Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenellekään käynyt niin, ettei ole saanut synnytyksen ajaksi lastenvahtia

Vierailija

isommille lapsille?

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Ajatelkaas tätä. Mulla oli pari kuukautta ennen laskettua aikaa ilmotus netissä, lehdissä, kauppojen seinillä lapsenvahdista. Tekstissä mainititin, että voidaan tarvia myös yöllä jne. 5 vastausta tuli. Katoskaas kun oamt vanehmmat asuvat 300 kilsan päässä, ja miehen usean 1000 kilsan päässä ulkomailla. Tukiverkkoa on, mutta se ei tarkoita automaattisesti lapsen vahtia. Useat näistä ihmisistä ovat työssäkäyviä lapsiperheitä joten eivät jää kotiin vaikka maksaisin sen 200e.

No jokatapauksessa ilmoitukseen vastasi 5 nuorta naista. Kolme heistä kävi tutustumassa perheeseen. Kaksi lupautui ruveta päivystämään ja lupautuivat siis tulemaan meille kun synnytys alkaa. Eipä heitä sillä hetkellä sitten näkynytkään. Toisella oli aamulla 10 aikaan puhelin kiinni, toinen vastasi puhelimeen, mutta kertoi ettei pääse tulemaan henk.koht syiden takia. Eli siinä ne lastenhoitajat:( kiva kiva. Yksin kävin nyytin maailmaan synnyttämässä. Ei ollut mukavaa ei.

Vierailija

Suoistukset alkoivat yhtäkkiä aamulla ja ihan kamalina. Soitin synnärille, ja käskivät mennä heti, koska aiemmat synnytykset ovat olleet nopeita. alle 2 tuntia.

Mies oli tuolloin yli 100 kilsan päässä töissä, eikä lähistöllä asunut ketään tuttua, ja naapurikaan ei ollut halukas lapsia ottamaan siksi aikaa että mies tulisi.

No sinne sitten painelin synnärille lapset kainalossa, ja hoitajan ensireaktio oli ,vieppä nyt lapset ensin jonnekkin hoitoon, ja tule sitten takaisin, eivät he tänne voi jäädä. Aargh. Selitin tilanteen, mutta silti tuo hoitaja ei halunnut ymmärtää, ettei ollut paikkaa minne olisin lapset laittanut. Onneksi eräs toinen hoitaja otti lapset yhteen lepohuoneeseen, antoi mehua ja paperia , sekä kyniä. Kun mies pääsi paikalle reilu tunnin päästä, kaikki kolme nukkuivat päiväunia lepohuoneessa, ja mulla tuhisi pikkuinen poika vieressä.

Eli, jos mies ei kerkeä, ja hoitajia ei ole saatavilla ottavat kyllä pienet lapset huostaansa, ja järjestävät paikan lapsille jostain, näin tämä mukavampi hoitaja sanoin minulle.

Vierailija

Ei mulle olisi tullut mieleenkään keskellä yötä raahata lapsia jonnekin vieraaseen paikkaan, kyllä koko perhe selvittiin mukavammin niin että mies jäi yöllä kotiin ja minä menin taksilla sairaalaan.

Vierailija

jättää esikoislapsi hoitoon mutta riippuu paljon ajankohdasta jolloin lähtö tulee, apu on kuitenkin tuttujen varassa, mitään sukulaistukiverkkoja meillä ei ole. Naapureiden kanssa on ystävystytty joten jos viikonlopuksi sattuu, voidaan viedä naapuriin hoitoon. Viikolla aamupäivän 'lähdöllä' voi esikoinen mennä päiväkotiin (ja sieltä naapuri voi sitten hakea kun heidän lapset samassa hoitopaikassa ja josisä vielä hakuaikaan ehdi). Mutta jos keskellä yötä täytyy lähteä, katson kyllä viisaimmaksi lähteä yksin ja mies tulkoot sitten perässä kun ehtii. Yksin meneminen ei ole kynnyskysymys; eiköhän se vauva synny vaikka isänsä ei olisikaan koko aikaa minua kädestä kiinni pitämässä. Ajatelkaa nyt, eihän tästä ole kuin 20-30 vuotta kun isät on synnytyksiin edes huolittu mukaan- ja ihan samalla lailla ne lapset syntyivät silloinkin.

Itse asiassa luin juuri brittiläisen synnytyslääkärin artikkelin ja mielipiteen siitä, että synnytkset ovat hidastuneet siitä lähtien kun isät alkoivat osallistua ja hän epäili siina olevan osasyy (kaikki äidit eivät osaa rentotua puolison ollessa vieressä), toki asiaan vaikutaa muutkin seikat.

Vierailija

Päivät meillä ainakin oli puistoa, kerhoa, toista kerhoa, avointa päiväkotia jne. Mun kaksi parasta äippäkaveria on vieläkin niiltä vuosilta.

Miten te ette räjähdä yksin siellä niiden kakaroidenne kanssa? Äijä-parat on kovilla kun muhitte yksin päivät pitkät niiden kakaroiden kanssa ja lataatte kaikki ajatukset sille miehelle kun se tulee kotiin?

Vierailija

muutenkin vaikeaa pitää yllä ihmissuhteita. Olen ollut pitkään masentunut, en jaksa koko ajan ravata tapaamassa kavereita. Ja musta on kyllä tosi tekopyhää tutustua kehenkään vaan sen takia, että hänestä saa ilmaisen/halvan lastenhoitajan. Pitäiskö mennä vaan leikkikentälle ja sanoa: "Moi, olen xxx. Vahditko esikoistani, kun menen synnyttämään?"

Vierailija

ihmisiä ymmärrän sen kyllä, mutta ikävä kyllä kuten joku jo aiemminkin kirjoitti, mä en jaksa myöskään mitään tyhjänpäiväisen kakan jauhamista ja haalia kavereita, jotka nyt oikeasti ei vaan ole kavereita. Mulla on muutama ystävä, mutta ei sellaisia, jotka ottaisi lapsen kun menen synnyttämään. Uusia ystävyyssuhteita mun on äärimmäisen vaikea solmia, vaikka joskus ajattelenkin, et olis tosi kiva tutustua johonkin ihmiseen jolla on myös lapsia, sillä ystävilläni ei lapsia ole.

Olen todella ujo ja kärsin jonkinasteisesta sosiaalisten tilanteiden pelosta, joten niitä ystäviä on vaikea saada, kaikki vaan lähinnä ajattelee, et onpa outo tapaus kun ei edes mitään juttele. Ja tämä kaikki vaan johtuu siitä, että olen aivan jumissa. Muuten toki lähimpien ihmisten ja ystävien kanssa puhun vähän liikaakin, eli vaatii tutustumisen kunnolla et pystyn avautumaan ihmisille.

Vierailija

Itsekään en tiedä viellä miten toimitaan, kun synnytys käynnistyy. Muutama henkilö on hälytysvalmiudessa, mutta huonolla tuurilla kaikki ovat juuri h-hetken koitaessa varattuja tavalla tai toisella.

Vierailija

Olimme juuri muuttaneet ja naapurustossa ei ollut vielä tutustuttu ihmisiin. Sukulaiset kaukana. Mutta ei ollut ollenkaan kauheaa mennä itsekseen, tosin meni vauhdilla ja vauva oli maailmassa alle 2 tuntia kotoa lähdöstä.

Vierailija

Etukäteen ollaan kyllä aina koitettu asiat järjestellä, mutta mulla alkanu synnytys joka kerta yöllä, eikä lapsenvahteja ollu tavoitettavissa joten olen sitten joutunut yksin synnyttämään, kun mies on jääbyt lasten kanssa kotiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat