Käy sääliksi köyhää ystävää.

Vierailija

Minulla ja miehelläni hyväpalkkaiset työt, asumme kahdestaan juuri ostamassamme uudessa unelma-asunnossa. Meillä ei ole mikään kiire hankkia lapsia, nautimme nyt vain toisistamme!

Ystäväni on käynyt vain ammattikoulun jonka jälkeen tuli köyhälle miehelleen raskaaksi. Asuvat pienessä kaupungin kerrostalokolmiossa ja taloudellisesti ovat hyvin tiukilla. Mies raataa duunarina huonolla palkalla.

Tekee niin pahaa ystävän puolesta, ei mene elämässä näköjään nallekarkit tasan.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

niin köyhinä. Ja aina varmasti vertaavat mikä on halvinta kaupassa.

Eivät varmaan koskaan saa omaa asuntoa, saatika omakotitaloa.

Harmittaa vaan kun lapsuuden ystäviä olemme ja ns. samasta lähtötilanteesta ja minulla menee niin paljon paremmin.

ap

Vierailija

Ystävälläsi on lapsia ja perhe. Miten mahtaa sinun käydä?

10 vuoden päästä voi tilanne olla se, että sinä isossa talossasi oletkin katkera ja kateellinen ystävällesi, jolla on jotain materiaa tärkeämpää, mitä sinä et ehkä ole yrityksistä huolimatta saanut?

Ei se materia tai palkkapussia todellista onnea tuo. Onni tulee toisista ihmisistä, lapsista ja perheestä.

Vierailija

Minulla oli joskus ihan kivasti menestyvä yritys, ulkomaan matkoja, vene, kiva koti, ihanat lapset ja mukava aviomies.

Nyt ei ole jäljellä kuin ihanat lapset tuosta kaikesta ja en mistään hinnasta vaihtaisi nykyistä elämääni tuohon entiseen, jossa tulot olivat 5x nykyiseen verratuna.

Vierailija

Minulla on kanssa köyhä ystävä, jonka elämä ei ole koskaan ollut helppoa. Näin yh:ha hän ei tule koskaan edes rikastumaan leipätyöllään. On se minusta sääli, että pitää laskea pennosia, ei koskaan pääse lomalle, ei ole vara palkata lastenhoitajaa jotta voisi joskus mennä ja tulla... kuinka huomaa hänen väsymyksensä, jota kyllä vähän raha korvaisi.

Vierailija

Esimerkiksi jos huomaat että toivomaasi vauvaa ei kuulu, huomaatkin että ystäväsi on "rikkaampi" kuin sinä

Tekstistäsi oikein huokuu kuinka pinnallinen sinäkin olet.. mutta tulet huomaamaan että ei se raha tuo onnellisuutta ne on ihan muut arvot jotka elämässä ratkaisee

Vierailija

taidat olla provo, niin uskomattoman tyhmää tekstiä..

meilläkin on okt ja taloudellisesti asiat hyvin, eikä kaikilla lapsuudenystävillä ole, muttei silti tulisi mieleen säälitellä heitä. pääasia on loppujen lopuksi hyvät ihmissuhteet, perhe, terveys ja katto pään päällä.

Vierailija

No, en minä kylve rahassa, vaikka häneen verrattuna olenkin hyväosainen. Mutta kutsun häntä lapsineen meille usein syömään ja ostan lapsille kirppiksiltä vaatteita ja sellaista.

Siinä mielessä hän on hyväosainen, että lapset ovat isällä joka toisen viikonlopun. Se on vain se arki, mitä hän ei meinaa jaksaa pyörittää. Hänen lapsiaan minä hoidan hyvin harvoin. Hän asuu sen verran kaukana, etten voi häntä arki-iltaisin auttaa. Muuten voisinkin vahtia lapsia, jotta hän pääsisi urheilemaan tai jotain.

i]kun sinulla kerran on asiat paremmin ja voimia, niin mikset mene ja hoida ystäväsi lasta/lapsia? tai muuten auta? Raha toki helpottaa elämää, mutta niin tekevät myös hyvät ystävät ja viime kädessä raha ei voi korvata toisen ihmisen tukea ja läsnäoloa.

t. eräs joskus tiukoilla ollut, nyttemmin hyväosainen

[/quote]

Vierailija

Oletko kysynyt ystävältäsi mitä mieltä hän on? Hän kun voi olla täysin tyytyväinen omaan elämäänsä. Kaikille kun se raha ei merkkaa kaikkea..

Vierailija

lastenhoitajan muutamaksi illaksi ja kustantaisit vaikka laivalle? Tee jotain, äläkä vaan sääli. Siitä ei ole mitään hyötyä.

Lainaus:

Minulla on kanssa köyhä ystävä, jonka elämä ei ole koskaan ollut helppoa. Näin yh:ha hän ei tule koskaan edes rikastumaan leipätyöllään. On se minusta sääli, että pitää laskea pennosia, ei koskaan pääse lomalle, ei ole vara palkata lastenhoitajaa jotta voisi joskus mennä ja tulla... kuinka huomaa hänen väsymyksensä, jota kyllä vähän raha korvaisi.

Vierailija

kun sinulla kerran on asiat paremmin ja voimia, niin mikset mene ja hoida ystäväsi lasta/lapsia? tai muuten auta? Raha toki helpottaa elämää, mutta niin tekevät myös hyvät ystävät ja viime kädessä raha ei voi korvata toisen ihmisen tukea ja läsnäoloa.

t. eräs joskus tiukoilla ollut, nyttemmin hyväosainen

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat