Haluaako sosiaaliset ihmiset tutustua "kaikkiin"? Kun tulevat reippaina juttelemaan jne.

Vierailija

Vai valikoivatko kuitenkin jotenkin kelle puhuvat?

Ihmettelen vaan kun itse olen ns sosiaalisesti kömpelö, siis aika hiljainen ja arka oudompien ihmisten seurassa, ja silti eräs ihminen haluaa näemmä vain tutustua minuun :oO Ihanaa tietysti, mutta olen oikeasti hämmästynyt!

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä sosiaalisesti kömpelöistä ja aroistakin halutaan bestiksiä tai ystäviä ainakin. Ei sosiaalisuus tee ihmisestä ihanaa - enemmän vaikuttavat arvot, kiinnostuksen kohteet, elämäntapa ja mielipiteet yms asiat.

Toisekseen, sosiaalisuus ja sosiaaliset kyvyt ovat kaksi eri asiaa. Sosiaalinen on ihminen, joka pitää toisten ihmisten seurasta, tälläinen ihminen voi olla sosiaalisesti kömpelö tai taitava, kummin päin vaan. Asosiaalinen ihminen on ihminen, jota ei kiinnosta toisten seura ja joka ei viihdy toisten seurassa vaan on mielummin yksin. Hänellä voi toki oll hyvät sosiaaliset taidot, jos hän on niitä joutunut pakon edessä (esim. työn vuoksi) kehittämään.

Vierailija

Lainaus:

Vai valikoivatko kuitenkin jotenkin kelle puhuvat?

Ihmettelen vaan kun itse olen ns sosiaalisesti kömpelö, siis aika hiljainen ja arka oudompien ihmisten seurassa, ja silti eräs ihminen haluaa näemmä vain tutustua minuun :oO Ihanaa tietysti, mutta olen oikeasti hämmästynyt!

Ja mieluusti mä sut valikoisin jos mukavalta vaikutat. Mielestäni repas/iloinen/aina äänessä ei tarkoita samaa kuin mukava.

Itse olen sosiaalinen ja ujohko. Eli mulla on tilanteita missä olen tosi hiljainen, mutta myös tilanteita missä päin vastoin. Ja pidän itseäni sosiaalisena koska pidän ihmisistä, viihdyn seurassa (silloinkin kun olen mielummin hiljaa) ja tulen toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija

syvällisemmin. Ei sosiaalinen kömpelyys tai arkuus tee ihmisestä mielenkiinnotonta tai jotenkin vastenmielistä eivätkä ne yksin määritä ihmisen persoonaa.

Vierailija

Lainaus:

syvällisemmin. Ei sosiaalinen kömpelyys tai arkuus tee ihmisestä mielenkiinnotonta tai jotenkin vastenmielistä eivätkä ne yksin määritä ihmisen persoonaa.

Itse kun aina pidän itseäni "huonona" tämän takia ja häpeän kun olen sellainen arkajalka. Aluksi. Ja kuvittelen että toiset pitävät vastenmielisenä tai tylsänä :(

ap

Vierailija

Kyllä minä pyrin jokaiselle jotakin pientä smalltalkkia pitämään ja huomioimaan muutamalla sanalla, jos samassa tilassa ollaan ja vaikken tuntisikaan ihmisiä. Minusta kuuluu ihan hyvään käytökseen olla kaikille ystävällinen ja koettaa saada kaikki viihtymään tilanteessa ja tuntemaan itsensä osaksi joukkoa. Minusta on epäkohteliasta luimistella jossain nurkassa tai keskustella isossa seurassa vain bestiksen kanssa. En minä silti ole sydänystävyytt hakemassa, jos ihmisille jotain puhun.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat