Vierailija

Kyseessä kaverin häät.

Sivut

Kommentit (31)

Toiset on pinnallisia, muodollisia, laatutietoisia, materialisteja. Heille tuo 50e/pari on hyvä minimi.

Sitten on niitä vähemmän materialistisia, omaperäisempiä, huumorintajuisia, tai filosofisia, aatteellisia tai vähemmän muodollisia, joille sitten taas sopii halpakin lahja ja heille tärkeintä on omaperäisyys ja heidän näköisyytensä, ei niinkään design saati hinta.

tärkeintä on että läheiset ihmiset pääsee tulemaan. Ei häiden tarkoitus ole lahjojen keruu. Ei ole lahjapakkoa. Esim. itsetehty korttikin on ihan hyvä pelkästään.

Näin ainakin jos hääpari menee oikeista syistä naimisiin ja juhlien tarkoitus on se perinteinen eli heidän rakkautensa sinetöiminen.

Itse ainakin sen sijaan olisin kiusaantunut ja kiusaannuin liian arvokkaista lahjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hinta oli 59,50 ¬. Tämä on siis mieheltä ja minulta. 5-v poikamme ostaa lisäksi jonkun pienen muistamisen hääparille, koska on sulhasen kummipoika.

Omasta mielestä on typerää ajatella noin, että minimi on esim.50e. Ihan mukavan lahjan voi löytää parilla kympillä.

Itse en anakaan arvosta juuri niitä ihmisiä, jotka esittävät rahalla. Siis antavat kalliita lahjoja, ja kuvittelevat niin pääsevänsä "paremmiksi" silmissäni, enkä pyri näin tekemään itse kenellekkään.

Ajatus ja muistaminen on rahaa tärkeämpää. Ihmiset jotka ajattelevat vain lahjan hintaa, eivät osaa arvostaa oikeaa ystävyyttä jne...

Omasta mielestä on typerää ajatella noin, että minimi on esim.50e. Ihan mukavan lahjan voi löytää parilla kympillä.

Itse en anakaan arvosta juuri niitä ihmisiä, jotka esittävät rahalla. Siis antavat kalliita lahjoja, ja kuvittelevat niin pääsevänsä "paremmiksi" silmissäni, enkä pyri näin tekemään itse kenellekkään.

Ajatus ja muistaminen on rahaa tärkeämpää. Ihmiset jotka ajattelevat vain lahjan hintaa, eivät osaa arvostaa oikeaa ystävyyttä jne...

en kyllä ole erityisen varakas, joten en kalliita lahjoja pysty mitenkään ostamaan, esim. sukulaisten 50vuotis lahjojen keräyssumman 25 ¬ oon joutunut jättämään väliin. silloin, jos oletan tyypin olevan kalliin lahjan perässä, enkä kehtaa mukavaa, mutta halpaa 10-20¬ lahjaa ostaa, teen itse jotain. olen taitava käsistäni ja viimeksi vein äitini tädille huovutetun huivin, joka ois ostettuna varmasti sen 50¬ arvoinen..

ja häälahjaksi olen monelle antanut häiden kuvauksen, joka arvoltaan on monta sataa euroa, itse siis toimin kuvaajana, ammattilainen..

ja btw, parhaimmat vastaanotot ikinä antamilleni lahjoille on tullut, jos ne on itse tehtyjä tai näitä "toisenlaisia lahjoja" eli vaikka kanoja ulkomaille =)

Lainaus:

Mulla oli kerran kimppalahjan osto kahden kaverin kanssa toisen kaverin synttäreille. Esitin, että jokainen olisi maksanut 10eur. Ei käynyt näille kahdelle. Ai miksikö?

Sen takia, että sitten jäi enemmän rahaa viinaan!

Ja minä, joka ajattelen, että olisi kohteliasta viedä sankarille kunn on lahja, olen nyt sitten pinnallinen, enkä osaa arvostaa ystävyyttä? Juu. Ja nämä kaksi, jotka halusivat ostaa halvan lahjan, hekö sitten ovat huomaavaisia? Koska halusivat halvan lahjan siksi, että saisivat ITSE juoda enemmän viinaa jatkoilla? Just joo... Onpa tosi syvällistä ja aitoa ystävyyttä...

+Joskus käy myös niin, että löytää juuri sellaisen lahjan joka sopii kuin nenä päähän saajalleen, mutta maksaa enemmän mitä "budjetti" oli. Silloin yleensä ostan lahjan, vaikka yli 50 muistaminen nimipäivälahjana onkin ehkä aika kallis. Toisaalta sitten muulloin voi löytää jopa vain muutamalla eurolla juuri sen oikean lahjan:) Ja joskus ei löydä mitään, silloin kallistun hierontalahjakorttiin tmv.

jos se sopii saajalleen...! Jos ostaa 1000euron korun, mikä ei ole lainkaan lahjan saajan tyyliä, niin lahja on "turha" ja huono. Harva kehtaa/haluaa myydä/antaa eteenpäin itse lahjaksi saamiaan tavaroita= lahja jää hyllyyn pölyttymään, ellei sitten ole niin kamala että "hajoaa vahingossa".

Jos taas tietää että saaja kerää vaikka posliini siilejä tmv. ja lahjan antaja löytää sellaisen kirpparilta muutamalla eurolla, se ilahduttaa lahjan saajaa ja hän oikeasti pitää lahjaa hyvänä, vaikka se ei olisi kallis.

Eli jos keksii/löytää hyvän lahjan läheiselle sukulaiselle/ystävälle josta todella tietää tämän pitävän, ei arvolla ole merkitystä. Sitä vastoin jo menee vaikka kummin kaiman serkun häihin, kannattanee ikka valmis uhraamaan lahjaan n. 50e/pariskunta. MUTTA jos on opiskelija tmv. jolla pienet tulot, niin ihan vaikka pelkkä kortti riittää, ja jos varaa on niin 5-10euron lahja on ok.

15¬/aikuinen on ihan minimi. Eli pariskunnalta 30¬ tai enemmän.

Joskus opiskeluaikoina annoin kimpparahalahjaan 10¬, koska enempää ei ollut varaa antaa.

No siitä on jo 4vuotta, joten voi olla että summa on päässyt nousemaan. Edelleen itse antaisin kaverinlahjaksi 30-50¬, riippuen myös paljon siitä onko kyseessä ruokahäät. Helsingissä ruokahäissä tuo 50¬ voisi olla hyvä raha.

lisäksi yhdet rippijuhlat, yhdet 70v synttärit ja ainakin yhdet ristiäiset (tullaan kummeiksi kastettavalle), sitten näitä sukulaisten lasten synttäreitä ja lasten kavereiden synttäreitä.

Taloudellinen tilanne on kireä. Olen kotihoidontuella, täällä ei mitään kuntalisiä ole. Lapsia on monta, nuorin 1,5v ja vielä vaipoissa. Isoimmat koululaisia ja heillä omat menonsa.

En todellakaan voi satsata hillitöntä summaa yksiin juhliin. Häihin saa löytyä 30 eurolla sopiva lahja per koko perhe. Jos ei kelpaa niin ei sitten tulla, ei ole varaa mennä konkurssiin toisten juhlien vuoksi.

me saatiin yhdeltä 10:n hengen porukalta 100e lahjakortti häälahjaksi. Itse en ikinä kehtaisi antaa noin vähän. Kaikki nuo kuitenkin olivat ihan aikuisia ja töissä olevia ihmisiä. Minusta aika mautonta, vaikka ei rahan perään ollakaan. Syömiset ja juomiset tuli meillä kuitenkin maksamaan n. 85e/hlö..

-en ole katkera, mutta kuitenkin- ;)

en todellakaan laittais 50e häälahjaan.. Noin noin paljon olis niin silloin olis kyllä kahdelta pariskunnalta.

sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kattaako se ruokakulut.

Jos pariskunta haluaa kerran itse järkätä häät niin silloin pitää itse varautua kustannuksiinkin.

Eli kyllä olen samaa mieltä tuon kanssa joka ei kehtais antaa pienempää kuin 50 eur. Siis 50 eur KAHDELTA PARISKUNNALTA!!! APUA!

Missä päin tämä on tapana? Laihialla varmaan...

Jo saa ihmisellä olla pienet tulot jos ei ole varaan laittaa 50 euroa häälahjaan. Kyllä häpeisin silmät päästäni jos pitäis puoliksi jonkun toisen pariskunnan kanssa ostaa 50 eur lahja...

Sit pitäis kyllä joku 100 euron lahja olla, jos kaksi paria ostamassa.

Millainen ihminen ajattelee mitä lahja maksaa??? 20 tai 50e.

Lahja on tärkeintä, muistaminen ja hääparin päivä!

Ei se onko lahja maksanut 20e,50e tai 100e

Ja riippuu varmaan siitä myös mitä pari toivoo. Onko lahjalistaa mistä valita.. Minkälainen lahjalista??

Onko pari muistanut ajatella myös niitä joilla ei ole varaa laittaa häälahjaa 50e.

Itselleni oli tärkeätä että lahjalistalla oli myös niitä 10-20e lahjoja mitä toivoi.

minulla oli juuri 40-vuotisjuhlat. Lahjat, joita sain, olivat hintaluokaltaan jotain 10-20 euroa, ja niissäkin oli aina useampi osallistuja samassa lahjassa. Itse vieroksun muutenkin rahan antamista aikuiselle lahjaksi, ihan älytöntä. Mieluummin jotain jossa on nähty hiukan vaivaakin, vaikka rahallista arvoa ei olisi ollenkaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat