Seuraa 

Tässä linkki edellisen viikon rauhalliseen turinointiin...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11761178&p=1&tmod...

Sivut

Kommentit (60)

Ihania söpöläisiä nämä meidän HELMET! Kiva että olette kuvia laitelleet. Tässäpä meidänkin neidistä muutama:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1277434.jpg Yöllä kuvattu hymy

http://www.aijaa.com/v.php?i=1277441.jpg Toinen joulukuvista

Tuossa vielä tuo linkki Värikylpykuviin, siellä on muitakin :) http://www.fotopankki.fi/UfaKuk/photos Uusia kuvia ei ole nyt otettu, kun viime vikolla sairasteltiin. Eipä meillä eää ole kertojakaan jäljellä kuin muutama. Keväällä ei sitten jateta kun puolet jäisi käymättä..

Pari päivää sitten punnittiin Viivi ja painoa olikin jo 7,8kg. Hyvin o tullut viime kertasesta neuvolakäynnistä.

MAITO: jonkun aikaa olen laittanut puuron joukkoon sinistä maitoa. Nyt muutaman päivän ajan sitten pulloon puolet tuttelia ja puolet tavallista. Hyvin on masu kestänyt :D Vuoden vaihteen jälkeen koetetaan alkaa enempi siityä tavalliseen maitoon.

PIPO: meillä käytetään vallan kypäräpipoa ja nauha-korvallisia pipoja. Joku mietti noita saumojen painaumia, niin meillä on ainakin auttanut kun pidetään kypäräpipoa sauman nurinpäin.

VIIHTYMINEN: Viivi viihtyy jonkun aikaa päivän mittaan yksikseen. Parhaiten kuitenkin viihtyy, kun edes äiti tai isi on ihan lähellä ja leikittää. Välillä saattaa alkaa itkeä mun perään jos menen toiseen huoneeseen, niin silloin on pakko ottaa neiti mukaan. Sama juttu välillä, kun isi lähtee ulos tupakalle. Tulee itku ja katsoo perään. Sitten onkin aivan onnellinen kun toinen tulee takaisin.

ITSEPÄISYYS: kaikkea mikä kielletään on kiva tehdä. Ei tosin vielä niiiin itsepäisesti.

JOULULAHJA-TOIVEET: mäkään en oikeastaan halua vaatetta kaappiin. Ennemmin ostan itse. Olen toivonut jotakin pientä, niin että ne on oikein tarkotettu Viiville. Tällä hetkellä toivottuna vauvapulkka, potta, nukke, soitto-/korurasia (sellanen jossa ballerina tanssii), ruokailuvälineitä.. Tuota soittorasiaa odotan hieman " kummilahjana" . Ja nukkea pikkukakkosen vuoksi, jos mustasukkaisuus sattuu yllättämään. Itse taidetaan ostaa lahjaksi vielä neidille sellanen pomppu-heppa tai mikälie on oikealta nimeltään. Sellanen on perhekahvilassa ja huippukiva.

Kuulin tuossa joku aika sitten, että täällä on ultrassa käytössä 4D. nyt eilen asia varmistui :) Oikein kiva, saadaan tulevan Wagnerin sukupuoli selville ja nähdään kunnolla tuo masuasukki. Olisipa jo 10.12! Kyllä odottavan aika on pitkä.. Jälleen :D

Nyt poistunkin jatkamaan joulusiivouksia. Viime aikoina on hieman laiskotuttanut, mutta tänään taas pitkästä aikaa olen ollut ahkerana. Muutama vaatekassillinenkin jo odottaa UFFin keräyslaatikolle.

Hyvää päivää kaikille,

t.Ufa (huomenna viettämässä 20 vuotisia....) & Viivi (9kk+)

Hennalle ekaks:

Suussa paranee nopeaan kaikki haavat..Onneks!

Meillä on myös " käärmekielestä" kokemuksia..

Kakkonen aikanaan kaatui eteenpäin sellaisella päällä istuttavalla autolla ja kieli jäi hampaitten väliin. Kieli halkesi melkein keskeltä pikkasen ja musta näytti siltä että olis tarvinnu tikin, mutta siihen ei kuitenkaan laitettu mitään vaan käskettiin juottaa ja syöttää kylmää, ettei turpoo.

Kolme kertaa käytin lääkärissä kun siitä roikku sellanen palkeenkieli ja näytti siltä, että pala lähtee irti. Lääkekuurin sai lopuks kun se tulehtui ja nopsaan parani vaiva!! Pieni arpi on siitä muistona..

Ette ikinä arvaa kuinka mua arpaonni suosi tänään!;

Täällä oli ne joulukadunavajaiset joista jo päivällä puhuin.. Monesta liikkeestä sai päivän aikana hakea kuponkeja jotka piti viedä torilla olevaan arpalippaaseen niin osallistuu arvontaan jossa voi voittaa mm:

Taulutelevision, kannettavan tietokoneen, navigaattorin autoon jne..

Kuunneltiin siellä ihmisjoukossa arvontaa ja kun tuli Arabian 6 hlön astiaston arvontavuoro niin MUN nimi kuulu kajareista!!!!

Palkinnon arvo on 600euroo!!!

Jiihaa, oon pikkasen onnellinen =)

Pakko tulla tätäkin hehkuttaan tänne.. nyt töllön ääreen takaisin

arpaonninen mammutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva kuulla Heinästä pitkästä aikaa!

Johan oli Henna saanut huonoja uutisia =(

Kyllä siinä riittääkin mietittävää ja sulateltavaa ja kaiken päälle vielä synnytys... Voimia sinulle ja perheelle! Toivottavasti kuitenkaan kohdunpoistoon ei tarvitsisi ryhtyä!

Meillä sormessa vielä tulehdus jatkuu (voi kun tuntuu niin mitättömältä Hennan tilanteeseen nähden), mutta nyt saatiin ohjeeksi laittaa vaan bacibactia ja jos rupee märkiin niin sit taas uusi kuuri..

Meillä syödään kokonaista leipää..Siis Peetu pureskelee siitä palasia. Juuri aamupalaksi annoin näkkäriä kun puuro ei oikeen maistu..

Myös ruisleipää ja vaaleeta leipää on syönyt hyvällä ruokahalulla!

Jahas, pikku hajuherne tuli lahkeeseen kiinni..pitänee mennä pesulle

m&P

Piti ottaa sulamaan noita torttutaikinalevyjä, että pakkaseen mahtuu muuta, niin paistoinpa niitä tässä vielä ennen nukkumaan menoa.

Vielä tuosta touhuilusta vauvan kanssa;

Suihkussa käydään niin, että Peetu tulee ammeeseen (meillä siis -poreamme ilman poreita-amme =) ) johon oon laittanu tipan vettä, ettei käy huonosti vaikka kaatuu. Siellä poika polskii ja läträä kun minä suihkuttelen vieressä.

Toi poreamme ilman poreita tulee siitä kun kaikki jotka ekaa kertaa näkee sen niin sanoo, että -ai teillä on oikeen poreamme, johon vastataan, että -joo, ilman poreita =)

Juustokakkua johon ei tulis liivatetta ei löydy ainakaan multa ohjetta..

Mutta aivan sairaan hyvä valkosuklaa-juustokakun ohje kyllä löytyy jos joku haluaa! Helppo tehdä, ei paisteta ja maistuu ihan tajuttoman hyvälle!!

Nyt tortut pois uunista

m

Mä sain ladattua kuvat näin;

Avasin aijaa sivun samaan aikaa mulla siis auki vauviksen sivu johon olin jo kirjottanut helminauhalaisten listaan pitkät pätkät.

Sieltä aijaan sivuilta heti etusivulla lukee kuvatiedosto selaa. Sitten vaan valkkaat sen selaa ja valitset kuvan minkä haluat ladata ja kaksoisklikkaat haluamaasi. Seuraavaksi klikkaat lataa painiketta. Hetken kuluttua pitäis tulla teksti kuva ladattu onnistuneesti ja näet lataamasi kuvan pienenä jonka alla on laatikoita joissa tekstejä. Valitse alimman URL laatikon sisältö (jossa on tyyliin http://www.aijaa...)

ja kirjoita se sama litania siihen omaan kirjoitukseesi mitä olit kirjottamassa tänne ketjuun..( Siis kirjoitat vaan saman litanian kun laatikon sisällä) on ja tässäpä sulla on linkki teidän kuvaan! Talleta välillä kirjoituksesi jota teit täällä ketjussa ettei katoa bittiavaruuteen jos sulla kestää kauan aijaa sivustolla. Toivottavasti ymmärsit mitä koetin selittää ja saadaan nähdä teidänkin pikkuisen kuva ;)

Äippä

Täällä taas again =) Meillä jälleen sairastellaan, tällä kertaa esikoinen on kuumeessa. Ei olla oltu kunnolla ulkoilemassakaan kohta kuukauteen kun aina on joku kipeenä! Tänään käytiin kakkosen tanssitunnilla ja sieltä tultiin kotiin sitten mittailemaan kuumetta kun esikoinen valitteli pahaa oloa. Huokaus, Onko muilla ollut näin paljon sairasteluja?

JOULULAHJATOIVEET PIENELLE: Mä olen kanssa toivonut jotakin käytännöllistä vaatetta Ronjalle ja sit ehkä joku uusi kuvakirja ja varmaan joku yksi kiva lelu =) Ei mitään ihmeemiä toiveita, noilla isommilla onkin sitten niitä toiveita ihan riittävästi.

ITSEPÄISYYDESTÄ: Meillä ollaan kyllä niiin niin itsepäisiä koko porukka miestä lukuunottamatta. Ronjalta jos joku ottaa jotakin pois niin hän kyllä huutaa, puree taikka hakkaa päätään lattiaan eli suuttuu ihan hirveesti! On perinyt kyllä tempperamentinsä minulta ja hän on kyllä myöstkin todennut että tässä hullunmyllyssä on pärjättävä, keinolla millä hyvänsä.

MAIDOSTA: EI siis vielä olla tavalliseen maitoon siirrytty, mutta aoin kyllä vaihtaa vuoden vaihteen (meidän etelänreissun) jälkeen tuohon tavalliseen maitoon. Luomumaito voisi olla ehkä se lempeämpi versio. Tutteleita tms. meillä ei oo edes maistettu niin en kyllä viitsi sitten ruveta niiden kanssa edes sähläämään. Ja meillähän se 10 kk tulee tosiaan täyteen vasta tammikuun 13 päivä. Jugurtteja, viilejä, raejuustoja yms. ollaan kyllä maisteltu jo ihan päivittäin.

Ronja myöskin syö jo ainakin kerran päivässä meidän kanssa samaa ruokaa (koitan kattoo sellaista suolatonta) esimerkiksi makaroonilaatikko on Ronjan herkkua ja sekä riisi ja kanafilesuikaleita curry-kermakastikeessa, neuvolassa varmaan sanoisivat soo, soo, mutta mulle on tärkeintä että Ronja syö hyvin ja vaikuttaa tyytyväseltä. Mauttomia mössöjä Ronja ei syö ollenkaan ja tomaattijutut eivät myöskään ole kovin hyvin uponnut viime aikoina.

Nyt muihin hommiin taas!

T. Kaisa ja Ronja 8 ½ kk

Huomenta,

mammutti on täällä niin urheasti pitänyt pinoa pystyssä että pitää kai minunkin kantaa korteni kekoon :-)

ITSEPÄISYYS: meidän neidillä omaa tahtoa on ja ennen kaikkea päättäväisyyttä ja määrätietoisuutta löytyy. Kun on jotain päättänyt niin toteuttaa sitä sitten kärsivällisyydellä. Hauska tilanne oli just eilen kun neiti pyrki kukkaruukulle ja isänsä blokkasi reitin asettumalla lattialle makaamaan niin ettei purkille päässyt. Pitkän aikaa tyttö yritti kiivetä yli tai kiertää ja lopulta koitti mahtuisiko ryömimään siitä välistä kun jäi isän maatessa kyljellään ja nojatessa päätään kämmeneensä käsivarsi koukussa. Eli siihen väliin jäi kolmionmallinen aukko josta neiti alkoi tunkea itseään kohti kukkaruukkua...

JOULULAHJATOIVEET: muumilusikoita olen vauvalle toivonut. Sekä sellaista lasten niskatukea (omassa autossa sellaista ei vielä tietenkään tarvitse, mutta matkustellaan niin lennoilla ja julkisissa se on hyvä). Sekä sitten itseä houkutti joku lastenlaululevy (ei unilauluja vaan jotain reippaita). Meillähän musisoidaan jatkuvasti ja vauva on kova soittamaan palikoita, shakereita, ksylofonia ja marakasseja. Ja jotenkin soittimet kelpaa paremmin kuin helistimet vaikka ääntähän niistäkin saisi. Lisäksi " tanssii" eli hytkyy paikallaan aina kun tulee musiikkia. Ja joskus mun kuorossa intoutuu laulamaan mukana. Olen itse musiikkia ikäni harrastanut joten halua tukea lapsenkin taipumuksia tähän suuntaan ihan mielellään.

Mitään vaatteita ei toivota, kun niitä on kaapit pullollaan ja ihan mielellään pidän niitä käytettyjä lapsella niin kauan kuin kelpaavat. Leluja meillä myös on riittävästi enkä missään nimessä halua totuttaa lasta mielettömään leluvuoreen. Puupalikat ja duplot on nytkin pidetyimmät. Ja kirjojakin meillä on monta hyllymetriä. Miehelle juuri sanoinkin, että minä en ainakaan osta vauvalle mitään joululahjaa kun tänä vuonna hän ei niiden päälle vielä ymmärrä ja paketteja tulee kyllä muiltakin. Paperin repimisen neiti hallitsee mutta sisältö on toisarvoinen.

Ja sitten se kuva pitäis löytyä täältä http://www.aijaa.com/v.php?i=1281018.jpg , muutaman viikon vanha otos. (terveisiä tutuille)

Meillä sattui toissa päivänä hassu juttu kun mies oli antanut vauvalle ruuan päälle n. 5 cm pitkän palan kurkkua puoliksi halkaistuna. Kaksi tuntia tämän jälkeen katsoin että mitäs se vauva suussaan pyörittelee ja koitin sormella osumatta mihinkään. Hetkeä myöhemmin jotain vihreää käväisi vauvan suunpielessä ja tungin sormeni vauvan suuhun uudelleen (hän aina vastustaa tätä ja puree kahdella alahampaallaan jos onnistuu:-) ja sieltä tuli halkaisijaltaan yli kolmesenttinen pyöreä, littana pala kurkunkuorta! Miten ihmeessä vauva jemmas sitä siellä pari tuntia ilman että huomattiin mitään vaikka yhdessä leikittiin lattialla ym.??? Et sellainen pikku hamsteri meillä. Kuvasta ehkä huomasittekin että poskia on :-) joskin suussa olevat jemmat on yleensä ylhäällä kitalakea vasten.

D-VITAMIINEISTA vielä tuli mieleen että meillä loppui jekovitit enkä halunnut niitä enää ostaa kun maistuvat niin kamalilta ja niiden syöminen on aina oma taistelunsa + että unohdan ne aika usein. Eka pullo tais kestää 4kk mutta toinen loppuikin sitten vasta nyt, eli parit on jäänyt välistä... Niinpä ostin Minisun strong-pillereitä, jotka saa joko niellä, imeä tai purra ja maistuvat appelsiinilta. Voi myös sekoittaa ruokaan. Ja hyvin kelpaavat, yksi nappi päivässä (on niin pieni ettei siihen voi tukehtua, 75% saantisuosituksesta) riittää kun syö jo D-vitaminoituja maitotuotteita lisäksi. Eli helpotti ainakin meidän elämää.

Päivähoitopaikkakin selvisi eilen eli ens vuoden alusta neiti siellä sitten aloittaa. Reilu 3-kymppinen hoitaja, jolla kolme omaa lasta jo kouluiässä ja hoidossa -02, 2x -03 (toinen 10 pv/kk) ja -05 syntyneet lapset sekä sitten meidän pirpana ainoa vauva. Asuvat rivitalossa. En ole sinne vielä soittanut ja sopinut tapaamista mutta ihan hyvältä vaikuttaa minusta.

nyt töihin!

Tai siis no ei minkään hillomunkin vaan minun nenäni. Nyt ollaan sitten taas jo melkein koko porukka kipeenä, JIPPII =( Mä en kohta enää kestä tätä hirveetä nuha-kuume kierrettä! Millähän tästä nyt pääsis eroon, niistämällä vissiin. Mä oon teetäkin juonut viime viikkoina niin paljon et tulee jo korvista ulos, samoin lasten mielestä lämmin kaakaokin alkaa maistua tosi öklölle, Jep, Jep. Mitähän tästä vielä tulee. Ronjakin köhi viime yönä ja heräiltiikin jälleen tunnin välein läpi yön, joten tulee tosi hyvin itsekin nukuttua ja levättyä. No purnaus sikseen...

HYVÄ MAMMUTTI! Hienosti selvitit palikka testin ja ihania kuvia kaikilla ja olikos se nyt vauvan 0207 idea vai kenen se joulukuva missä seisoi puutavasten jonkun kyntilän kanssa tai jotain.... Olis ihana nähdä se kuva, kuulosti niin ihanalta. Meillä on esikoisesta aivan mahtava kuva joka on otettu ihan " vahingossa" toissa jouluna hänestä kun jouluaaton jännityksessä räpelsi keskittyneesti jotakin pöydällä olevaa tavaraa ja siinä vieressä oli kynttilä palamassa ja kun kuva on otettu niin hän näyttää aivan pieneltä enkeliltä, voin koittaa kaivaa kuvan jostakin tuolta arkistoista tännekin.

Nyt täytyy lähteä varmaan täyttämään taas teekuppia ja tankkaamaan lääkettä lapsiin. Apteekkiin pitäisi jollain keinolla päästä päivällä raahautumaan kun illalla ne pirulaiset pitävät nyt niitä kiinni sen lakon takia!

Nyt tyhjeni pääkin eli heipat vaan kaikille ja nyt huhuilen vielä lopuksi calmusta ja heinää!!! missäs luuraatte?

T. Kaisa ja Ronja

Tulinpa tänne lueskelemaan helmikuisten kuulumisia, kun välillä on kiva aina saada vertaistukea, että onko joku juttu tietyssä kehitysvaiheessa ihan normaalia tai vinkkejä joidenkin käytännön ongelmien ratkomiseen.

Ensinnäkin Hennalle paljon voimia vaikeassa ja raskaassa tilanteessa!

Meidän ukko on tosi vauhdikas ollut pienestä pitäen ja nousee pystyyn, menee alas ja kävelee mitä erilaisimpia tukia hyväkseen käyttäen jo pitkät pätkät. On seisonut jo muutamaan otteeseen vahingossa ilman tukea ja ottanut yhden tai kaksi askelta. Sitten, kun huomaa, että " hups, minähän en pidäkään mistään kiinni" , niin pyllähtää. Ääntä löytyy myös. Höpöttelee omiaan ja kiljuu, jos joku asia ei miellytä. Osaa myös vääntää väkisin itkua ja osoittaa mieltään. On siis melkoisen voimakastahtoinen poju. Tavaroita ei oteta kädestä ilman porua, mutta huomion saa kyllä nopeasti muualle, jos on mielenkiintoisempaa tarjota tilalle.

Ihania kuvia oli linkitetty. Tässä meidän ukosta muutama:

<http://www.edu.stadia.fi/~0502947/M1.jpg>

<http://www.edu.stadia.fi/~0502947/M2.jpg>

<http://www.edu.stadia.fi/~0502947/M3.jpg>

Meillä loppui imetys kesällä 6 kk iässä, kun maidon tulo loppui, mutta hyvin on poika kasvanut korvikkeelle ja ruualla. Nyt on ensimmäisen kerran räkäinen, ollaan koko perhe, muuten on ollut terveenä.

Terkkuja kaikille helmikuisille ja aurinkoisia talvipäiviä!

Toivottelevat Jolanda ja Koukkis aka Miikka

hyvää juustokakun ohjetta? Sellaista mihin ei tule liivatetta ja mikä paistetaan uunissa? Mulla on joskus tämmöinen ollut, mutten löydä sitä enään mistään ;(

Jos jollain olisi niin viittisitkö laittaa tänne?

Äippä taas,,

Onpa ihania mussukoita kuvissa : )

Tuli vielä mieleen pari juttua, G: Kuinka paljon vauvanne viihtyvät yksin, siis kuinka paljon aikaa kerralla tai esim. päivässä? Musta tuntuu, että olen aika hyvin " komennossa" , vain silloin tällöin jonkun hetken (joitakin minuutteja) leikkii itse, muuten roikkuu lahkeessa ja pitäisi kävelyttää. Tai jos lähtee vessaan, konttaa heti perään.

Ja yksi kysymys vielä: onko kukaan käyttänyt valjaita kävelemään opettelevalla? Ne tuntuisivat käteviltä, vaan en ole nähnyt missään. Muistaakseni meidän ikäpolvella ainakin oli pienenä sellaisia. Nyt puutuu selkä kun pitää kävelyttää kumarassa.

Taas mulla alkaa tänään sellainen uusi loistava kevyempi ja parempi elämä tai ainakin jälleen olen tehnyt päätöksen laihtua ja kuntoilla jne... katsotaan sitten kuin taas käy. Intoa riittää jälleen kerran ainakin täksi päiväksi.

Viime yö meni taas aika hulinaksi, osittain munkin syytä kun yskä riivasi puoliyötä ja eihän Ronja saanut siinä rohinässä nukuttua. Tunnin välein sitten roikkui tissillä ja 6 oli valmis nousemaan ylös, joten täällä ollaan ja kohta aletaan tuota kahvia kittaamaan, jotta pysytään hereillä.

Joko kaikilla muilla on yöt rauhallisia? Entäs imettäjät, vieläkö jatkatte vai oletteko siirtyneet korvikkeisiin? Meillä mennään " täysimetyksellä" eli siis ei pulloja taikka korvikkeita ole vieläkään, hapanmaitotuotteita ollaan jo vähän maisteltu ja ajattelin sit vuoden vaihteen jälkeen aloitella normaali maitoon siirtymisen ja kenties jo imetyksen lopettelua. En kuitenkaan aikonut yli vuoden ikään imettään tai ainakaan kovin pitkään sen yli, ei oo nimittäin mun juttu tuo taaperoimetys =)

Sitten kysymys/kokemuksia ERGO REPUSTA? Onko sellainen hyvä? Me ajateltiin vuokrata moinen kapistus tuonne etelänreissulle kun siellä tuntuu olevan noita portaita ihan hirveästi ja siis rattaiden kanssa kulkeminen saattaa olla hankalaa. Kertoilkaa jos tiiätte tai osaatte sitten suositella jotakin muuta vaihtoehtoa. Liinailua en oo koskaan kokeillut enkä viittis alkaa treenaamaan nyt mitään sitomisjuttuja 2 viikkoa varten.

Mitähän muuta mulla oli, en kyllä nyt yhtään muista, mutta koitetaan vähän tsempata ja kirjoitella ahkerammin kun viime viikko meni TOSI hiljaisissa tunnelmissa. Joululahja vinkkejä saa toki edelleen viljellä, mä oon muutamia kivoja linkkejä löytänytkin ja voin niitä lisäillä johonkin kunhan ehdin ja löydän ne tuolta suosikkikansioni uumenista.

Nyt kahvin juontiin!

T. Kaisa ja Ronja 8 ½ kk

Ai ja tsemppiä mammutin jalkalekuriin, toivotaan et syy jo pikkuhiljaa selviäis ja mää voisin kyllä sitä Peetua hoitaa, vitsi kun tarttee asua niin kaukana =(

Uusi päivä taas.. aika menee kyllä kamalan nopsaan! Edelläkirjottaneen Ronja-tyttösellä oli kyllä mahtavan tumma tukka! On meidänkin tyttö livenä tummahiuksisempi kuin kuvassa, muttei ihan niin mustaa tukkaa ole perinyt kuin mulla on :) samanlainen kanipipokin näytti olevan kun meidän molemmilla neideillä..

Sitten galluppeihin, yritänpä muistella..

JOULULAHJATOIVEET PIENELLE: jotkut on jo kysyneet ja olen kovasti toivoneet että jos haluaa muistaa niin ennemmin lahjakortein lastenvaate/tarvike-liikkeisiin, kuin leluina/vaatteina joita meillä toden totta on niin paljon ettei tarvitse ostaa. Tyttöjen vaatteita on vielä kolme jätesäkillistä vähän käytettyjä aina 120cm asti eli ihan ensimmäisenä niitä ei toivois tulevan nurkkiin enempää ;) katsoin yks päivä lasten vaatekaappeja,joissa on vielä hintalapullisiakin vaatteita jotka on jääneet pitämättä. Lelujakin on niin paljon,ettei esikoinen arvosta niistä montaakaan, kun aina tulee vaan uusia. Joten täysstoppi niiden hankinnalle! :)

ITSEPÄISYYDESTÄ: meillä ei olla itsepäisiä, tytöt on kyllä niinkuin yö ja päivä. Esikoinen on juuri samanluontoinen kuin minäkin, temperamenttia löytyy ja näyttää kyllä oman tahtonsa. Mutta tämä ' vauveli' on tainnut tulla isäänsä, rauhallinen kuin mikä- jaksaa odottaa vuoroaan ruokaillessa ja jos lelu viedään kädestä niin odottaa kiltisti että se sieltä joku päivä tulee takaisinkin siihen käteen ;)

MAIDOSTA: esikolla alotin 10-11kk iässä, n. viikossa juotiin jo tavallista maitoa eikä siitä tullut kertaakaan mitään oireita.Melko nopeaa se piti saada aina kylmänä,eikä lämmitetty edes kelvannut. Mietinkin nyt, että onko liian aikaista aloittaa pikkuhiljaa lisäämään sitä, onhan me muusia syöty joka on tavalliseen maitoon tehty. Luomumaidolla taisin viimeksikin aloittaa ja annoin välillä A-jugurttia kokeeksi. Meillä tulee se 10kk täyteen hieman alle parin viikon päästä..

Mutta nyt aamupuuron tekoon, vauva nukkua tuhisee edelleen- multa se on ainakin perinyt aamu-unisuuden ;) Ruoanlaittoon siis!

-Henna ja tytöt-

Täällä taas ensimmäisenä pinoa nostelemassa, muita ei näy..

Meillä on tänään se influenssa-rokotus. Toivottavasti siitä ei tule kipeäksi!!

Harmi kun se meidän kamera on lainassa.. Sais kivoja kuvia ulkonakin kun on valoisaa näin aamupäivällä.

Ihana kuva oli vauva0207 tytöstä lyhdyn kanssa! Näytti kun olisi puun oksalla.. =)

nyt ei muuta

mammutti ja Peetu

Huh huh Henna, kyllä nyt teidän perhe on saanut jo riittävän annoksen terveysongelmia! Toivottavasti se kieli paranee pikaiseen.

Kiitos Calmus Hipp-etikettitarjouksesta, mailailen : ) Minä siis purnasin sellaisesta keräilykampanjasta yleisessä keskustelussa, jossa pitää kerätä 50 etiketistä viivakoodit saadakseen pehmopupun, ja koodit on juuri liiman päällä, joten lioteltu on... muutakin tekemistä vauvaperheessä olisi! Ei harmistuneita kohtalotovereita löytynyt, taidan olla vielä vaan liian keltanokka tällaisissa keräysjutuissa. Natusanilla kun oli nimittäin tosi reilu ja helppo keräys, vain 3 kuittia esim. peppupyyhkeistä ja sai söpön kotimaisen huovan postissa.

Hyvä kysymys tuo miten hoidetaan koti- ym. askareet. Meillä pesukone ja pyykin ripustus ovat tosi mukavia puuhia, äitiä autetaan kovasti mm. vahtimalla että kone pesee pyykit hyvin ja repimällä alas jo ripustettuja pyykkejä. Imuri ei kiinnosta, mutta tiskikone sitäkin enemmän. Ja töpsölit. Suihkukaapin ulkopuolella seisoskelee ja koputtelee ovea, jos käyn suihkussa, se siis onnistuu. Tyttö on tällä hetkellä vaan aikamoinen takiaisseisoskelija, eli roikkuu puntissa jos yrittää tehdä jotain, ei istu millään alas vaan alkaa huutaa. Erityisen hauskaa se on vessassa käydessä, heh heh.

Kyllä minäkin olen ajatellut, että yksinhuoltajana olisi välillä aivan mahdotonta just tässä vaiheessa kasvua. Ja melkein olisikin, kun on koiranulkoilutus vauvanhoidon lisäksi. Mies on ensi viikosta reilun viikon matkoilla ja meidän pitää vauvan kanssa ulkoiluttaa koiraa aamulla, ja se on tottunut käymään 7 aikaan... ehkä jaksaa 8:aan odottaa. Mutta kiva kiva pakata uninen lapsi toppapukuihin ja lähteä pakkasviimaan heti herättyä.

Me ostettiin kävelyvaljaat, kun alkaa olla selkä ihan puhki kävelyttämisestä. Tyttö kävelee ihan itsekseen monta askelta hyvin kun on valjaat päällä, kun horjahtaa niin valjailla saa korjattua asennon. Tällä vauhdilla kävelee itsekseen tiistaina kun tulee 10 kk täyteen ja on neuvola : )

Missähän Stellar luurailee?

Iloista viikonloppua!

T: Sporttari ja Milli

..kiitokset kovasti tsemppailuista! :) kyllä musta pikkuhiljaa yön yli nukuttua tuntuu jo helpommalta. Nyt vaan on näin, ja vaikka tulisikin se isompi operaatio eteen niin mulla on silti jo kaksi ihanaa,tervettä tyttölasta. Niissä, jos jossakin on iloitsemista- pääasia että saa nyt itsensä kuntoon niin voi paneutua muuhun sata prosenttisesti.

Terveydestä puheenollen, esikoinen oli eilen siis hoidossa appiukollani, ja ei ollut syönyt päivän aikana oikeastaan mitään sekä oli kaikin puolin nuutunut. Kyllähän se selvisi kotiin tultuaan kun kuumetta oli 39 :( Pienempi ei ainakaan toistaiseksi osoita kuumeilun merkkejä..

Mies oli sitten fiksuna eilen jättänyt tämän pienemmän sängylle yksin istumaan siksi aikaa että käy kodinhoitohuoneessa riisumassa esikoiselta toppatamineet pois. Eiköhän vaan toinen tipahtanut sängyltä kovalle laminaatille! kerran aiemminkin on tippunut, mutta on mennyt sylittelyllä huuto ohi ja unohtanut koko homman mutta nyt huutoa kesti n. 2,5h- kipuitkua, ihan tauotta.

Soitin jo lastenpäivystykseenkin, mutta käskivät antaa vaan kipulääkettä- meni sitten ohi niin että saatiin illalla nukkumaan. Leuassa on komea punainen verestävä arpi ja mojova mustelma. Eniten huolettaa ettei tyttö ole sen jälkeen suostunut juomaan tuttipullosta mitään, yrittää kyllä mutta huuto alkaa samantien. Tuttia silti imee- voikohan leuka olla jotenkin ' vääntynyt' että juominen sattuu? pitänee koettaa lusikalla juottaa..

Mutta nyt ei muuta, kaupungille asioille ja kutsukortteja lähettelemään..

-Henna ja tytöt-

Kiva kun vanhoja tuttuja käy välillä moikkaamassa meitä![color=blue] =[/color][color=red])[/color]

[color=violet]

Ollaan lähdössä ulkoileen Peetun ja koiran kanssa. Täällä on perjantaisin aina toripäivä ja sinne suunnistetaan hakemaan mustaa makkaraa miehelle ja isoille pojille ruuaks.

Rokotuksesta ei ainakaan vielä oo tullu mitään oireita, ellei kiukkuisuus ole yksi niistä..!?

Eilis illan ja tämän aamun on poika ollut aika kiukkuinen, välillä oikeen naurattaa, kun ei itke vaan kiljuu kiukkusena jos ei asiat mee niinkun poika tahtoo =)

Virtuaalihali Hennalle vielä..!! ja jaksuja!!

Voi hitsi, mun piti soittaa koiralle rokotusaika..pitää mennä..

mammutti ja Peetu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat