Tähänkö on tultu???

Vierailija

Kaikessa annetaan periksi, kun muuten lapsi voi vaikka suuttua.

Kommentit (15)

Vierailija

Ei tarvitse mennä kuin kaupungin vuokrakerrostalolähiöön visiitille suht lämpimänä päivänä, niin näitä pikkuressukoita juoksee vastaan. Äidit ja isät (tai mitkälie äitin poikakaverit) istuu parvekkeilla röökillä ja/tai juomassa.

Vierailija

Näin tänään jotain aivan käsittämätöntä!

Olin menossa ystäväni luokse hänen lapsensa syntymäpäiville, kun kerrostalon alaovella vastaan tuli ystäväni tytär (7-v) ja hänen uusi kaverinsa (alle kouluikäinen). Aluksi en huomannut keitä tulijat olivat, kuulin vain kuinka puhuivat vaatteiden riisumisesta ja juhlimisesta. Pistin merkille, että etenkin toisella tytöistä oli suorastaan irstaat vaatteet: ohut minimekko, jonka alta pikkuhousut vilkkuivat, ei sukkahousuja, jalassa mustat nahkasaappaat. Järkytys oli melkoinen kun tunnistin toisen lapsista ystäväni tytöksi. (Hänellä oli sentään "vain" lyhyt farkkuhame, ei sukkahousuja, jotkut pikkukengät ja kimalteleva musta paita) Järkytykseltäni en saanut sanaa suusta kun lapset juoksivat täyttä laukkaa naapuritaloon tämän uuden ystävän kotiin, huikkasivat vain menevänsä juhliin.

Noh, oma ystäväni selitti että hänen tyttärensä oli tavannut uuden tytön ulkona eilen ja nyt lapset halusivat leikkiä yhdessä "juhlia". Vieras tyttö oli kuulemma tunkenut väkisin sisälle tänään, vaikka ystäväni oli sanonut ettei se sovi. Häneltä oli vaadittu meikkejä ja korkkareitakin (onneksi ei sentään ollut antanut) ja tämä vieras tyttökin oli käyttäytynyt ystävääni kohtaan todella töykeästi: vaatinut "juhlavaatteita", juotavaa, siepannut hänen kännykkänsä ja ilmoittanut vain soittavansa kaverilleen, minkä tekikin... oli jopa töninyt ystävääni.

Myöhemmin näin ikkunasta, että lapset (etenkin tämä uusi tyttö) ketkuttelivat pihalla kuin nuoret aikuiset yökerhoissa... Aivan kuin joltain musavideolta kopioitua "itsensä myymistä". Siinä vaiheessa mun mitta täyttyi. Ja käskin ystäväni hakea lapset sisälle.

Mutta siis - ensinnäkin oon järkyttynyt, ettei ystävälläni ole minkäälaista kontrollia omaan lapseensa, ei tämän pukeutumiseen, käytökseen jne. Eikä myöskään ole "pokkaa" sanoa kuusivuotiaalle LAPSELLE, että meille ei nyt sovi tulla kylään, kiitos ja hei! Alle kouluikäinen lapsi ei väkisin pääse sisälle vieraan asuntoon, jos aikuinen sen on estämässä. Ja molemmat tytöt olivat siis alle kouluikäisiä!!! Sen ikäisen lapsen pukeutumisesta/kavereista tottavie päättää vanhempi ja ulos ei lähdetä jos vaatetus on asiaton! Ja oon myös järkyttynyt siitä, miten lapset käyttäytyvät ventovieraita AIKUISIA kohtaan... Ei oo kotoo opetettu mitään käytöstapoja. Kyllä tuli niin paha mieli ja ahdistunut olo, ettei mitään rajaa.

Vierailija

Usko tai älä, totta on. Jos haluat uskoa että on provo, niin se on sun asiasi! Mulle se on ihan sama.

Menimme tän tytön pikkuveljen (3-vuotta) synttäreille. Veimme lahjaksi värikyniä. Mitä muuta haluat tietää?

-ap

Vierailija

En jaksa jäädä tänne jauhamaan, pitihän se arvata ettei täällä järkeviä ihmisiä ole tähän aikaan.

Omista lapsistani pidän hyvän huolen, mutta kiitos "huolenpidostasi". Ajatteleminen on varsin mukavaa, jopa virkistävää toisinaan. Suosittelen sitä sinullekin.

Tälle palstalle en tänään enää palaa, joten turha vastata. En tule vastauksianne lukemaan saati niistä provosoitumaan.

:) ap

Vierailija

Itse olen pistänyt silmälle aivan saman asian. Pikkutytöt, juuri nuo 6-7v kun haluavat itse päättää pukeutumisistaa, niin tuoltahan ne näyttävät ja itse en pidä näystä yhtään. Mielestäni hameet on menneet liian lyhyiksi tai saisivat käyttää edes sukkahousuja siellä alla.

Tiedän että vanhemmat saattavat tuon ikäisen tytön kanssa joutua ongelmiin jos puuttuu liiaksi pukeutumisiin, mutta yleensähän vanhemmat tai tuttavat ne vaatteet sinne kaappiin ostavat.

Vierailija

Mikähän sun ongelmasi on?

Turha mun on näköjään miettiä miks tytöt on tollasia, kun ei äideissä näytä olevan kehumista heissäkään...

-ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat