¤¤¤MARRASMURUT VKOON 21¤¤¤

Vierailija

Täälläpäs ei ole ollu immeisiä juurikaan..

Missäs kaikki on?

Täällä ollaan vähän kipeenä, kahtena päivänä käyny kume reilusti 39 pahemmalla puolella:(olo ei ole mikään maailman paras..

Nyt on alkanu painajaiset vaivaamaan, ärsyttävää, viime yönäki heräsin ku itkin ja miehelle olin niin vihainen, tiuskin vaan ku unissaan kysy että mikä on!!:Dvieläki tympäsee:S

Omaa mahaa sen verran että maha kasvaa ja liikkeet tuntuu oikeen hienosti..ens viikolla on neuvola, aion pyytää niitä selkäliikeohjeita, ku meinaa taas alkaa selkä oleen niin kipeä että huh.. ja tässä ku joutuu vaan makaan ku olo on ku olis hakattu niin ei helpota selkää ollenkaan..väsy painaa vieläki ja ylös noustessa näkyy tähtiä aina, kyykyssä jos on niin noustessa repii mahaa tosi paljon..Mahalteen nukkumisesta olen päässy eroon ja kyljellään taidan nukkua ku käsi on aamulla ivan painuksissa..

Pikkusisko pääsee yläasteelta ens vkon la ja pitäis sinne mennä käymään..kaveri valmistuu lähihoitajaksi 30.pv ja sinnekki pitäis mennä.. sitte olis vielä yks kaveri joka 29.pv valmistuu, perjantaina juhlat mutta en taida mennä, mies saa menna yksinänsä..kaupunkiin baariin kielsin menemästä ku siellä näkyy lähtevän henki..haluttais itelläki käydä jossain mutta eipä tässä mihinkään pääse ku tuo kuume vaivaa..mutta ei kai se kauaa vaivaa..

kertokaahan muutki mitä kuuluupi:)

simppu rv 16+1

Kommentit (15)

Vierailija

Mullekkaan ei ole vielä painoa kerennyt tulla (mutta monen monta viikkoahan sitä on aikaa kerryttää), edellisissä raskauksissa sitä on tullut 15-20 kg ja mulla on tota ylimääräistä kertynyt tähän varteen reilu 20 kg, joten omia varastoja on sen verran, ettei kovin montaa kiloa tarvisi nyt tulla... toi 2,5 kg kuullosti aika hyvälle ;)

Meillä lapset (poika 10v ja tyttö 4v) huomasivat eilen äidin kasvaneen massun ja sitten kysyivät vauvasta (tai oikeastaan sanoivat että "meille tulee vauva, kaksi vauvaa", innoissaan olivat) ja enpä sitten enää käynyt kieltämään... Huusivat sitten ovelta pihalle (KOVAA) siskolle 9v että meille tulee kaksi vauvaa, pete ja pate... Hmmm, mieskin puhuu koko ajan että masussa on kaksi, vaikka kaksi ultraa muuta väittävätkin. Taitaa tulla heille pettymys, kun vain yksi tulee ;)

Mutta näihin mietteisiin...

maria80 rv 14+6

Vierailija

yhtä aikaa oltiin simpun kanssa linjoilla ;)

Olisin kopsannut tän pinon jatkoksi, mutta ei antanut kopsata. Tiedä sitten johtuuko minusta, koneesta vai sivuista...

maria80 rv 14+5

Vierailija

Piti olla rauhallinen viikonloppu kun mieskin on vapaalla mutta alkoipa tuo keskimmäinen eilen illalla oksentamaan ja vieläkään ei mikään pysy sisällä!!

Pitää vaan toivoa ettei muut tautia saa koska siihen menee sitten koko ens viikko. Itselle jos se tulee toipuminen on pitkä kun vauva vie ensin mitä suuhuni saan laitettua ja loppu sit mulle.

Piti olla vielä tiistaina pojan lastenklinikka reissu jalan takia mutta sekin saattaa peruuntua. Ollaan jo pitkään tiedetty että aika on joskus toukokuussa mutta pvm varmistu kuukausi sitten.

Uusille marrasmuruille tervetuloa ja pahoinvoiville tsemppiä!!

Omaan oloon ei muutosta jos tauti ei iske. Liikkeitä ei ole tuntunut vielä mutta eiköhän ne parin viikon päästä :)

Poika taas kutsuu joten aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

Moschino rv16+3

Vierailija

En ole viimeaikoina kiireiltäni ehtinyt käydä sivuilla lukemassa tai kirjoittelemassa. Sain tuossa insinöörityöni päätökseen nyt sitten koulu on loppu . Yritän kovasti töitä saada, mutta voihan se olla että siirtyy vauvan teon jälkeiseen elämään tuo töiden saanti

En nyt tiedä mistä olette jutelleet, mutta kerron nyt (.) omasta mahastani. Ensimmäinen neuvola oli 7.5, josta jo aikaisemmin kerroin ja siellä siis kaikki hyvin. Sydänäänet kuului. kohtu on kuitenkin sen verran takana, että jouduttiin oikein hakemaan ääniä. ehti jo pieni epäröinti nousta pintaan.

Ultra oli tiistaina ja siellä se pikkuinen köllötteli ja vispasi menemään. Oi, sitä ihanaa tunetta ja rakkauden määrää kun näkee pienen monitorista :x

Maha on kasvanut ja huomaa jo vauvamahaksi. Ei ole enää pelkkää lihomista ;

Kovasti liikkeitä odottelen. Tässä näin lyhykäisyydessään, toivottavasti kerkeän nyt vähän tiheämmin tälle koneelle, pihahommiakin on ihan riittämiin....

Aamupetteri 13+5 ihanaa....

Vierailija

Ja meidän laps on vieläpä isällään tämän illan ja tulee huomenna aamulla, ihanaa rauhaa siis... (Rakastan toki lastani yli kaiken maan päällä, mutta kieltämättä ajatus kylmästä tuoremehusta ja mansikoista ja hyvän kirjan *keskeytyksettömästä* lukemisesta rauhaisassa kotilepakkotuolissa tuntuu välillä tooosi luksukselta.. Ja huomenna sitten taas jaksaa touhuta lapsen ehdoilla ja olla innostunut hänen asioistaan.)

Lauantai-ilta menee sitten varmaan noiden Neuro-Viisujen parissa, saapi nähdä voittaako suomalainen camp-heavy vaiko ajaako ruotsalaiset tissit loppusuoralla ohi.. B-) (sori, mulla on ehkä vähän perjantaifiilis..)

(.) ei mitään ihmeitä, ylämäet vaan fillaroidessa hengästyttää vähän aiempaa enemmän.

Tervetuloa uudelle henkilölle, hauskaa että meitä tulee lisää vielä tässäkin vaiheessa!

Nyt pois täältä työpaikan huonosta ilmasta (täällä laitetaan ilmastointi talosta kiinni perjantaisin jo puoliltapäivin, sillä seurauksella että iltapäivään mennessä kaikilla on päänsärky..), hauskaa viikonloppua!

zel&z, 16+6

Vierailija

Päänsärkyä siis muillakin. Se on kyllä tuskallista. Mulla oli niin pahana ja kesti päivätolkulla että neuvolalääkäri määräsi panacodia, että saadaan pahin kipu pois. No, sittenpä olin ihan pilvessä... Kiva olla lapsen kanssa kotona kun jalat ei meinanneet kantaa. Onneksi särky on nyt pysynyt jo kolme päivää poissa...

Monella on paino laskenut, olispa mullakin. Ei onneks vielä paljoo oo tullu lisää mut ylikiloja on jo valmiiksi ettei juuri tarvitsisikaan tulla. Esikosta tuli vaan 2,5kg painoa, eli paino laski. Ihan terve ipana syntyi. Silloin oli sitä pahoinvointia, tällä kertaa ei onneksi. Täytyy yrittää kesällä paljon liikkua ja syödä kevyesti ettei paino paljoa nousisi.

Mullakin masu alkaa pömpöttää, kyllä se kuulemma huomaa. Millanenkohan pallo oon lokakuussa? :)

Huomenna on esikon neuvola ja kuunnellaan sydänäänet kun niitä ei viime viikolla kuulunut. Sitten seuraava onkin rakenneultra kesäkuun lopulla. Toivottavasti äänet kuuluu ettei tarvitse stressata.

murunmamma rv15+3

Vierailija

Moi kaikille,

Olen yrittänyt ja yrittänyt kirjautau palveluun ja vihdoinkin tuntuu siltä että toimii. Tai ainakin pääsen vastaamaan viesteihin.

Itselläni siis yksi lapsi 3v (jouluna 4) ja toinen tulossa tällä hetkellä viikkoja 15+1. Laskettu aika on 13.11 ja Jorviin ollaan menossa synnyttämään.

Ruskanodotukselle vain jaksamista, koska itselläni myös samanlaisia oireita eikä paino ole vielä alkanut nousemaan. Ensimmäisen kanssa ei ollut mitään näin pahaa pahoinvointia. Mitään makeeta en pysty syömään, joten turhat mässyilyt jää automaattisesti pois. Verenpaina mullakin on hyvä, mutta hemoglobiini on ollut alusta saakka 110. eli korkeampikin voisi olla.

:)

Liikkeet ovat alkaneet tuntumaan pienenä kihelmöintinä tällä viikolla tai ainakin niitä niiksi luulen. Masukin on kasvanut niin, että mammavaatteisiin olen jo joutunut vaihtamaan.

Kaikille oikein mukavaa loppu viikkoa.

Vierailija

Ja yllätys yllätys, mulla väsyttää.. aina vaan väsyttää.. mies lähti kaupungille käymään mutta mie jäin kotia ihan suosiolla, olisin vaan valittanu kokoaika että joko mennään kotia:Deilen oli ihan kauhea pääkipu, aivan ku rapulassa mutta miljoona kertaa pahempi, piti vaan olla ihan paikallaan, telkkari melkeen äänettömällä, meni ohi ku nukuin yön suht hyvin..

Mies jo kovasti yrittää kokeilla että joko hän tuntis potkuja mutta pettyneenä toteaa eetei niitä vielä tunne:Doli lukenukki tuota vauvan odotus isälle kirjaa, ja tiesi että ei vielä voi tuntea mutta haluaa kuitenki kokeilla:)

MAISHAlla kuulostaa hurjalta tuo, otan osaa..mutta onnea siitä että pääsin vähän varkain eteenpäin odotuksessa;D

Pitääpi lähteä lepäileen ku tuo esikkoki meni päiväunille..josko sitä vähän sais untaki..

ai niin, näin unta että puhuin anopille ruottia ihan täyttä häkää, anoppi vaan kuunteli eikä tajunnu yhtään mitään:)minusta oli ihan normaalia mutta ei se kai sitte ollu.. varmaan jotenki jääny päähän, ku puhun ruottia ja suomea sekasin kotona ja välillä siihen sitte sekottuu englantiki:)esikkoki jo jotaki tajuaa jos ruottiksi sanon:)mulleki alotettiin jo pienenä puhumaan suomi-ruotsi systeemillä niin kokeilempa minäki sitte..eilenki kaupassa sanoin esikolle että mamma vill ha en icecream:Dsitteku vielä sekotan joskus espanjan sanoja ja saksan sanoja niin ei siitä ymmärrä kukaan mitään:)no onneksi kuiten osaan puhua ihan suomeaki yksistään vielä:)

Simppu rv 16+3

Vierailija

Paljon on ollut puhetta mahan kasvusta ja painonlaskusta. Mulla on edelleen se vaihe että moni kattoo että oonko lihava vai raskaana. Omat vaatteet mahtuu vaivatta päälle. Painokaan ei ole noussut. Ruoka on maistunut ihan ok:sti. Ei tuu ahmittuu, mutta päivän mittaan tulee vähintään yks lämmin ateria syötyä. Mutta niin on liikuntakin maistunut. Pyöräiltyä tulee kaupunkiin päivittäin. Ja töissä ollessa joutuu liikkumaan tahtomattaan.

Sekä tuossa makaa 60kg kaveri joka pitää huolen että säännöllisin väliajoin on ulkona käytävä. Ja silloin ei ihan 10min lenkki riitä. Vaan iso koira tarvitsee pitkän lenkin. Tänäänkin lenkille kertyi mittaa n. tunti.

Innolla odotan keskiviikon neuvolaa. Saas nähä miten on paino noussut. Mulla on tuo toinen ultra tasan kk:n päästä. Kesäkuun lopussa ollaan menossa käymään tallinnassa. Merisairautta en pelkää. Muhun kun ei mikään merisairaus iske vaikka kerran kun matkustin laivalla niin tuulen nopeus oli 24m/s ja mä vedin karkkia naamaan ja laivan henkilökunta jakeli oksennuspusseja, mulle myös mutta mä sanoin että mä en tarvii ja näytin sille karkkipussiani.

Tuli tässä mieleen että harmittelin yks päivä että mä niin suunnittelin viime vuonna että tänä kesänä mä haluun huvipuistoon, mutta ne ei taida päästää mua niihin laitteisiin mahani kanssa. No ens kesänä uus yritys. Tulis nyt edes se kesä sieltä.

crabu-87 rv16+3

Vierailija

ja ruskanodotuksella ei helpota vieläkään.. mullaki tiheempään neuvolat tuon painonlaskun takia.. nyt kyllä ruoka menee ihan hyvin alas mutta makea ei maistu niinku ennen, mikä on ihan hyvä juttu:)

sulla aika alhaset paineet, kannattaa kokeilla sitä maagista salmiakkia, mulla ainaki tuntu auttavan..

sie sait sentään tuollaset ihan fiksut ohjeet tuohon syömiseen mulle ku sanottiin että syöhän tyttö roskaruuokaa, hesestä ja mäkkäristä oikeen rasvasta, ja sipsiä ja dippiä ihan reilustio(en oo kokeillu,enkä todellakaan aiokaan), äitiki sano että mikä sekopää lääkäri sulla on sielä ollu..

Mullaki tuo päänsärky ollu kaverina ihan alusta asti, päivittäin särkee, joskus pahempi ja joskus parempi..mutta vaivaa kyllä..siihen tuntuu tottuvan..

Mulla ainaki maha on ku olis pari kk synnytykseen..äitiki kyseli että onko se nyt ihan varma että sielä vaan yks vauva on..kylläpä tuo varma on ku kahessa ultrassa on jo käyty:D

mutta pitä mennä lepäileen ja katsoon salkkareita..

simppu rv 16+1

Vierailija

Kuume tästä nyt enää puuttuisikin! Minä olen saanut uuden kaverin päänsärystä, joka tosin on hellittänyt nyt pariksi päivää. Paino on laskenut edelleen ja ajattelinkin soitella tänään neuvolaan, kun vähän alkaa jo huolestuttaa. Kaiken kukkuraksi tänä aamuna lennätin sappea aika lahjakkaasti. Vaatteetkin oli vasta ihan puolittain päällä, kun kesken pukemisen yllätti.

Onko teillä kenelläkään vastaavia kokemuksia tässä vaiheessa? Verenpaine oli 13.5. mitattaessa 90/68, mutta hemoglobiini vielä ainakin 15.4. upeat 138. En sitten tiedä, mitä nuo luvut nyt olisivat.

Hullunkurisen näköistä, kun muuten laihtuu, mutta mahassa pysyy sievä rasvakerros ja kai se kohtu sieltä jo muutenkin vähän pullottaa. :)

Palaan juttuun myöhemmin. Nyt ehkä jo uskaltaa käydä syömässä jotain.

Ruskanodotus, rv 15+5

Vierailija

Taalla moni onkin jo kauan tiennyt LA'nsa ja viikot. Minulle ne selvisi vasta tiistaina ( raskaudesta olen kuitenkin tiennyt jo hedelmoittymisesta asti ) eli luulin etta LA olisi 29.11 mutta se siirtyi ultran mukaan 8pvalla taakse pain eli 21.11.2008, viikkoja siis nyt 14 ja taitaa olla 10viikkoa siita kun viimeksi olen voinut olla koneella.

Siihen valitukseen siis: oksettaa ja oon oksentanut viimeiset 10 viikkoa, painoa tippunut 12kg ( esikoisesta laihduin 18kg ja kuopuksesta 12kg eli taa on ihan tuttua puuhaa ). Mutta mika sapettaa on se etta mua oksettaa KAIKKI: tietokone, telkkari, varit ( pahimpana keltanen ja punanen ) KAIKKI mika on parfymoitu ( saippuat, deodorantti, rasvat ), paahtoleivan haju, omat hajuni ( kainalot, alapaa ).......... Ei oo kivaa, syoda en voi ( tai voin yhden voileipa keksin kerrallaan ilman mitaan paallysta) tai oksennan, vetta voin juoda 15ml kerrallaan tai oksennan ( mulla on tollanen muksujen ruisku minka kans juon vetta niin usein kun voin, aina ei voi )....... Huoh.

Rukoilen vaan etta vanha kaava pitaa paikkansa ja pahaolo haipyy noin 16-17viikon tietamissa ja saan vahan edes elamaani takaisin....

Verikoe tulokset saas ens viikolla ja verenpaine oli 102/60 ja pyorryttaa:P

Seuraava ( olen siis kaynyt kerran katilon juttusilla 12+viikolla, eivat ota sisaan sita ennen jos vaikka tulee keskenmeno, eli resurssejen tuhlaamista ) neuvola on 20+viikolla samoten kun ultra taitaa olla 23viikolla, taalla vahan eri jutut kun suomessa ( katilon juttusilla saa kylla kayda jos itse kokee tarvetta ja haluaa esim kuunnella sydan aania tai haluaa jutella jostain jne jne ), laakarin naan sitten viikolla 26+ ( neuvola kaynteja tulee siis yhteensa noin 5 ja laakari kaynteja 1 taman raskauden aikana ), no taa on koettu jo kahdesti ja hyvaksi todettu:)

Mut jeps, lueskelen varmaan edelleen taustalla ja kirjotan kun ja jos jotain sanottavaa tulee:)

Hyvaa kevatta kaikille ja masun kasvatuksia ( mulla ei viela mahaa ja tays paivasesti nukun myos mahallani ), CIAO

Vierailija

Kiitos myötätunnosta, zuzazanna! Olisikin niin kätevää, kun voisi painoa nostaa suklaan voimalla! Minä olen normaalisti perso suklaalle, mutta nyt ei oikein uppoa mikään makea, eikä kyllä sitten se toinenkaan ääripää.

Kätilöltä sain ohjeet viikon tehokuuriin, aikaistettiin neuvola-aikaakin ensi viikolle. Tärkeintä on saada painonlasku pysähtymään, se pitäisi käydä näin:

- ei suuria annoksia, vaan 5-6 pientä ateriaa päivässä

- apteekista energiajuomaa (ei suositella kuin hätätapaukseen)

- myslipatukoita ja banaania (yök, oksensin sitä aiemmin) välipalaksi

- kotimehua janojuomaksi

- proteiinipitoista ruokaa

Suuret annokset on kielletty siksi, että mulla menee yleensä ruuan päälle maha ihan sekaisin.

Tuli vähän parempi mieli, kun sai kuulla, että on ihan normaalia, etten jaksa oikein tehdä mitään tässä tilassa. Ja että oli hyvä soittaa (hellun painostuksesta), vaikka yleensä olen enemmänkin "pää kainalossa lääkärille" -tyyppiä. Dramaattisesti vähän puhelun jälkeen nenästä alkoi tulla verta. :D

Ruskanodotus ja energiavaras 15+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat