Vihaan ihmisiä, jotka koko ajan valittavat, ettei heillä ole rahaa!

Vierailija

Miks sitä pitää mainostaa koko ajan? Mulla yks tuttava, joka aina narisee ettei ole rahaa. Siis aina. En jaksa enää kuunnella. Joo se on työtön ja yksinhuoltaja, mutta menis sit töihin! Tai kärsis köyhyydestä hiljaa.

Esimerkkejä:

-Ompa ihana puku sun lapsella, mulla ei ois koskaan varaa tuollaseen...

-Ihana sohva teillä. Paljon makso?- voi kauheeta, ei mulla ois varaa... (ei mullakaan, mun mutsi sen osti)

-Kauheeta kun ruoka maksaa paljon, yks pikku kassi ruokaa ja 50e. Ei oo kumma ku lapsi menee miinus käyrällä painossa ja itsekkin oon laihtunu 15kg.

-En kehtaa mennä soskuun pyytään rahaa, niin noloa.

ja minä annan tälle naiselle sitten lapseni vaatteita ilmaseksi. Eikä meilläkään ole mitenkään paljon rahaa, itse olen kotona lasten kans ja mies on ihan keskitulonen. Luulen joskus, että tämä tyyppi valittaa siksi, että mulla kävis sääliksi ja tosiaan että antasin sit niitä vaatteita yms. niinku teenki. Nyt loppu. Jos tunnistat itsesi, LOPETA!

Saimpas purettua jonnekkin. :D

Kommentit (13)

Vierailija

nämä "köyhät", jotka viitsivät valittaa ettei oo rahaa ja kuitenkin lapsilisät menee lasten säästötileille, säästetään itselle rahastoihin. Asutaan omakotitalossa, ajellaan hienoilla autoilla. Säästötilillä makaa tuhansia euroja,ja itse olemme OIKEASTI köyhiä, ei ole säästöjä, mies opiskelee ja itse olen pienipalkkaisessa toimistoduunissa, mutta en kyllä jaksa valittaa asiasta koko ajan.

Vierailija

Ja se on ällöttävää!!

Mitä tahansa me tehään, heillä ei ois varaa. Ei oo rahaa, ei oo varaa sitä virttä oon kuunnellu, enää en ees halua puhua tai nähä koko naista.

*Ja niilläkö muka ei oo rahaa. Rouva sai vähän aika sit uuden auton, siis ihan uuden. On enemmänki hevosia. Talo on velaton ja tiän kuinka paljon naisella on töitä ja mitä se niistä laskuttaa. Mies on hyväpalkkasessa vakityössä.

Missään ne ei koskaan lomaile. Tiän että mitään vanhoja velkoja ei oo.

Vierailija

mutta pyrin olemaan siitä melkolailla hiljaa.

Nyt oli ihan pakko sanoa, et on vähän tiukkaa, kun on tulossa hirmu kalliit polttarit, häät ja kahdet rippijuhlat, joihin tarttis ostaa jotain vaatteitakin lahjojen lisäksi. Onneksi voin ostaa jonkun nätin mekon ja käyttää sitä noissa kaikissa pippaloissa, kun sinne ei tuu samoja ihmisiä.

Sen lisäksi meillä on just nyt menossa lapsettomuushoidot ja ei nekään ihan ilmaisia ole.

Vierailija

soittaa mulle puhelimella niin et antaa soida kerran tai kaks ja mun pitää soittaa sille takas!! Ja tosiaan, pyytää kaupungille kahville ja sit sanoo, ettei oo oikeen rahaa ja totta kai mä sit kaivan kuvettani. tilillä 20e...

Vierailija

ei nyt voi mitään ostella ja silti niillä on kymmenen pankkitiliä missä rahaa vaikka kuinka paljon... käyttötililläkin niillä on ainakin muutama satanen... argh!

Vierailija

mutta sitä rahaa säästetään sukanvarressa. Itse tiiän monta tapausta. Kokoajan pitää olla uusin mersu tai bemari, uusin kännykkä, uudet huonekalut jne. Mutta tällaisen perheen äiti valittaa mulle jatkuvasti, ettei ole rahaa! Muita ihmisiä käytetään hyväksi, kuten tämä erään perheen äiti. Vähän väliä pyytää maksamaan kaupungilla kahvinsa, tai lastensa limut sanomalla että maksan sitten kun tili tulee. Ja todellakin tiedän, että perheellä on rahaa. Näinä "rahattominakin "päivinä äiti nähty shoppailemassa kalliissa kaupoissa.

No, otin nyt sen periaatteen, että jos menemme kahville, niin maksan omani ja lasteni omat. Hän hoitakoon omat kahvinsa ja limunsa itse, koska rahaa hällä kuitenkin on. Aina pitää vaan valittaa, että sitä ei ole, ja kaikilla muilla muka on!

Vierailija

erään tutun valitus kuinka on "köyhä".

Heillä on oma talo pk-seudulla (on joo velkaakin, mutta silti), kaksi mersua pihassa, ruokaostokset ja muu shoppailu hoituu aika pitkälti Stockalla, matkustelevat ulkoimailla jne.

Sitten rouva kehtaa ruikuttaa kuinka heillä nyt on köyhää eikä ole varaa siihen ja tuohon..

Ei voi kuin ihmetellä, miten kukaan kehtaa. Ai niin, heillä on myös osakesalkussa osakkeita jonkun verran, että luulisi ne ensimmäisenä myyvän jos niin KÖYHÄÄ kerran on.. Todellisesta köyhyydestä ole mitään kokemusta!

Ja kuinka pinnallista elämä on, jos tuo ei riitä vaan pitää surra materian vähyyttä tai mitä lie??

Ainakin vielä ennen lapsia rouva oli sitä mieltä ettei lapsia hanki pitkään aikaan eikä ainakaan montaa kappaletta, kun tietty elintaso on hänelle tärkeä.. Hoh hoi.

Vierailija

Just samanalainen tuttava minullakin.

Tämä nainen, eikä mies ole töissä, eivätkä menekään koska kaikki tuet menee.

Valittaa ettei ole varaa ostaa lapsille ruokaa, mutta kuitenkin Seiskat ym. lehdet tulevat, käydään ulkona syömässä, mies bilettämässä jne.

Käyttää hyväkseen kavereitaan. Eli kaikki avustus kelpaa.

Vierailija

ärsyttävää. Etenkin kun sellainen ihminen, joka ei ole päivääkään tehnyt työtä valittaa, niin kuin eräs sukulaiseni. Tekis mieli sanoa, että mene töihin. En brassaile uusilla ostoksilla.

Vierailija

MInä olen ollut yhdelle kaverilleni tuommoinen "minulla ei ole rahaa"-valittaja. Eikä se mennyt koskaan perille.

Tämä ystävä pyysi minua useita kertoja viikossa ulos syömään / elokuviin / kahvilaan tai ihan vaan soittamaan hänelle ettei hän saisi isoa puhelinlaskua. AAARRGGH.

Minä olin silloin opiskelija eikä minulla ollut varaa ym. juttuihin mutta ei mennyt perille, ei. Itse oli suoraan lapsuuskodistaan muuttanut varakkaan poikaystävän luokse asumaan eikä voinut käsittää sitä ettei minulla yksinkertaisesti ollut varaa syödä ulkona tmv. Hänellä ei itsellään ollut mitään käsitystä rahan arvosta, sillä elämisensä oli aina maksanut joku muu.

Vierailija

Lainaus:

soittaa mulle puhelimella niin et antaa soida kerran tai kaks ja mun pitää soittaa sille takas!! Ja tosiaan, pyytää kaupungille kahville ja sit sanoo, ettei oo oikeen rahaa ja totta kai mä sit kaivan kuvettani. tilillä 20e...

Tuossa vaiheessa saa jo itseäänkin syyttää, jos kaveri lypsää surutta. Ensi kerralla laita tekstari, että oliko jotain asiaakin kun soitit ;).

Vierailija

Tunnen muutaman ihmisen joiden tuntuu olevan mahdotonta kertoa mitään juttua ryydittämättä sitä hintatiedoilla. Kun niille menee kylään ja kehuu saamaansa ruokaa, ne kertovat mikä oli lihan kilohinta. Kun istuu sohvalle niin ne kertovat kuinka ansiokkaasti tinkivät ja kuinka paljon saivat alennusta. Kun mennään kävelyllä poikkeamaan jätskikiskalle niin valittavat jäätelön hinnasta koko sen ajan kun syövät sitä. Ja jos mitään kallista osuu näkökenttään niin aina pitää käyttää tilaisuus huomauttaa, että "näillä palkoilla" ei osteta tuollaista (esim. tuliterää Ferraria tai jotain mieletöntä luksuslukaalia Eirassa).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat