Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* ~~~~ KESÄNUPUT to-su ~~~~ *

Sivut

Kommentit (114)

Vierailija

Tulin vielä koneelle näin illasta, just grillailtiin ja syötiin ja mummo lähti testaamaan uutta pyöränistuinta Lukan kanssa, puistossa aikovat käydä. Ompas täällä rauhallista, saa itsekin ihan istahtaa.

ONNITTELUT ekalle kesäkuiselle, ihania uutisia! Pian saamme varmaan lisää "poikineita" :)

Suloisia olivat VARSAVAUVATKIN, onnittelut!

Noista kertyneistä raskauskiloistakin oli puhetta, just laskeskelin että mulle on kertynyt nyt 11kg. Viimeksi oli jopa 2kg tullut!!!! En tiiä oliko mittavirhe vai turvotusta?!?! Nyt taas sormet on kuin paksut nakit, kiristää kun nyrkkiin kättä laittaa. Että ihan kiitettävät on turvotukset!

Rouva taas..

Vierailija

Kyllä nuo Haikaranpesän valmennukset on sellaisia luentomuotoisia. Kysyä saa jos haluaa, mutta mihinkään parikeskusteluihin ei pakoteta.

Aloin järjestämään makkaria uuteen uskoon. Täytyy saada vauvansänky tungettua sinne ja se edellyttää vähän huonekalujen siirto-operaatiota. Täytyi välillä tulla istahtamaan koneelle, kun alkoi tuo rehkiminen niin supistamaan.

Rasittavaa yrittää saada tilaa jo valmiiksi ahtaaseen makuuhuoneeseen.

Karkkia tai jotain herkkua tekisi kovasti mieli, mutta täytyy pysyä kaupasta pois.

Tänään saan miehen kotiin, tulee tosin vasta joskus myöhään yöllä, Olin niin toivonut, että oltais ehditty käydä yhdessä saunassa, mutta yksinäinen saunareissu näyttää olevan tiedossa..

Mapemaukka ja edelleen 34+5

Vierailija

Nyt olen siis pahalla päällä, koska taas naputtelin turhaan ja koska tulin juuri pihalta terassin rakennuspuuhista. Tai siis mun tarkoitus oli toimia homman "aivoina", mutta eihän näillä hormonien pehmittämillä ruppanoilla mitään tee. Ja väsykin painaa päälle, kun aamullakin tuli tosiaan se 1,5 tuntia ulkoiltua koirien kanssa.

Muutoin olo on samanlainen kuin jo viikkokausia, harjoitussuppareita tulee ja menee, kipakampia vain pari yksittäistä päivän aikana. (Tyyntä myrskyn edellä?)

Ei uskoisi, että eilen on vietetty ä-polilla 6 h ja melkeinpä saliin saakka jouduttu.

Lääkärin eilen tekemästä ultrasta vielä: Vauva jakselee hyvin, virtaukset napanuorassa hyvät ja lapsiveden määrä ok. Kokoarviota ei ruvennut tekemään kun vauva kuulemma jo niin alhaalla. Onko se joku este sille??? No, kai se olisi sanonut, jos vauva olisi vaikuttanut jotenkin poikkeuksellisen pieneltä tai suurelta.

Joku kyseli mun viikkoja, 38 tuli tänään täyteen. Aikaisemmat synnytyksethän mulla on '97 rv 40+5 ja '01 rv 40+0.

Vierailija

Voi hitsi kun jännittää jo tulla tänne, milloin on eka kesäkuinen syntynyt!!! Ihan tässä pitää vissiin laittaa veikkausta menemään, että kuka teista ensimmäisenä saa vaavinsa kainaloon. Tosi lupaavalta kuulostaa niin kovin monella. Ihanaa!!!

Täällä kyllä ei ole mitään sen suuntaista vielä aikoihin, joten jännäilen teitä vain. Molemmat aikasemmat synnytykset on kyllä tulleet kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman ennakkovarotuksia. Mutta tää kaveri on kyllä niin ylhäälläkin vielä eikä supistuksen supistusta ole missään. Mua kävi oikein pelottamaan, kun Kanelisokeri sanoi, että kolmas synnytys oli vaikea! Ja juuri kun mulle synnytyslääkäri sanoi, että eihän sitä kolmatta tarvitse oikeastaan enää edes ponnistaa, tulee ihan itsestään ;) Jaahas, haluisinpa nähdä en äidin, keneltä on tullut lapsi ulos ihan ilman ponnistamista. Oli kyllä mieslääkäri, jospas se synnytys näyttää niin helpolta ;)

Mutta nyt esikoisen kanssa ostamaan synttärilahjaa kaverille ja kesäkukkia pihalleTulkaahan ilmottamaan kun jotain tapahtuu!!!

Selma

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

MInäkin kävin neuvolassa.

Paino -300g, yht. 8,3kg

RR 108/72

Sf 32,5 (jee, se oli laskenut, viimeks 34cm)

Pissa puhdas

Hiivanäyte negatiivinen

Joo ei se tosiaan ollut hiivaa. Valkovuoto vaan on niin hemmetin runsasta. En mie kyllä uskonutkaan, että se hiivaa ois. Ehkä tässä nyt jaksaa kärvistellä sinne synnytykseen asti.

Mapemaukka: Toi on muuten tosi ärsyttävää, ettei opiskelija saa sairaspäivärahaa. Miekin tein opiskeluaikaan mäkkärillä hommia, ja elanto oli oikeasti kiinni palkasta. Mursin sitten ranteeni ja jouduin kuukaudeksi sairaslomalle. En saanut mitää muuta kuin opintotuen. Kyllä se kismitti. Oli kuitenkin tottunut, että tulee se 400e opintotuen lisäksi kuukaudessa. Siinä piti sitten ottaa opintolainaa.

Ananashan on jo melkein päässyt tositoimiin. Ja Niina on kans hirmu lähellä... Kade! Toki se lähtö voi tulla kenellä vaan milloin vaan, mutta aina on jännempää jos on jotain ennakointia.

Mie paistoin pullaa, nam! Ihan perussellaista. Nyt oon oppinut kohottamaan taikinaa kunnolla, niin pullista tulee ihanan pehmeitä. Siihen margariinia ja raesokeria päälle. Nyt kun tuo painokin oli laskenut, niin saapi herkutella... (eiks niin?)

Tytteli-83 rv 38+3

Vierailija

Täällähän syntyy kohta vauvoja! Niin lupaavalta kuulostaa jo =) Onnea matkaan lähtijöille.

Eilen en jaksanut kuin käydä lukemassa teidän juttuja, siivottiin koko huusholli ukon kans, vaihdettiin petivaatteet ja vessat pestiin ihan perusteellisesti kaappeja myöten ja illalla olin sitten niin väsy etten jaksanut enää mitään. Nyt on mukavaa kun on puhdasta, tosin tästä saa nauttia tasan pari päivää kun noi kaksi pojan koltiaista saa kyl hetkessä tän kämpän näyttään siltä ettei täälä olisi siivottu IKINÄ =)

Voinnissa ei mitään uutta. Toissayönä näin unta synnytyksestä ja kappas sieltä mun kohdusta tulikin ulos kaksi tyttöä ja yksi poika!! =) Kyllä siellä vain yhden pitäis olla....=)

Jeps, ei muuta kuin odotellaan niitä ensimmäisiä vauvauutisia kuuluvaksi, oliskohan niina ensimmäinen??

Kauris ja pulla rv36+2

Vierailija

No nyt on aika keskittyä kirjoituksiinne oikein kunnolla. Katselin tuossa äsken Euroviisujakin, mutta on kyllä taas ihan yhtä samaa p...tä kun aina ennenkin. Ruotsalaistytöllä kylläkin oli AIVAN MIELETTÖMÄT SÄÄRET, muuten oli kyllä aika kaamee sekin : /

Tänään olen koittanut saada jotain tolkkua tästä läävästä pakkailun suhteen. Kylläkin tavara vaan leviää enemmän ja enemmän ympäriinsä (kiitos pikku apulaisten). Mun äiti tulee onneksi huomenna apuun ja on sitten poikien kanssa uudessa, niin saan keräiltyä kamat kasaan täällä lauantaiaamun kuormaa varten.

Mun on ihan kaivettava alkuviikonkin pino ja kommentoitava sekin kun jäi niin moni välistä kun en blondina osannut sijoittaa tuota näppiksen anturia oikein ; )

IMETYSTEESTÄ mulla on ollut sitä Weledaa ja sitä voi muuten juoda ihan kylmänäkin (eikä ainakaan mun makuuni ole pahaa). Itse en huomannut mitään suurta eroa, mullahan oli 1. imetyksestä jotain lääkettäkin maidonnostatukseen, mutta ei sekään auttanut....

MUISTA LAPSISTA: minulla on kaksi termiittiä täällä; pojat 3,5v ja 1v7kk ja voitte vaan kuvitella että mulla on tekemistä!!!! Aika usein musta tuntuu että MITÄ HELVETTIÄ MÄ OLEN MENNYT TEKEMÄÄN, kun olen tekemässä tähän sarjaan vielä yhden lisää!?!?! Onhan ne ihania, mutta kyllä niiden kanssa on oleminenkin. Luojan kiitos mä olen fyysisesti hyväkuntoinen - henkisesti en niinkään - enää... Että kumpi sitten parempi?!?

Ja SUHTAUTUMISESTA VAUVAAN: poikia kun ovat niin tuntuu että ei niitä voisi vähempää kiinnostaa. Esikoinen kyllä jo ymmärtää että äitillä on vauva masussa ja on ollut kamalan iloinen ja helyttävä meidän sukulaisten vastasyntyneisiin. Mutta tuo nuorempi; hänelle tulee vielä kovat ajat. On niin äitin perään, "ykkyyn" vaan pitäisi -kokoajan päästä :,)

VAUVA VARUSTUSTA: mulla on pojilta jääneenä Lindexin beige puuvilla-velourhaalari ja nyt sitten ostin vielä Espritin söpöistä söpöimmät haalarit tyttö- ja poikavärinä (en siis vieläkään usko lääkärin veikkausta). Ne siis saavat olla viileimpien ilmojen vaatetuskertoina...

SUPISTUKSISTA: kuulostaapa lupaavalta tuo Selman veikkaus, että mitä enemmän supistelee etukäteen, niin sitä nopeampi olisi synnytys. No meikäläinen punkee sitten tätä meidän kuopusta muutamanpäivän ; ) Tosin käynnistystä veikkaan tämänkin kohtaloksi, joten eiköhän se sitten siitä nopeasti lutviudu kun pääsee alkuun...

Zurite, tuo 75cm vauva kuulostaa kyllä JÄTTILÄISELTÄ, meidän pojat ovat pikiä ja ovat olleet tuon mittaisia 8kk ikäisenä....

LIMATULPASTA: se on kyllä oikeasti LIMAINENklöntti tai paloja siitä. Mulla ei tullut ekasta, mutta tokasta tuli yliaikaiskontrollin jälkeen kun lääkäri teki tarkoituksellisesti kovakauraisemman sisätutkimuksen...

SAIRAALAKASSISTA: minulta kyllä löytyy ihan varmasti meikkipussi sieltä. Vaikka nyt en siellä meikkaisikaan kun jotain tasoittavaa valokuvia varten, niin kotiin en kyllä lähde ilman meikkiä....

PALAUTUMISESTA Poltsille: yksilöllistähän se on mutta itse ainakin olen palautunut omiin sporttimittoihini heti imetyksen loputtua (sitä ennen en edes yrittänyt). Vatsaakin on kehdannut näytellä uimarannalla ; ) Tissit tosin jo vähän roikkuva, mutta edelleenkään eivät kainalossa eikä alla myöskään pysy A4-paperi ; )

No tässä nyt nämä "tärkeimmät" ja KIVA että taustailijoitakin taas kömpii mukaan : )

art rv38+3 joka kömpii VIIMEISEN KERRAN tämän kamalan kaksion uumeniin nukkumaan....

PS. tässä muuten vielä kuva toisesta vauvan Esprit ihanuudesta - se toinen siis sininen....

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bd21cafe-283c-11dd-9536-b...!

Vierailija

Täälläkin tänään vähän parempi päivä. Ulkonakin on melko lämmintä, oltiin just lasten kanssa puistossa, jaksoin hyvin lyllertää sinne ja jopa leikkiä lohikäärmettä ;)

Monilla tuntuu olevan synnytys ihan lähellä, jännää! Saa nähdä milloin ensimmäinen kesäkuinen syntyy!! Ananas, paljonkos sulla on niitä viikkoja?

Mulla vaan ei mitään merkkejä, tosin ei viikkojakaan ole paljoa, ultran mukaan 36, neuvolakortin mukaan 35+2. Mutta tuntuu, että maha vaan kulkee mukana, nukkua en pysty ja pissahätä on kova kokoajan, mutten kyllä edes tiedä onko laskeutunut vai ei. Taitaa mennä ainakin juhannukseen, kunhan syntyis edes kesäkuun puolella, muuten tulee kyllä hieman kiirus...

Mullakin on lorahdellut jotain pikkasen jo useana päivänä, mutta luulen, että kyseessä on valkovuoto. Toisaalta, valkovuotoa on nyt sellasta vaaleeta kokkareista, ja lorahtelu ihan vettä. Mistäs sen sitten tietää onko lapsivettä vai valkovuotoa.

Hoh, taidan hengähtää sohvalle lukemaan lehteä, kun lapsillakin on lepohetki. Palaillaan!

Selma

Vierailija

Täällähän meinataan ihan vallan jakaantua...! Herranjestassentään Niina ja Ananas...kuulostaapa todella siltä, että ekat nuput aukeavatkin jo toukokuun lopulla, olettekos jotain varhaisesikkoja vai mitä???! :p...jännää!

Voi kun minäkin niin haluaisin päästä jo synnärille ja samalla kuitenkin pelkään ihan kauheasti...ei tullut kutsua Taysiin vieläkään postissa ei...laittoikohan se terkkari ollenkaan sitä lähetettä?...alkaa jo tuntumaan siltä, että minut on unhodettu...Sinne ei varmaankaan saa ottaa muksua mukaan...blaah...jos kutsu tulee päivän varoitusajalla, emme saa varmaan hoitajaa mistään...

Tänään on tullut taas herkuteltua ihan kympillä...ensin vetäsin suklaapatukan, sitten vadelmaviinerin ja sitten vielä jätskin...turha odottaa painonpudotusta maanantaina...noh, söin vain lihakeittoa aamupäivällä...joten ehkä se vähän kompensoi...

Tytteli, hyvä, ettei ollutkaan hiivaa ja neuvolassakin kaikki hyvin :)

Minulla on jomottelee alavatsaa...saa nähdä mitä siitä tulee, vai tuleeko mitään...

Jep, mitäs tässä muuta turisemaan, tsemppiä kaikille!

Kanelisokeri

Vierailija

olen saanut parin päivän sisällä pakauttua melkein kaikki :) huh..eikä edes ole tulut kunnon supistuksia! mut tiitiäinen haluaa olla masussa..pysyköön sielä vielä viikon niin sais muuton alta pois!! helpottais kummasti!

enään lattian laitto ja keittiöönkaakeli niin päästään muuttaan :)

tyttelikö kirjoitti..jos vauva syntyy 1.6 niin ei saa lapsilisiä ku vasta heinäkuussa???

onpa tyhmää!!!!!!!!!! ihan ku vauva ei vaippoja tarvitsisi!! jne..

suvihelena..kaunis runo..

artille onnea muuton kanssa..sama ens viikolla edessä :)

kumma juttu..24.5 eikä yhtään kesänuppua tullut :)

mä sanoin et synnytän 24.5 tai muutopäivänä..taidan siis synnyttää muuttopäivänä :)

tintti ja tiitiäinen 37+6

Vierailija

Neuvolassa taas käyty, kaikki oli ihan ok, jopa verenpaineet pysynyt tuossa 82/112 lukemissa. Ens viikolla pääsee ultraan, jos en ole synnärillä siihen mennessä...

Ihanaa, kohta meillä varmasti on täällä kesäkuisissa eka vauva!! On jo niin loppukuu ja monilla lupaavia oireita, ettei tässä ny kauaa tarvi vartoa :)

Tänään ollaan oltu pojan kaa mummolassa, äsken kotiuduttiin kaupan kautta. Jääkaappikin sai vähän täytettä.

Mun alapäähän ei nyt kummempaa kuulu, väliin supistelee kipeään muttei mitenkään säännöllisesti. Että ootellaan.

Niin, anteeksi tyhmyyteni, mutta mistä niitä ARTin kuvia voi katsella?

Rouva 38+3

Vierailija

Hirveä yö takana. Erehdyin euroviisujen jälkeen nukkumaan kuopuksen pinnasängyn puolelle ja heräsin neljän maissa kun hän itki tuttinsa perään. Siinäpä sitten yritin päästä ylös toisen itkiessä tuttiaan ja totesin, että sattuu alapäähän niin paljon, ettei paremmasta väliä...hirveät liitoskivut, siihen lisäksi vielä pissahätä ja vauva kiinni ihan alhaalla ja takamuksen haavaa kirveli. Meinasin pyörtyä kivusta, mutta pääsin kuin pääsinkin ylös sieltä sängystä, annoin tutin ja menin sinnikkäästi vessaan ja kaivoin vielä Panadolin käsilaukun pohjalta. Nyt olo on parempi, mutta kyllä tuo vauvan pää on alhaalla...

Pitää varmaan tästä lähtien ihan automaattisesti ottaa se Panadol ennen nukkumaan menoa. Miten te muut kestätte näitä alapääkipuja heräämishetkellä?

Yöllä oli niin kuumakin, ettei paremmasta väliä. Nyt on jalkapohjatkin turvoksissa, vaikka söin vain muutaman sipsin illalla.

Minä niin toivoisin, että pääsisin pian synnyttämään. Nämä yöt ovat yhtä tuskaa. Hajoan, jos Taysissa sanotaan, että mennään yli lasketun, ennen kuin aletaan käynnistelemään...

Varmaan saadaan pian kuulla vauvauutisia! Jännityksellä täällä odotan kuka saa ensin ja tottakai synnytyskertomukset kiinnostavat kovasti myös.

Huomenna on taas neuvolakin...tympii siellä käyminenkin jo ihan kympillä...

Kanelisokeri 38+2

Vierailija

Tässäpä pieni runo, jonka sain kaveriltani...Kuvastaa melko hyvin ajatuksia tällä hetkellä :)

ODOTUS

Huomenna sinä tulet? Olen valmis. Kaikki hapuilu ja epäröinti on poissa.

Halu nähdä sinut on kasvanut pelkoa suuremmaksi.

Kuukausi kuukaudelta on odotus tehnyt työtään minussa. Nyt olen ääriäni myöten täynnä. Tässä majatalossa ei ole tilaa kahdelle.

Aluksi oli vain aavistus tulevasta, kaukainen kajastus orastavasta muutoksesta.

Vähitellen odotus juurtui minuun. Minä muutuin majataloksi, jonka sisällä odotus asuu.

Odotus on tilan antamista. Odotus on asteittain luopumista ja antautumista tuntemattomalle voimalle, joka minussa valtaa alaa ja muovaa olemustani ennennäkemättömään muottiin.

Odotus on sitoutumista siihen päivään, jona odotus päättyy ja läsnäolo alkaa, usko muuttuu näkemiseksi ja toivo käsinkosketeltavaksi todellisuudeksi.

Kuka sinä olet?

Vaikka en vielä sinua tunne, olet jo muuttanut minut, enkä vielä tiedä mikä minusta tulee.

Voin jo kuulla ovellani sydämen lyönnit, jalkojesi töpinän pimeän odotushuoneen lattialla.

Kuka sinä olet? Mihin sinä minut viet?

Olet sitonut minut itseesi, eikä eiliseen ole enää paluuta.

Ei minulla ole karttaa, jonka avulla suunnistaisin sydämeesi.

Ei minulla ole sauvaa, jonka avulla sinut kesyttäisin.

Antaudun sinun pienuutesi edessä.

Seison paljain jaloin elämän mysteerin ovella.

Tule, sillä päivät ovat pitkät ja yöt tukalia.

Tule! minä haluan nähdä silmäsi ja painaa sinut ihoani vasten.

Tule! Olen valmis. Sinä olet voittanut.

Sinä olet voittanut minut itsellesi.

-Anna-Mari Kaskinen-

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Tuntuu, että oon ihan hirmu herkillä koko ajan. Kaikki miun ajatukset pyörii synnytyksessä, palautumisessa, imetyksessä, jälkivuodossa ym. Asuntokauppa siihen vielä päälle. Energiaa ja ajatuksia ei riitä paljoa muuhun ja miehen on ehkä vähän vaikeaa ymmärtää sitä. Oon vollannut koko päivän asiasta jos toisesta. Miehen ajatukset pyörii seksittömyydessä ja miun olo tuntuu riittämättömältä. Pitäiskö sitä vaan väkisin sitten harrastaa sitä seksiä, vaikka se tuntuu pahalta? Kyllä mie ymmärrän, että mieskin varmaan kokee olonsa "hylätyksi" sillä rintamalla. Kysehän ei kuitenkaan ole siitä. Kyllä minäkin haluaisin, että elämä taas palautuisi mahdollisimman pian normaaliksi. Ei tartteis tällaisista asioista edes keskustella.

Välillä tuntuu, että kaikki raskauteen liittyvät ikävät asiat on miun syytä. Tuo seksittömyys sattuu aina eniten. Silloin kun oksentelin koko ajan ja seksi jäi vähälle, niin sain kuulla siitä. ONNEKS ei enää tarvitse olla pitkään raskaana. Mikään asia ei ole kivaa kun on raskaana. Koko aikaista vaivaa ja pelkoa vaan. Vielä hirvittää tuo jälkivuoto. Toivottavasti se ei kestäisi kauhean kauaa. Tietty mietityttää, että on pieni painostus harrastaa taas pian seksiä että mieskin olisi tyytyväinen. Jos synnytyksessä ei kaikki menekään hyvin enkä pystykään harrastamaan seksiä... Siinäpä on sitten naiseus mennyt.

Kokonaisuudessaan tuntuu tosiaan, että naiseus on kadoksissa. Haluaisin paljon enemmän tukea varsinkin nyt loppuraskaudessa. Ketään vaan ei tunnu kiiinostavan miltä minusta tuntuu. Henkisesti tää on vaan tosi rankkaa kun mielialatkin heittää häränpyllyä.

Mut onneks on tää palsta, täällä sentäs ymmärretään.

Tytteli-83 rv 38+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat