Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on normaali iltasi työpäivän jälkeen?

Vierailija

Lähinnä kiinnostaa sellaisten 3-5 vuotiaiden lasten äitien kommentit. Kuinka paljon "joudutte" leikkimään lasten kanssa, kuinka paljon lapset leikkivät keskenään? Itsellä alkaa olla kohta paukut ja keinot vähissä omien lasten kanssa, illat sujuvat tyyliin "äiti voitko, äiti teetkö, tuotko, puetko, nälkä, jano, sitä tätä tuota", leikitä ei yhtään keskenään, nahistellaan koko ajan, levitetään lelut ympäri huushollia, mutta ei leikitä niillä, kaikki on vain pakko saada esiin. Huudetaan ja möykätään, puhutaan päälle jos miehen kanssa keskustellaan, jne.

Ulkona jatkuu sama touhu, anna vauhtia, työnnä pyörää, tee hiekkakakku, sitä ja tätä. Mitään ei osata tai viitsitä tehdä itse. Yritän ottaa lapset mukaan kotitöihin, kauppaan, ja muutenkin viettää aikaa, mutta joka ikisestä asiasta tulee kamala sirkus tai vaatimusten linja jatkuu. Enkä todellakaan pompi lasten mukaan. En vain enää itse keksi miten tämän kierteen saisi katkaistua, että ei koko ajan kaikilla olisi pinna piukeella kotona ollessa? Että tuo jankutus loppuisi.

Kommentit (7)

Vierailija

että vuoroiltoina mies leikkii, ja hoitelee iltapesut, ja minä kokkaan, siistin, ja pistän nukkumaan. Ja sit toisinpäin. Ainakin se joka leikkii saa sitten vähän hengähdystaukoa kahdeksasta lähtien, kun muksut menee sänkyyn. Nukkumaanmeno on meillä iltasadun lukemista, ja muuta pikkurituaalia, ja sitten pienemmän (2 v.) vieressä on maattava kunnes nukahtaa. Onko sinulla mies auttamassa?

Vierailija

että olen todella laiska leikkimään, ja onneksi ovat oppineet leikkimään keskenään. Teen töitä kotoa ja olen aina jotain puuhaamassa, ja lapset saavat viihdyttää toisiaan. Toisinaan auttavat, ja sitten tehdään yhdessä, vaikka pyyhkivät vähän pölyjä tai antavat pyykkipoikia kun ripustan pyykkiä. Tulevat kysymään leikkimään, ja menen aloittamaan leikin, vaikka laittamalla junaradan lattialle, ja jätän ne sitten siihen leikkimään.

Vierailija

mies on sitä ennen hakenut lapset ip-kerhosta ja päiväkodista ja hyvässä lykyssä ruoka odottaa valmiina.

Loppuilta menee sitten päivällisastioita korjatessa, lattialla lojuvia vaatteita ja leluja korjatessa, pyykkiä pestessä ja muissa kotihommissa. Lapset on opetettu omatoimisiksi, ovat keskenään naapurin lasten kanssa pihalla ja isommat auttaa pienempää, joten en tarjoile enkä palvele jokaista pyyntöä, jos sattuu olemaan muu homma käsillä. Nukkumaanmenorumba on sitten ohjelmanumero erikseen... t. Neljän äiti

Vierailija

Heillä on samanikäiset kuin meillä, eivätkä ko. lapset leiki koskaan keskenään. Siis 20 sekuntia ja sitten on tappelu.

Ehkä siihen vaikuttaa myös lasten luonne. Ehkä kaikilla ei vain leikki suju edes olosuhteiden pakosta.

5

Vierailija

ja meilläkin möykätään, ja sotketaan ja vänistään ja inistään. Minä en vain noteeraa sitä, eikä se normaalisti käy hermoille. Helpottaa kun on mies auttamassa.

Vierailija

ovat hoidossa yhdeksästä neljään, on mies. Ehkä täytyy kokeilla tuota vuoroilta systeemiä. Olen itsekin arvellut, että on jotain huomion hakemista, mutta en vain ymmärrä miksi. Huomiota annetaan, mutta kun mikään ei riitä. Vessaankin kun menee, on joku ovat takana jonkun murheen kanssa. Eli siis suoraan sanoen, minuuttiakaan en saa olla rauhassa. Tänään kuten monena muunakin iltana viime päivinä paloi pinna ja lopulta karjaisin että johan on markkinat, jos ei lelut kelpaa, pistän ne roskiin ja vähän vauhdilla sinne omaan huoneeseen nyt leikkimään, jos haluatte ne pitää. Ja kas kummaa, lopulta menivät leikkimään. En pidä huutamisesta, ja kunpa keksisinkin jonkun muun keinon siihen, että viihtyisivät toistensa seurassa. Kavereita jos on, niin silloin leikkiminen pääosin onnistuu, mutta kahdestaan ei millään.

Uusimmat

Suosituimmat