Pysäytetäänkö lapsen sydän sydänleikkauksessa?

Vierailija

Saimme jokin aikaa sitten tiedon, että lapsemme joutuu avosydänleikkaukseen. Enkä pääse millään eroon siitä mielikuvasta, että lapsi makaa leikkauspöydällä sydän pysähtyneenä. Ajatus on ihan käsittämättömän vaikea. Ajoittain olen sitä mieltä, että lapsemme ei tule siitä selviämään. Vaikka tilastot kertovatkin ihan päinvastaista. Eli löytyykö kohtalotovereita (tai asiantuntijoita) ja olenko ymmärtänyt asian oikein? Pysäytetäänkö se sydän?

Sivut

Kommentit (17)

Hyi, kamalaa.. Kuka voi mennä pysäyttämään sen? Aargh, tää mielikuva ei lähe mun päästä. Melkein itkun partaalla.. Anteeksi...

Aivan mielettömästi voimia ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Enkeleitä suojelemaan..

-5-

Anteeksi, en halua lietsoa pelkoa tai mitään mutta voisin kuvitella olevani ihan paniikissa jos joutuisin samaan tilanteeseen kuin sinä.

Kamala ajatus. Pysäyttää pienen sydän. Kamalaa. Apua, mä en osaa enää ajatella muuta. Kamalaa..

Rohkeutta ja voimia sinulle!

Toki kirurgia vaatii aikamoista kylmähermoisuutta ja sitä, että on uskallettava satuttaa ja tehdä hurjiakin juttuja ja nopeita päätöksiä uskoen siihen, että lopputulos on näin parempi ja temput siis potilaan edun mukaisia vaikka hurjilta kuulostavatkin. Eli ei siihen kaikista ole, ei edes kaikista lääkäreistä.

Se on sellainen taka-alalla oleva ahdistus. Ihan kuin elämä olisi tavallaan hidastunut odottamaan sitä tulevaa leikkausta. Usein lasta katsellessa sitä miettii, mutta pitkiä aikoja on myös miettimättä. Onneksi meidän leikkauksemme on sieltä helpoimmasta päästä.

ja verenkierto kytketään sydän-keuhkokoneeseen. Avosydänleikkauksessa korjataan lähes kaikki sydänviat. Silloin haava tulee keskelle rintakehää. Suljetussa sydänleikkauksessa sydäntä ei pysäytetä eikä itse sydänlihakseen kosketa ja haava sijaitsee vasemassa kyljessä. Suljetussa sydänleikkauksessa voidaan korjata esin aortan kaaren ahtauma koska vika ei silloin sijaitse itse sydämessä vaan sen ulkopuolella. Suomen kaikkki 4 lasten sydänkirurgia ovat alansa parhaita ihan kansainväliselläkin tasolla.

Joten tsemppiä vaan leikkauksen odotukseen. Tulet itsekkin hämmästymään miten nopeasti nämä pienet ihmiset toipuvat isoista ja vaativista sydänleikkauksista!

Meillä on lääkäriaika tulossa. Voin sitten kysellä lääkäriltä. Tämä avosydänleikkaus oli asioissa uusi käänne, en ole vielä ehtinyt kysyä lääkäriltä. Googlettanut olen vaikka kuinka, mutta tuota tietoa en suoranasesti ole löytänyt. Minusta se on tavallaan itsestään selvyys, mutta olen miettinyt, että jos olenkin erehtynyt.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat