska pystyt tuollaisia väittämään? Meidän lähellämme on loistava pieni konditoria, ja suoraan sanottuna en ole koskaan syönyt paremman makuisia leivonnaisia. Onhan näitä kotileipureita olemassa vaikka pilvin pimein, jotka saaneet muutamia satunnaisia kehuja, ja kuvittelevat itsestään liikoja. No, leivonnaisten maku on yleensä vähän niin ja näin, etenkin univajeiselle äipällä... Ja kuule, se maksaa, kenellä on varaa. Niin se vain menee.

Vierailija

Nyt tänä vuonna meidän lapsen synttärien vieraslista oli liian iso ja ajankohta väärä, eikä ko. sukulainen halunnut tulla hälinään ja vastasi jo kieltävästi. En ole enää kertonut, että ko. synttärien pitopaikka ja -aika siirtyi. Voi olla että yrittää tunkea alkuperäiseen aikaan tänne, mutta mepä ei olla enää paikalla. Voi, voi...

3

Vierailija

omat lapseni ovat nyt jo isoja, mutta tekstisi olisi hyvinkin voinut olla minun suustani. itseasiassa juuri noin puuskahdin itsekin jokaisen kolmen lapseni ristäisiä valmistellessa.

Minulla on mennyt muutama kuukausi synnytyksistä toipuessa ja risitäisten aikaan olen ollut aina todella pää pilvissä ja ajatukset sekaisin kuin myös kroppa vielä synnytyksen jäljiltä väsynyt ja toipilas.

Sukulaisia on, mutta kaikki asuvat melko kaukana ja ovat olleet (mummotkin) työelämässä. Parhaalla tahdollaankaan eivät ole päässeet auttamaan valmisteluissa. Viimeiset ristiäiset pidimme vanhempieni kotona, jonne menin muutaman päivän aikaisemmin ja teimme ne yhdessä. Ne olivatkin kaikista ihanimmat ristiäiset.

Rahakin oli hiukan tiukalla siinä elämänvaiheessa, joten ei todellakaan tullutmieleen käydä pitopalveluissa tai konditorioissa ostoksilla.

1-vuotis synttärit olen ain innolla järjestellyt, ja suunnilleen samallae porulakke kuin ristiäisetkin. Minusta ristiäiset voitaisiin hyvin pitää vuoden vanhalle. Sitä ennen vain vauva rekisteröitäisiin ja saisi siten virallisesti nimen.

Vierailija

kun tarjosin esikoisen 5-vuotissynttäreillä paistovalmiita karjalanpiirakoita. Olen valvonut viisi vuotta putkeen ja kuopuksen astmalääkitys pitää antaa kohtausten aikaan parin tunnin välein myös öisin. Hoidan kodin, lapset ja työn. Sukulaisen mielestä olen laiska luuseri...

Vierailija

minä en aio tarjota edes mitään paistovalmista, vaan tilaan kaiken valmiina konditoriasta. No, kahvit ja teet sentään keitän, mutta siinä se. Sitä paitsi konditorian tuotteet ovat paljon parempia kuin itsetehdyt.

Vierailija

Mitä jos sää rajottaisit tota marttyyrisyyttä ja otat aivot narikasta?

1. Ota päikkärit kun lapsi nukkuu. Pyydä miestä, mummoa, kummia, kaveriasi TAI maksa ulkopuoliselle hoitajalle että NUKUT pari tuntia.

Tarkista ruokavaliosi, liiku enempi ja juo tarpeeksi.

2. Edellisen ohjeilla maitokin nousee paremmin, mutta maidon nousu ei vaadi kovin kauaa. Tiheän imun kausi saattaa siis ollakin HUVITUTTEILUA? Lapsi on hoksannut että voi vapaasti roikkua rinnoillasi, älä hyvä ihminen opeta lasta siihen! :)

Syö, juo, liiku, hoida rintoja ja rentoudu. Maito nousee kun stimuloi vähän entistä useammin. Älä sekota tätä viihteeseen.

3. Ristiäiset: Ota aikataulu. Mieti mitä voit tehdä NYT, mitä lähempänä juhlapäivää.

Delegoi tehtäviä sukulaisille. Mummot, kummit ja ystävät saattaa olla halukkaita leipomaan tai tekeen lihapullia jne. Älä suotta uuvuta itseäsi.

Tähän uuvuttamiseen kuuluu myös se että pidät jalat maan pinnalla!!! Älä suunnittele liian hienoa piperrystä jos teet asiat ITSE. Tai tarttet kunnon suunnitelmat miten teet asiat. Joistain on vaan pakko luopua jos homma on liian iso urakka.

Osta valmista/puolivalmisteita, kysy leivoksia kahviloista/keittiöalan kouluista. Tee valmiiksi. Jos joudut juoksentelemaan kaupoissa vielä päivää ennen kastetta, siivoamaan ja silittämään vaatteita niin olet pulassa.

Jos et hoida asioitasi järkevästi vaan pähkäilet -tekemisen sijasta; ei ihmekään että maidon tuotannon kanssa on ongelmia.

Vierailija

mummot teki kaiken. eikö teillä ole sukulaisia? omia äitejä? tai lastenne tulevat kummit? ei mun tarvinnu tehä muuta ku tuoda itteni ja vauva. ja jos olis tarvinnu niin olisin soittanu papin ja kastamisen jälkeen olisivat saaneet mennä vaikka esson baariin, aivan sama, mä en oliskaan jaksanut.

Vierailija

siskoani leipomaan täytekakun päivänsankarin kanssa. Käytän kuulemma sukulaisia härskisti hyväkseni... Olen kuulemma ällöttävä.

3

Vierailija

ristiäiset vasta kun vauva on ollut siinä 4 kk, on jo jonkinlainen rytmi löytynyt ja suurin osa yöstäkin jo nukuttu. Ei niitä ole mikään pakko pitää niin aikaisin.

Vierailija

kyllä juuri siksi että maidon tuotanto nousisi, siksi vauva roikkuu tissillä ja siksi sitä tissiä myös on annettava. se kestää oman aikansa, mutta ilman tissittelyä maidon määrä ei kasva. tämä on juuri se vaihe kun moni luovuttaa kun "maito ei muka riitä"... todellisuudessa pari viikkoa tiheää imua ja kohta riittää taas!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat