Sivut

Kommentit (32)

Ihanaa olla vapaapäivällä! Nyt on aikaa kirjoittaa ja lueskella täälläkin. Kirjottelin melkolailla samat jutut enskoihin (kopio &liitä) laiska kun oon..:)

Aleidalla oli paino noussut, niin on minullakin! Mä en edes syö mitään herkkuja, tuntuu että ei saisi syödä yhtään mitään, kaksi lämmintä ateriaa päivässä on liikaa, paino ei nouse jos syö salaattia päivällä ja illalla jotain lämmintä. Neuvolatätikin nalkuttaa painosta. Mulla on nyt tullu 8 kiloa lähtöpainosta.

Mulla supistelee aika paljon, tai en tiedä onko se normaalia. Olen työpäivät seisaaltani ja puuhastelen jotain koko ajan ja useita kertoja päivässä tulee supistuksia. Ne eivät ole kipeitä mutta eivät mitenkään mukavankaan tuntuisia. Välillä unohdan että en saisi nostella mitään ja jos nostan supistus tulee kyllä heti.. Neuvolassa sanottiin että jos ne ei oo säännöllisiä niin ei hätää mutta pitäisikö huolestua?

Vauvan potkut tuntuu todella selkeästi, välillä ikävän lujaa. Toisinaan huomaan irvistäväni töissä kun oikein osuu hermoon..:) Vatsan päältä mies tunsi liikkeet jo pari viikkoa sitten. Istukka on takaseinässä eikä vatsan päällä ole kovin peitteitä ja tämän takia ne tuntuu niin aikaisessa vaiheessa, kertoi ultraaja.

Ostin viikonloppuna uudet äitiysfarkut h&M:ltä ja pari puseroa. Nyt kehtaa taas mennä ihmisten ilmoille. Eksyin myös lindexiin alusvaateostoksille (kuppikoko on suurentunut B:stä D:hen..) No siellä oli jo alennetut lasten vaatteet -50% ja parilla eurolla sai kaiken näköstä. Ne oli ekat vaatteet mitä oon ostanu :)

Niin ja väsäsin isänpäiväksi isyyspaketin josta löytyi vauvan käyttöopas (tehty kuten auton vastaava), iso pehmo auto (poikaa odotetaan), kestovaippoja, tutti, sisua, suklaata, korvatulppia, energiajuomaa ym.

Taisin muuten eilen syödä itse ne sisut..

Anabela 23+0

Sokerirasituksissakin on ehkä kuntakohtaisia eroja. Meillä Helsingissä mulle sanottiin neuvolassa, että se tehdään äideille, joiden lähtöpainoindeksi on 27. Minulla kun on alkutilanteessa ollut BMI 25, niin minulle ei tehdä. Joku muu taas taisi puhua samoilla lukemilla, että tehdään. No, minä olen mielelläni juomatta sokerilitkua! : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Taisin ilmoittautua joskus heinäkuussa tänne mutta en ole sen jälkeen käynyt kuin pari kertaa lukemassa. Jos nyt aktivoituisi, enemmän olen kaksplussan sivuilla kirjoitellut. Pikaesittely: Olen 23-vuotias ja ensimmäistä odottava Itä-Helsinkiläinen. Mies on 25v ja meillä on vuoden ikäinen koira. Takana kolme epäonnistunutta raskautta ja nyt ensimmäistä kertaa näin pitkällä ja loppuun saakka aion päästä :) 17 viikkoa oksensin jatkuvaa syöttöä mutta nyt on jo paljon parempi eikä liitoskivut tai muut sellaiset vaivaa vielä. Eli nyt on semihyvä olo. Tänään oli neuvola ja tässä tietoja sieltä:

Syke: 140-145 vauvalla, 120 mulla.

Paino: noussut 7kg alkuperäisestä, nyt 65.5kg

:o :snotty: mä oon jotenkin luullut ettei mun paino oo edes noussut paljoa mut toihan on ihan kauheesti. Oon tainnu kirjottaakin johonkin et nelisen kiloa :laugh:

Hemoglobiini: 97. 97! mä olin tostakin aivan totaalisen järkyttynyt. Mun normaaliarvo on yli 130! apua. no sain määräyksen marssia apoteekkiin hakee rautaa samantien, täytyy lounastauolla kipasta tohon viereen.. ei ihme et on väsyttäny viime viikol..

Verenpaine: 118/70

Kohdunpohjan korkeus: 19cm

Liikkeitä tuntuu onneksi joka päivä jo usein, vasta toissapäivänä tajusin katsoa että näkyykö päälle. No näkyy ja näyttää aika suoraan kauhuleffasta :laugh: Eilen mies innostu ekaa kertaa silminnähden koko raskaudenaikana kun laittoi pyykkejä ja pyysin katsomaan ja just silloin tuli kunnon kolahdus. Se hihkas innosta ja hyppäs sängyn viereen silmä suurinpiirtein mahaan kiinni et tuleeko lisää :laugh: :D Ai niin olihan se lähes yhtä innoissaan siitä kun näki että vauva joi lapsivettä ahahahahah

Hups, töitä pitäis vissiin tehdä ->

Terv. Oikukas rv 22+4

Peukut pystyssä täälläkin toivotaan, että pienellä kaikki hyvin! Ja yritähän jaksella, vaikka varmasti pelottaa hirmuisesti. Keskiviikkoonkin on vielä niin pitkä aika.

Mulla ei edelleenkään muutosta tässä tilassa, kaikki menee hyvin ja nautin raskaudestani. On tää niin ihmeellistä. Viimeksi neuvolassa vauvan syke 160, painoa tullut alusta 4 kiloa. Ja hemppa pysynyt yllättävän hyvänä, 131! Tokassa raskaudessa painoa kertyi 7kiloa yhteensä, tässä saattaa mennä hiukan tuon yli...;)

Ja hassua kuinka joku ihan pieni yksittäinen asia saa niin hyvälle mielelle, kuten se, että löysin kaupasta äitiyspillifarkut! Jippii! Oon mä kyllä seonnut tässä kolmannessa raskaudessa... Meillä alkaa kahden viikon päästä keittiöremontti, senkin aikaansaanti johtuu aivan varmasti tästä raskaudesta ja pesänrakennusvietistä. Ollaan asuttu tässä asunnossa kohta 5 vuotta ja koko se aika on pitänyt tehdä uusi keittiö, mutta nyt päätin, että se keittiö tehdään just nyt eikä huomenna. Löytyykö muita seonneita?? Ei varmaankaan *nolostuu*...

Hyviä vointeja toivottelee Semlis rv23+1

Pakko ottaa osaa myös tuohon painonnousu-keskusteluun.. Minua kanssa hirvittää että mihinkähän loppulukemiin tämä raskaus päättyy kilojen suhteen. Mulla nyt jo painonnousua tullut sellaiset 7 kiloa ja eihän tuo nyt niin huimasti muuten olisikaan mutta edellisissä raskauksissa paino alkanut tällä tavoin nousemaan vasta raskausviikon 30+ jälkeen.. Jaiks!

Ja myönsin myös neuvolassa viimeksi että tällä kertaa tulleet ruokahimot eivät ole olleet siitä terveellisemmästä päästä kuten aiemmin. Ekassa raskaudessa popsin ihan hillittömästi pinaattikeittoa (raudanpuutekko kenties??) ja poikaa odottaessani oli pakko saada paivittäin lasitolkulla maitoa (se viittaa taas kenties kalkin puutteeseen).

Nyt sitten himoiksi asti ovat yltäneet pasta ja suklaa :(.. ei kiva.

Neuvolan terkka kyllä lohdutteli että ei hätiä, josko voisin mieluummin miettiä niitä annoskokoja kuin että olla kokonaan syömättä niitä. Se himo kun on sitä luokkaa että vaikka kassajonosta kääntyy takaisin ostamaan.

Täytyy siis kokeilla. Oli tosiaan tässä viimeisen kuukauden aikana tullut 4,1 kiloa lisää kun maanantaina kävin neuvolassa :(.

Ja joku tässä ketjussa kirjoitti että runsas veden juonti saattaisi myös hillitä painonnousua, sitäkin siis voisin kokeilla.

BMI mulla 25 ja joudunkin siis siihen sokerirasitustestiin automaattisesti. Se olisi 14.12. ja seuraava neuvola joka onkin taas lääkärineuvolakäynti niin on 12.12. Hurjaa todellakin miten nopeasti aika menee.

Potkuja satelee myös täällä tiuhaan tahtiin ja vähän näkyy pientä hipsuntaa myös päälle päin jo kun paikoillaan makaa.

Onko teillä muilla vielä mitään rytmiä havaittavissa vauvan hereilläoloajassa? Minä en ole muuta huomannut vielä muuta kuin että illalla yhdentoista aikaan alkaa joka iltainen jumppa :).

saapi nähdä minkä sortin kaveri täältä on tulossa tällä kertaa. Esikoinen oli todella kova menijä jo vatsassa ja on sitä ollut myös syntymän jälkeenkin. Samoin poika on ollut todella paljon rauhallisempi tapaus jo odotusaikana ja tämä pitänyt kutinsa myös hänen synnyttyänsä.

Tämä lapsi tuntuisi olevan jotakin siitä välistä niin onkin mukava sitten taas todeta käykö odotusajan ennustukset kohdilleen kunhan pieni syntyy :))

Miten teillä muilla on masuvauvan odotusajan liikkeet ja tempperamentti osuneet yksiin syntymän jälkeen?

Emme siis saaneet selville sukupuolta ultrassa joten edelleen ollaan kahden vaiheilla, että otetaanko sitä omakustanteisesti sitten selville.

Tyttöolo kyllä olisi itsellä, mies taas sitä mieltä että poika olisi tulossa..

Taidankin käydä lisäämässä esittelylistaan että veikkaan tytön olevan tulossa :D

Mutta taas arjen askareet odottavat tekijäänsä joten tämän pidemmittä " puheitta" palataan taas!

Ja ihanaa viikkoa meille kaikille, kullekin taholleen :)

Ansku78 ja rv22+3

Elikäs tiistaina neuvolassa kaikki oli erinomaisen hyvin, mutta eilen alkoi täysin varoittamatta runsas verenvuoto.

Lähdimme sairaalaan, missä todettiin verta tosiaan melkoisen paljon tulevan, mutta syytä ei löydetty esim. istukka oli todella siisti ja kipuja ei ole. Vauvalla oli kaikki hyvin, sykkeet oli 150, kuten aina aikaisemminkin ja se jälleen liikkui erittäin paljon.

Meidät lähetettiin kotiin lepäämään ja keskiviikkona kontrolliin. Keskiviikko valikoitui kontrollipäiväksi siksi, että 24 viikkoa on hoidon raja ja keskiviikkona tulee täyteen 23+6.

Täytyy toivoa, että potkut tuntuu tuohon keskiviikkoon asti, mutta kuten arvata saattaa ei meillä viime yönä paljon nukuttu vaan tarkkailtiin potkujen määrää...

Ja ikävä kyllä vaikka lakko alkaa vasta maanantaina, näkyi se sairaalassa jo nyt. Kun osastoja on suljettu, on jäljelle jääneiden osastojen potilasmäärät nousseet. Eilen paikalla oli vielä kaikki hoitajat, mutta mitenhän käy maanantaina?

Siispä moi!

Ihka ekax ilmoitan että töihin palasin 1.11. ja jouduin heti ottaa liittoon ja luottamusmieheen yhteyttä ku tunnit putos alle sopimustuntimäärän. Ja noushan ne vkotunnit 5h alkuperäiseen verrattuna. Olen kuulema raskaana riski kaupan alalla ja meillä ku vaihtui mun saikun aikana uusi pomo(mies) joka tuntuu vihaavan raskaana olevia naisia. No joo mut se siitä aiheesta...

Vauva on alkanut liikkumaan sillai että näkee jo potkut vatsan päältä ja mun maha on kauheen kokoinen. Monet kysyy että onko varma ettei tule kaksosia ku sanon että on vielä 3,5kk laskettuun aikaan. Vatsan ympärys nyt yhtä paljon kuin esikolta vikalla kuukaudella. Musta taitaa tulla oikee valas :)

Eilen tuli mulle äippäpakkaus, oli ihania vaatteita ja tosi pehmeän tuntuisia.

29.11 vaihtui meidän 4d ultra aika. Ja 26.11 seuraava neuvola mulla.

Eipä tässä kummempia.. kiva kuulla että on muitakin herkkusuita, enkä vain minä.. :)

t.Nia ja toukka rv25+

Viime viikko hujahti huomaamatta ohi.

Tiistaina oli neuvolakäynti, käytiin kelan papereita läpi. Onneksi on mukava neuvolatäti jaksoi vastailla kysymyksiin eikä pitänyt tyhmänä.

Keskiviikkona sitten lähdettiin miehen kanssa lomalle Saksan maalle, oli hieman ex tempore matka, huomattiin alkuviikosta että meillä on yhteisiä vapaapäiviä 4 putkeen, hyvin harvinaista että olisi edes yksi.

Neuvola tuloksista sen verran että hämmennyin kuinka hyvä hemoglobiini arvo minulla oli 120, normaalisti pyörii siinä 100-110 välillä. Rautaa en ole syönyt raskauden aikana eikä kuulemma vielä ole tarvettakaan.

Paino on noussut nyt raskauden aikana n. 7kiloa ja nyt maha on kasvanut niin paljon että kun hieman tiukempaa paitaa pitää päällä niin sen huomaa.

Nyt varmaan pitäisi ryhtyä suunnittelemaan töihin lähtöä, ei millään viitsisi kun on noin synkkää ja märkää ulkona =(

Eddie

Täällä itäisessä Suomessa on lunta ja valkoista ja ihanan talvista! Nollan tuntumassa on. Mies oli jo eilen tyttöjen kanssa pulkkamäessäkin! Upea oli luminen metsä eilen kun lunta satoi hiljakseen ja oli sellainen sininen hetki...niin kaunista.

Olin tosiaan viime torstaina siellä kohdunkaulan seurantaultrassa äitipolilla ja nyt se pituus oli nelisen senttiä! Lutuskainen oli edelleen, mutta ei auennut ponnistaessa! Eli lepo oli auttanut. Hyvä niin! Kontrolloivat kyl edelleen ja menen sit seuraavan kerran reilun parin viikon päästä. Teki painoarvionkin ja sai reilu 500 grammaa!neuvolakin olis pitkästä aikaa torstaina, sit saan kelan paprut! Kävin kattomassa tuon pakkauksen tavarat ja taidan kyl ottaa sen kuitenkin vaikka edellisetkin olis tallella.

Olin viikonloppuna oksennustaudissa, mutta onneksi en rajussa.

Hyvää viikkoa kaikille!

Marjainka rv 23 tasan

Huomenia

Sitä onkin viikko taas vierähtänyt eikä ole kerennyt paljon palstailla. Nyt heräsin taas jo 6 jlk, aika hyvin tuon rytmin on näköjään sisäistänyt.. Harvemmin osaa nukkua vapaallakaan edes 8 asti, vaikka kuinka myöhään valvoisi.

Täälläkin särkee paikkoja, lähinnä selkää varsinkin illasta todella paljon. Ja töissä kun joutuu hoppasemaan ja tekemään kaikenlaista, supistelee ja tulee välillä todella kivuliaitakin tuntemuksia. Ensi viikolla on neuvola, täytyy pyytää että pääsisi käymään lääkärillä aiottua aiemmin. Kaveri, jolla on la helmikuussa, oli just käyny lääkärillä ja kertonut samoja oireita.. Oli huomattu että on jonkinlainen avautuma ja lepoa oli sitten määrätty. Tahdon vaan varmistaa että itsellä on kaikki ok.

Makea maistuu täälläkin, liiankin paljon.. Painoa on tullut tällä hetkellä varmaan jotain 6kg. Tietäähän sen, että sitä tulee ja kuuluukin tulla, mutta voiskait sitä silti tulla vähemmän! En tiiä että onko sitä muka nykyään liian ulkonäkökeskeinen vai mitä.. Täällä laitetaan kuulema sokerirasitustestiin jos painoindeksi on tasan 25 tai yli, eli käytännöt näköjään vaihtelee aika reilusti paikkakunnittain.

Masuasukilla tunnustaa nykyään olevan suhteellisen säännöllisen epäsäännöllinen rytmi :D Aamulla se alottaa rallin kun herään, sitten päivällä kans rallaa pariin otteeseen, illalla kun katson telkkua ja sitten nukkumaan mennessä. Muutaman kerran on käynyt nyt niinkin että olen yöllä herännyt ralliin! Saisi kyllä opetella nukkumaan silloin kun minäkin :D Vielä en ole itse ajatellut, että näkyykö liikkeet, siinäpä sitä onkin vkl puuhaa kun tuijottelee mahaansa :)

Pirpana 21+4

hb 145 (edellisellä kerralla 120)

paineet 120/70

paino + 10kg (alkupainosta)

sf mukavat 23cm :o)

pissi puhdas

sykkeet 145

kaikki sujuu oikein mallikkaasti,onneksi. Masu menee yläkäyrillä mutta se nyt ei ollut mikään yllätys. Tuon tehy jutun takia meillä ei pääse nyt neuvolalääkäriin joten kohdunsuun tilanne on mitä on.

Hammaslääkäriinkin uskalsin 6 vuoden tauon jälkeen ja vain yksi reikä!! jee!! ja kolmen viisaudenhampaan poisto edessä mutta vasta synnytyksen jälkeen.

Niiloakseli rv 23+0

Niiloakseli tuossa voivotteli omaa hyytymistään. Täällä myös yksi vaappuen eteenpäin menevä. On NIIN mummotautinen olo, vaikka nuori vielä olenkin (28 v.) ja ero aiempiin raskauksiin on HUIKEA! Joka ilta paikkoja särkee, kivistää ja repii. Nivuset ja lonkat ovat tulessa ja selkä jumittuu paikoilleen. Tuntuu juuri sellaiselta, kuin oma kroppa jotenkin pakottaisi pysähtymään. Ärsyttää, kun ei haluaisi valittaa, mutta kun tekisi jo niin mieli kaivautua sängyn pohjalle odottamaan vauvan syntymää ja äitiyslomaa...

Muuten kaikki ihan ok ja onneksi on vielä viikonloppu edessä:)

Kaikesta huolimatta oikein ihanaa perjantaita kaikille!

Terveisin Hattara

...että nyt meilläkin mies tunsi ensi kertaa potkun!! Eilen illalla, kun vauveli rupes taas joka iltaiselle jumpalleen, mies laittoi käden masun päälle ja kas, potku osui suoraan kämeneen!!:D Kyllä sitä sitten ihmeteltiin...mahtavaa!!

Meillä on nyt sitten kuitenkin se 4d-ultra. Peruin sen eilisen ajan ja saatiin onneksi aika maanantaille, sille toiselle lääkärille, jolta saa sitten mukaan sen dvd:n:D

Se on vain mielestäni aika jännä juttu, ettei dvd:tä saa heti mukaan, vaan se lähetetään kotiin postissa. Eli mukaan pitäsi varata pehmopaketti ja siihen kaikki tarvittavat postimerkit, mutta ongelma vaan on, että mites sitä tietää mitä merkkejä siihen pitää ostaa??

Meneepä tosiaan nyt vaikeaksi.

Pikkunen monottaa taas oikein kunnolla.:D Mahtaakohan sillä olla nälkä, ehkä menen nyt syömään jotain.

Talvista päivänjatkoa kaikille!

Aleida 21+6

Heippa kaikille!

Täällä sitä taas työpäivän ratoksi kirjoitellaan! Eilen oli keskustelu esimiehen kanssa. Keskustelun päätteeksi kerroin helmikuussa alkavasta äitiysloman tarpeesta. Esimiehen reaktio oli yllättävä. Kertoi jo arvanneensakin ja odotteli vain tietoa tarkasta ajankohdasta! Totesi olevansa viiden lapsen isä ja ' tietävänsä nää jutut' . Sehän meni siis ihan hyvin! : ) Sijaisen hankinnasta jo puhuttiin. Nyt on ainakin asia kerrottu ja tällä viikolla aion kertoa myös työkavereilleni.

Mulla on vointi oikein hyvä. Yöunet maistuvat tosi hyvin ja unta riittäisi vielä pitkälle kellonsoiton jälkeenkin... Tänään on neuvola. Toivottavasti saa taas kuulla sydänäänet ja onhan aina myös mielenkiintoista kuulla se oma painonnousu. Mies on ainakin kannustavasti todennut, ettei sen uskoisi kovin paljon nousseen. Vatsa on kyllä viimeisten parin viikon aikana kasvanut kiitettävästi.

Huomenna varmaan kirjoittelen neuvolakuulumisia!

Kivaa talvisemman viikon jatkoa!

Aleida:Mullakin oli tullut viikossa yli kilo! Ihan kauheaa :) Mä kyllä väitän et osa on nestettä..pakko olla! Koitappa juoda päivässä vähintään se 2 litraa, mä join ja seuraavan viikon aikana ei paino noussut yhtään. Ja olen senkin huomannut et paino voi vaihdella tosi paljon.

Töissä olen nyt koittanut olla ja jotenkinhan tuo onnistuu.. Katotaan kuin kauan. Liikkeitä tuntuu jo paljon joka päivä. Huomenna saan sen kelan lapun neuvolasta, pääsee täyttelemään. Kukaan ei varmaan oo vielä saanut pakkausta kotiin asti?

Yöt menee kyllä harakoille, rasittavaa tuo valvominen. Nyt oon yrittäny sitä jonkun neuvoa et ei mene vessaan ennen kuin on aivan pakko, auttaa kyllä nukahtamaan nopeampaa uudestaan kun ei kerkeä virkoamaan ihan kokonaan.

Mä tajusin nyt vasta et Lady Vita Plussassa on rautaa, eipä kumma et hb ei oo laskenu. On kyllä normaalistikkin yli 140. Nyt ollut 130 kieppeillä.

Elluz 22

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat