Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (34)

Tai sitten sanoisin, että katotaan sitten kun olet 15- tai 16-vee.

Kaikilla aloilla ei lävistyksiä katsota suopeasti, mutta 14-vuotias eui varmaan tiedä mihin ammattiin tähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun kaverilla on juuri tuossa huulen alla ihan selvä reikä vaikkei ole vuosiin käyttänyt korua. Kyllä kannattaa mainita riski, että jälki voi olla ikuinen.

miksi en antaisi? haittaavaa jälkeä ei todellakaan jää (itsellä ollut kulmassa, nenässä, alahuulessa, kielessä korvien lisäksi). luultavasti hiiltyy siihen epämukavuuteen, mitä alaientä hankaava koru tuottaa (aargh se oli maailman ärsyttävin tunne) ja ottaa sen pois, mutta sinä olit kuitenkin cool, hip ja pop äiti :)

lävistykset (varsinkin tuohon kohti) ovat suht harmittomia ja pois otettaessa menneen talven lumia. kivahan se on saada itseään ilmentää, ja tosiaan, mitä haittaa siitä on? antaisin kokeilla siipiään.

ja mitä tulevaisuuden ammatinvalintamahdollisuuksiin tulee, niihin ei tuollaisella lävistyksellä ole mitään vaikutusta (vaikka en nyt muista luulitkokaan niin vai kommentoiko joku muu...). itsellä edelleen osa läväreistä, ja kolmekymppisenä olen johtavassa asemassa arvostetussa firmassa :) ei se kuulkaa nykyisin enää se ulkonäkö, vaan ne taidot.

Oleellista mielestäni paranemisaika ja hygienia. Nenälävistys ja kulmalävistys hyviä tuon ikäiselle. Kaikille ei muuten jää edes arpia. Itse en antaisi laittaa suuhun lävistystä koska tulehdusherkkä paikka. Napalävistyksen paranemisaika taas pitkä.

Tutki noita paranemisaikoja ym.

Vierailija:

Lainaus:

elämääni kauheasti haittaa. Miehellä on ollut kulmassa koru, ja tosiaan, jonkinlainen pistemäinen " arpi" hänelläkin siinä kohdassa on, mutta mitä sitten? Verrattuna monien aknearpiin tms. jälki on todella huomaamattoman pieni. Ja hyvin harva ihminen nyt aikuiseksi kasvaa niin, ettei naamassa olisi mitään jälkiä. Itse olen nyt opettaja, mies it-firmassa näkyvällä paikalla, joten kummankin ulkonäkö on jotenkin keskeisessä asemassa työmaailmassa. Lisäksi itse tein nuorempana (silloin kun vielä aktiivisesti pidin sitä nenäkorua) mallinhommia. Ketään ei ole missään vaiheessa haitannut (kukaan ei ole edes huomannut) sitä pistettä, joka korun kohdalla on silloin kun koru otetaan pois.

Minusta on vain sinun päätettävissäsi, onko 14-vuotias liian pieni lävistykseen, mutta siis itse sain sellaisen 15-vuotis lahjaksi, eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa. Se oli silloin tärkeä ja mielestäni hieno. Se oli osa silloista identiteettiäni ja ulkonäköihannettani. Sitten, kun se ei enää ollut mieluinen/ajankohtainen, otin sen vain pois. Ja todellakaan jälki ei ole mitenkään merkittävä. Ihan eri asia, kuin tatuointi tms, josta jää senttien kokoinen jälki tavalla tai toisella.

Jos lapsi on asiasta varma, ja se tuntuu olevan hänelle oikeasti tärkeä (ei mikään hetken mielijohde), ja jos hän ottaa siitä vastuun (ymmärtää tulehdusriskin, lupaa putsata sen säännöllisesti, olette keskustelleet siitä, että huulen alle jää sitten ikuisesti pieni jälki), en minä ainakaan näkisi mahdottomana antaa lupaa omalle 14-vuotiaalleni.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

ap

Omat lapset eivät ole vielä tuon ikäisiä, mutta en nyt kovin pahana pitäisi huulilävistystä. Mä muistaakseni otin korvareiät mennessäni yläasteelle.

Jos epäilet innostuksen kestävyyttä, niin aseta joku aikaraja. Tyttäresi voi ottaa lävistyksen esim. 3-6 kk päästä, jos on silloin vielä sitä mieltä.

Jollekin kielilävärille asettaisin ehkä enemmän rajoja, lähinnä sen takia että se vaatii huolellista hoitoa.

Napaläväristä sellainen kommentti: se kannattaisi ottaa pois hyvissä ajoin ennen ekaa raskautta. Omani kohdalla reikä levisi aika rumasti :-)

Vierailija:

Lainaus:

En halua olla cool, hip ja hop vaan ikävä aikuinen. Kumma juttu vaan, että meidän 15 v. ei pidä lävistyksiä yhtään coolina juttuna.

Voi se olisikin hienoa jos tämä asia saisi minusta hyvän aikuisen pysyvästi:)

Vaikka tähän antaisin luvan, olen sen jälkeenkin ja sitä ennen erittäin ikävä aikuinen:)

Kokoajan ja aina tulee uusia juttuja mitä haluaa ja joita kiellän.

Eipä tuo mielestäni kumma juttu ole jos teidän 15v ei pidä coolina, kauheaahan se olisi jos kaikki maailman teinit samaa asiaa haluaisivat!!

ja mitä tulevaisuuden ammatinvalintamahdollisuuksiin tulee, niihin ei tuollaisella lävistyksellä ole mitään vaikutusta (vaikka en nyt muista luulitkokaan niin vai kommentoiko joku muu...). itsellä edelleen osa läväreistä, ja kolmekymppisenä olen johtavassa asemassa arvostetussa firmassa :) ei se kuulkaa nykyisin enää se ulkonäkö, vaan ne taidot.

[/quote]

Kuule kyllä monilla aloilla lävistys estää työnsaantia. Ei kaikista ole johtajiksi enkä muutenkaan usko, että toimistotyössä lävistyksiä mitenkään ylenkatsotaan. Esimerkikis hoitoalat ovat toinen juttu.

tuskin se, että vapaa-ajallaan pitää lävistyskoruja, vaikuttaa kenenkään työnsaantimahdollisuuksiin. samalla tavalla ne korut pitää ottaa pois esim. ravintolassa työskennellessä hygieniasyistä, muttei ne pätevän hakijan työnSAANTIIN vaikuta.

Ja kyllä voisin antaa ottaa. Pahimmassa tapauksssa teini tekee kuten minä teiniuhmassani; tekee lävärin itse hakaneulalla. Ei fiksua, vaikka minulle ei käynytkään kuinkaan sen kanssa.

Lävistys ei ole ikuinen. Omani otin pari vuotta sitten pois (n. 10 vuoden jälkeen) ja arpea ei juurikaan enää näy. Ainakaan kukaan sellainen ei sitä huomaa, joka ei tiedä siinä lävistystä olleen.

Mun vanhin tyttö innostui läväreistä 15-vuotiaana. Hän otti silloin kulma-, alahuuli- ja napalävärin, joista kulmaläväri kasvoi ulos neljässä kuukaudessa. Napalävistyskin on kasvamassa pois. Se on ollut vasta reilun puoli vuotta. Mutta huulilävistys on pysynyt hyvänä. Tyttö pitää siinä nykyään piikkiä. Lävistykset hän olisi saanut ottaa ilman lupaa 16-vuotiaana.

Vierailijaa

En ymmärrä mitä pahaa on lävistyksissä jos ottaa 14-vuotiaana. :D olen itse 14-vuotias ja mulla on kolme rustokorua, kielikoru ja vertical labret+ normi korvikset ja ensimmäisen rustokorun otin kun olin täyttänyt 12 ja seuraavat kaksi lisää kun täytin 13. Vertical labret tuli kun täytin 14 ja kielikoru 4kk myöhemmin. Lävistykset on kivoja ja niissä ei ole mitään pahaa!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat