mistä on kysymys, jos joku AIKUINEN on aina riidoissa auktoriteettien kanssa?

Vierailija

...auktoriteettaja voivat olla esim. pomot, lääkärit, opettajat, rehtorit, vakuutusvirkailijat...

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Lainaus:

kyllä jotkut kapinoivat läpi elämänsä ja mitä enemmän heille laitetaan hanttiin, sitä enemmän he tappelevat vastaan.

kuule, kapinointi kuuluu lähinnä teini-ikään. Normaalit aikuiset eivät kapinoi, vaan hoitavat asiat muulla tavalla.

3

Vierailija

Jokin kasvussa on mennyt vikaan.

Tai kasvatuksessa. Joskus törmää sellaiseen katkeruuteen syrjäytyneiden ihmisten kohdalla, mikä kohdistuu juuri viranomaisiin. Ehkä siinä on jotain katkeruutta siitä, että oma elämä ei ole onnistunut. Sitten, sen sijaan, että myöntäisi, että oma elämä on epätäydellistä, hyökätään täydellä laidalla niiden kimppuun, jotka ulospäin näyttävät saanen asiansa paremmin hoidettua.

Vierailija

että ihminen suhtautuu kriittisesti elimiin, joilla on toimivaltaa hänen itsensä suhteen. Toisilla meistä on aivot ja autonomia, toisilla ei.

Vierailija

Eli jos olin kyseenalaistanut jonkun hänen sanomisensa ja soittanut ja tarkistanut esim. kelasta tai lastenvalvojalta miten asia menee, niin mies sai raivarit ja väitti että virasto on antanut mulle väärää tietoa. Rasittavaa.

Vierailija

ihmiselle sitten aina sattuukin ne ikävimmät tapaukset, hmm!

Lainaus:

Mitään korvauksia ei saa ellei pysty näyttämään mustaa valkoisella oikeudestaan korvaukseen. Omalle kohdalle on sattunut useita kertoja se tilanne, että ilmiselvä korvaushakemus on hylätty, ja on pitänyt tehdä valituksia että on saanut asiat hoitumaan oikein. Kelan ja lääkäreiden kanssa sama juttu. Eli pidän kyllä outona, jos joku luottaa noidenkin yleensä tekevän hommansa oikein, kun oma kokemus todistaa juuri päinvastaista.

Vierailija

Eiköhän tällaisilla ole mennyt lapsuudessa jotain pieleen, eikä pysty nyt olemaan sinut itsensä kanssa. Sääliksi käy, sillä rankkaahan se on olla aina oikeassa ja osata kaikki paremmin kuin muut.

Vierailija

Ei se mitään traumoja vaadi että jotkut ovat lampaita ja jotkut tiikereitä. Jotkut ihmiset syntyvät änkyröiksi ja toiset hyväksyvät kaiken, turha sitä on millään keittiöpsykologisilla teorioilla selitellä.

Vierailija

Mulle ei tässä maailmassa ole muita auktoriteetteja kuin Suomen valtio ja ehkä oma moraalikäsitykseni. Ihmisten tekemät virheet on lupa kyseenalaistaa olipa kyse työkkärin natsivirkailijasta tai sydänkirurgista joka on jättänyt olennaisia asioita kertomatta esim lapseni hoidosta.

En kunnioita ketään jos he eivät ansaitse kunnioitustani

Vierailija

Periaatteessa mielestäni myös valtiovalta on kyseenalaistettavissa oleva auktoriteetti, sillä senkin valta on vain abstraktio. Lisäksi mielestäni suomalaisissa on huolestuttavaa lammasmaisuus. Eli jos nyt vaikka huomenna päätettäisiin lakkauttaa tuet lapsiperheille, niin eipä siitä mitään mekkalaa syntyisi. Ihmiset hyväksyisivät sen noin vain.

Mutta toki jos nyt ei mitään usko, niin on varmaan jonkin sortin ongelmia=)

Vierailija

Lainaus:

kunnioittaa kaikkia, kunnes he tekevät jotakin millä menettävät sen kunnioituksen.

Näin oli jo käynyt, Siis asiantuntija-aktoriteetti oli jo tehnyt pahan virheen.

Toki yhden virheenkin jälkeen vielä pitäisi antaa toinen tilaisuus. Kovin montaa ei kuitenkaan tarvitse katsella auktoriteetiltakaan, eikä sitä yhtäkään tarvitse jättää korjaamatta.

vai maksatko itse enemmän veroja ihan vain siksi, että verottajalta on jäänyt jotain huomaamatta - et taida, menet ja vaadit virheen korjausta.

Minä kunnioitan kaikkia niitä auktoriteetteja, jotka kunnioitusta ansaitsevat, jotka siis toimivat niinkuin pitääkin. Valitettavasti niitäkin löytyy, jotka eivät toimi.

Vierailija

Sen harhaluulon voisi tietysti karsia jo lapsena esimerkiksi asumalla vähän aikaa jossain kehitysmaassa. Kummasti alkaisi suomalaiset viranomaisetkin vaikuttaa fiksuilta.

Vierailija

No kyllä minä ainakin pidän lääkäriä ja vakuutusvirkailijaa jonkinlaisena "auktoriteettina".

Jos lääkäri esim ei minulle suostu kirjoittamaan reseptiä, jota itse haluaisin tai antamaan lausuntoa sairaudesta, jota itse epäilen, kyllä pääsääntöisesti luotan lääkärin ammattitaitoon ja hyväksyn asian. Virheitä sattuu kaikille, mutta minulla pitää olla aika vahvat todisteet, että lähden lääkäriä neuvomaan omassa ammatissaan.

Sama pätee tuohon vakuutusvirkailijaan. Heillä on kokemusta ja tietyt määräykset asioista, tuskin he piruuttaan tekevät ei-niin-mukavia päätöksiä. Paha minun on hänelle sanoa, että nyt olet väärässä, jos hän esittää (ja yleensä esittää) minulle mustaa valkoisella, miten jokin asia menee.

Ja tuo mainitsemasi esimerkki tukien lakkauttamisesta, luulenpa että kyllä vain syntyisikin mekkala..

Lainaus:

Minusta on huolestuttavaa, jos joku pitää lääkäriä tai vakuutusvirkailijaa auktoriteettina

Periaatteessa mielestäni myös valtiovalta on kyseenalaistettavissa oleva auktoriteetti, sillä senkin valta on vain abstraktio. Lisäksi mielestäni suomalaisissa on huolestuttavaa lammasmaisuus. Eli jos nyt vaikka huomenna päätettäisiin lakkauttaa tuet lapsiperheille, niin eipä siitä mitään mekkalaa syntyisi. Ihmiset hyväksyisivät sen noin vain.

Mutta toki jos nyt ei mitään usko, niin on varmaan jonkin sortin ongelmia=)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat