Kaverin kommentit uudesta asunnosta

Vierailija

Kaveri kävi tällä viikolla kylässä, katsoi asunnon läpi eikä kommentoinut mitään positiivista, piilonegatiivisia kommentteja tuli kylläkin. Miten pitäisi suhtautua, miten pitäisi tulkita?? Mielestäni aika ikävää käytöstä.

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllä jokainen sivistynyt ihminen pystyy peittämään kateutensa ja löytää asiasta kuin asiasta jotain positiivista.

Ja ap:lle. Olet hankkinut itsellesi sopivan asunnon - et kavereillesi - pääasia että olet itse tyytyväinen asuntoosi.

Vierailija

Minusta asiasta kuin asiasta voi löytää aina jonkun positiivisen asian, en tietysti odotakaan että kehutaan maasta taivaaseen jos ei ole oikeasti sitä mieltä.

ap

Vierailija

Jos tiedät, että asuntosi on ihan objektiivisesti katsottuna varsin mukava (tilava ja/tai avara, kivasti sisustettu, mukavalla paikalla jne.), kaverisi oli todennäköisesti kateellinen. On vaikea sanoa mitään positiivista, jos sisältä kiehuu kateudesta. Ei todellakaan millään tavoin sivistynyttä käytöstä, mutta yllättävän yleistä.

Mutta on tietysti sekin mahdollisuus, että kaverilla olisi ollut jotain ei niin positiivista sanottavaa, muttei kehdannut sanoa. Ei kivaa käytöstä sekään... Mutta kyllä vain joskus on käynyt itsellenikin niin, etten ole osannut sanoa mitään vilpittömän ihastelevaa jonkun asunnosta. Yleensä kyllä olen jotain kivaa yrittänyt silti sanoa, edes sijainnista tai naapureista tai mistä vaan voisi kuvitella lohkeavan positiivisuutta... Kerran tosin menin aika hiljaiseksi; jumalattoman kallis asunto oli pohjaratkaisultaan niin käsittämöttömän epäkäytännöllinen (suorastaan vaarallinen!), eikä muutenkaan omia ihanteitani vastaava, että ylenpalttinen kehuminen olisi ollut todella vaikeaa...

Vierailija

Lainaus:

Kaveri kävi tällä viikolla kylässä, katsoi asunnon läpi eikä kommentoinut mitään positiivista, piilonegatiivisia kommentteja tuli kylläkin. Miten pitäisi suhtautua, miten pitäisi tulkita?? Mielestäni aika ikävää käytöstä.

No itse olet tainnut tulkita jo kateudeksi. Mutta toisaalta parempi ettei valehtele tykkäävänsä jos ei todellisuudessa tykkää.

Vierailija

No, mä olen ainakin ihan vaan sellainen ihminen, etten osaa tollasia kehumisjuttuja tyhjän takia. Jos joku on käynyt kampaajalla, ostanut jotain uutta tms. niin yleensä kailotettaan kovaan ääneen miten hienoa ja kaunista on ja voi kun sopii hyvin. Minä en tuota osaa. Jos jollain on uusi asunto, niin kiva juttu, mutta en osaa alkaa hehkuttamaan sitä millään lailla.

Ja harvemmin olen kateellinen kenellekään mistään ja jos olen, niin sen kyllä voin avoimesti myöntää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat