Mitä tehdä kun INHOAN työpaikkaani? Ja olen raskaana, paha lähteä vaihtamaan......

Vierailija

Olen ollut nykyisessä työssäni nyt n. 10 kk, hoitovapaan jälkeen.

Alunperinkin tulin tänne ehkä vähän "hätiköiden" - menetin edellisen työni hoitovapaalla, joten tietysti puolittain "otin mitä sai", etenkin kun työmatka oli hyvä ja palkkataso ei pudonnut.

(1,5 vuoden kotona olon jälkeen vähän kai oli itseluottamus alhaalla, ja kuvittelin että joudun paljonkin uralla alaspäin...)

No, pidemmittä puheitta, EN VIIHDY tässä porukassa, ENKÄ TYKKÄÄ työstäni, motivaatiota ei ole, ällöttää koko mesta. Jo tokana työpäivänä ajattelin "tää ei oo mun paikka".

Hainkin ennen raskautta muita töitä, mutta aina ne loppusuoralla tyssäsi johonkin.

Ylemmän toimihenkilön nopetta työnvaihtoa katsotaan kuitenkin vähän karsaasti.

Nyt olen raskaana rv 10+4, joten enpä vissiin oikein enää voi vaihtaakaan paikka.a...??? Raskaus tulisi ilmi VIIMEISTÄÄN koeaikana - ja reiluahan siitä ois sanoa jo haastatteluprosessin aikana.

Ei kai mun auta muuta kun kitkuttaa äippälomaan asti. ??

Pelkään vaan kauheesti että masennun totaalisesti äippälomalla, kun kelaan vaan koko ajan tähän paikkaan palaamista.

Toki voin katsella taas hoitovapaaalla uutta työtä, mutta siinä taas omat hankaluudet, ainakin

- 2 pienen lapsen, yht. 4 lapsen äitinä, aika rankkaa sitten taas vaihtaa uuteen työhön, panostaa ja tehdä pitkää päivää

- uudessa työssä en taas saa lainkaan mukaan tehdä lyhennettyä viikkoa ainakaan ekaan 0,5 vuoteen

- menetän kai lomarahat jos en palaa vanhaan paikkaan

- ja kukapa palkkaa mihkään hyvään paikkaan hoitovapaalta tulevaa 4 lapsen äitiä...? (Etenkin kun nykyisestä duunista en oikekin saa mitään "meriittejä" irti.)

Kommentit (3)

Vierailija

lähinnä tarkoitin sitä loma/lomaltapaluurahaa, joka kuuluu saada, jos esim. pidän siihen mennessä kertyneet/käytettävät lomat äitiysloman ja hoitovapaan välissä.

Eli teoriassa kai minun tulee palata samaan paikkaan, jotta saan tuon loma/lomaltapaluurahan pitää...

On siinäkin kyse bruttona varmaan n. 2000 eurosta. No, tuo riski pitää kai ottaa, se ehkä pienin murhe...

ap

Vierailija

...alentaa sairaslomakynnystä, jos jotain vaivoja ilmenee. Voihan olla että teillä töissäkin porukkaa vaihtuu poissaolosi aikana, tai sitten vaan haet uutta paikkaa ja sovit tekeväsi lyhennettyä työviikkoa (molemminpuoleisella sopimuksella onnistuu vaikka laki ei työnantajaa velvoittaisikaan tarjoamaan tuota mahdollisuutta). Aina ei voi voittaa, oat toi duuni nyt oppimiskokemuksena siitä että nyt tiedät ainakin mitä et halua. Seuraava on jo parempi.

Lomaltapaluurahat tosiaan menetät, mutta mikä estää käymään hoitovapaan jälkeen vaikka kuukauden vanhoissa töissä ennen uusien aloittamista, silloin olet "palannut" ja saat nuo lomaltapaluurahat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat