Lapsi menee koulun kanssa lintsille ja minulla vaan ei tällä

Vierailija

haavaa ole varaa maksaa :(

Miten koulu voi järjestää tuollaista ja olettaa että rahaa on aina.Tosi paha mieli nyt on.

Sivut

Kommentit (129)

Vierailija

eihän kellään oo kohta enää varaa mennä sinne=( Sinnehän saa varata etelä-matkan verran rahaa, jotta koko perheellä pääsee! Kyllä on sikahintasta nykyään.

Meni vähän aiheen vierestä....

Vierailija

Todennäköisesti vanhempainillassa on yhteisesti sovittu että tälläinen retki tehdään. Luultavasti luokka on kerännyt rahaa reissua varten erilaisilla tempauksilla. Vanhempainyhdistys näitä järkkää ja ope tukee.

Opettajan ei todellakaan tarvii viedä oppilaita yhtikäs mihinkään, yleensä idea luokkaretkestä tulee oppilailta ja näiden vanhemmilta.

Opettajille ei makseta yhtään mitään näistä ylimääräisistä retkistä. Usko pois, on helpompaa pitää koulussa lukutuntia puun katveessa kuin juosta pentujen perässä linnanmäellä.

Sä olet järkänyt asioitas huonosti, joten lapsesi joutuu jäämään himaan! Shortsit!!

t. ope

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Jos kerran etukäteen tiesit, että juuri tämä kuu on se tiukempi, miksi ihmeessä ostit uudet rattaat? Vanhoilla olisit mennyt hyvin vielä ensi kuuhun.

Kyllä jokainen tietää, että JOKAIKISESSÄ Suomen koulussa ja jokaisessa luokassa tehdään toukokuun viimeisinä päivinä luokkaretki jonnekin! Kyllä sitä varten voi säästää etukäteen rahaa! Ja noista retkistäkin tiedotetaan yleensä noin kk etukäteen.

Ap:lle! Järjen käyttö on sallittua!

jos 30 euroa vaikka alkaisi säästämään tammikuussa ja toukokuussa lähtis, niin 6 kuussa pitäisi laittaa säästöön, sehän on yksi röökiaski tai oluttuoppi.

Vierailija

tuon verran kaivaa vaikka mistä, myy jotain, pese naapurimummon ikkunat, ihan mitä vaan, tai nipistä vielä sitä kuukauden talouskassaa. ei ymmärrä ei.

Vierailija

tuosta reissusta on varmasti ilmoitettu etukäteen. Ja jos ap sanoi että on ostanut juhlavaatteet jo ennen kuin tiesi matkasta, niin olisiko voinut alkaa pihistämään heti kun sitten sai tietää?! ja lapsilisähän tulee huomenna, aivan varmasti yhtä laskua voisi siirtää tai maksaa siitä edes osan ja soittaa sitten ettei ollut enempää ja sopia millon maksaa loput. Itse olen velkahelvetissä ja tiedän että jopa ulosoton kanssa saa sovittua maksuaikataulua, joten siitä on turha väittää ettei olisi mahdollisuutta laskujen sopimiseen. Meillä on myös todella tiukkaa ( 3lasta, alle 3,5vuotiaita kaikki ) mutten koskaan voisi jättää lapseltani ihania elämyksiä väliin. 10e päivässä ruokaan tuntuu paljolta, sehän on 70euroa viikossa :O sillähän ostaa jo herkkujakin ja kunnon lihaa jne, ainakin täällä isommalla paikkakunnalla. Tää kuulostaa oudolta todella!

Vierailija

Minun oppilaitteni vanhemmat valittavat kun en järjestä mitään kevätretkeä luokallemme. Käymme kyllä lähimaastossa retkellä, mutta se ei riitä, vaan meidän pitäisi kuulemma mennä toiseen kaupunkiin. En ymmärrä miten minä olisin voinut järjestää rahaa retkelle, jos vanhemmilta ei saa pyytää mitään. Päätin siis, että emme mene mihinkään kauemmas ja nyt minusta on tehty valitus rehtorille. Onneksi rehtori oli minun puolellani ja sanoi, ettei opettajan ole mikään pakko lähteä pois luokkahuoneesta oppilaiden kanssa. Koulullamme ei ole rahaa edes bussikyyteihin, kun kirjoissakin pitää säästää.

T. Sijaisope

Vierailija

järjestä se.

samalla sinun kannattaa järjestää omat raha-asiasi paremmin, mieti missä menet vikaan kun rahat ei riitä mihinkään.

nimim. 4henkinen perhe tulot 1500e kk, hyvin pärjätään ja säästöönkin jää.

Vierailija

jos joku ei pysty retkelle osallistumaan rahapulan vuoksi, häntä ei kuitenkaan saa jättää retkeltä pois vaan koulun todellakin ON maksettava se ranneke.

Lainaus:

Koulun ei ole todellakaan mikään pakko maksaa ranneketta. Lintsille lähteminen ei ole pakollista.

Ostit sitten mielummin juhlavaatteita kun päästät lapsesi Lintsille ??? Ja varmaan ostit vaatteet kevätjuhlia varten ? Uudet rattaat, käytetyt eivät kelvanneet ? Älä valita ettei ole rahaa.

Vierailija

Lainaus:

Sä olet järkänyt asioitas huonosti, joten lapsesi joutuu jäämään himaan! Shortsit!!

t. ope

niin kerropa nyt myös, missä koulussa olet opettajana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat