ilmoitin itseni sitten työttömäksi vaikka en aio töihin mennä, mutta kun köyhänä ei pärjää

Vierailija

kotihoidontuella. Olis päättäjille vähän mietittävää miten työttömyystilstoja saadaan ppienemmiksi... Lisää rahaa lapsiaan kotona hoitaville, jotta vois edes harkita kotiin jäämistä. Muita samassa tilanteessa olevia? Liitolta saan rahaa ja voin ehkä muutamia sijaisuuksia tehdä kun miehellä on vapaata.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Minäkin olin suunnitellut samaa -ilmoittautua työttömäksi. Mutta löaskeskeltiin sitten, että ukon tulojen takia en saisi senttiäkään :( Siispä kotihoidontuella kärvistelen...

Vierailija

aloittavat siellä kahden kuukauden päästä että silloin voit ottaa työn vastaan. Sitä ennen se on vaikeaa. Mutta jos vaan lusmuilee eikä lapsille ole edes hoitopaikkaa haettu niin ei ne työkkärissä sitä hyvällä katso. Tarpeeksi kauan kun olet työttömänä niin voivat osoittaa sulle kurssin tai työpaikan jota sun on Pakko hakea. Jos et hae tai ryssit tahallaan mahdollisuutesi niin karenssi pamahtaa.

Itse sain karenssin kun oli OMAEHTOISESTI hakenut kurssille ja pääsin mutta ajankohta osui hankalaan aikaan (lapsen sairasteluputkeen) peruin paikkani ja hain samalle kurssille jo alkoi kuukausi myöhemmin. Työkkäri pisti karenssiin kun olin kuulema kieltäytynyt/omalla toiminnalla menettänyt kurssipaikan. Menin sitten kurssille silloin kuukausi myöhemmin joka sopi minulle paremmin (ei pitkiä poissaoloja lapsen takia) ja kärsin kolmen kuukauden karenssin. Onneksi oli rahaa säästössä ettei nyt ihan konkurssi tullut mutta kyllä otti päähän.

Vierailija

Lainaus:

Tosin haen jo töitä, mutta vasta kesän jälkeen todellisuudessa haluaisin mennä töihin.

Muutamiin kiinnostaviin paikkoihin olen kyllä hakenutkin, vaikka alkavat kesällä.

Meillä ei ole lapsille vielä hoitopaikkoja. Mitäpä minä niitä sinne laittamaan, kun ei ole tietoa töistäkään vielä?

Menee aikaa ennen kuin löydät hoitopaikan saati sitten jos vielä joudut hakemaan/jonottamaan sitä ja odottamaan tietoa oletko hoitopaikan saanut. Nämä kannattaa hoitaa ajoissa ja jos olet ajatellut syksyllä mennä töihin niin nyt olisi korkea aika alkaa katseleman hoitopaikkaa lapsille.

Vierailija

että joku on työtön ja köyhä? Niin varmaan... :D

Lainaus:

Tyhmiähän oltais jos vaan kotihoidontuella oltais kun paremminkin rahaa voi saada! =D

Taitaa olla täällä vähän kateutta ilmassa...

Vierailija

että ei se työkkäri ole mikään raha-automaatti. Sieltä _haetaan töitä_ eli ilmoittaudutaan työhön halukkaaksi. Totta kai siellä on oikeus ja velvollisuus kieltää teiltä työnhakijalle kohdistetut tuet, jos vaan "leikitte" työnhakijaa ettekä ota tarjottuja töitä vastaan.

Jos teillä muuten on ammatti, teille pitäisi tarjota vain oman alanne töitä.

Vierailija

Mä olenkin ollut jo kahden vuoden ajan kotiäitinä työttömyysrahojen turvin.

Töihin menen, jos niitä tarjotaan, mutta ei ole tarjottu.

Elokuussa lapsi täyttää 3 v ja silloin menen töihin, tai siis ainakin alan aktiivisesti hakemaan töitä, ja varmaan pääsenkin töihin aika nopsaan.

Mieheni opiskelee ja tekee osa-aikaista työtä, sillä ei eletä jos vaimo saa kotihoidontukea, mutta en halunnut viedä pientä lasta hoitoonkaan vain siksi että rahat loppuu muuten kesken. On vähävaraisen perheen lapsellakin oikeus kotihoitoon 3 v saakka.

Työssäkäyviä äitejä en ole koskaan morkannut, vaikka itse olenkin halunnut hoitaa tämän ainoan ja ainoaksi jäävän lapseni kotona.

Vierailija

Kyseessä ois pari kuukautta, jotka haluaisin olla kotona työttömänä ja sitten lapsilla on hoitopaikka. Kuinkahan onnistuis? Saisin kuitenkin 200 euroa enemmän kuin nyt.

Vierailija

Ehdin olla kuukauden työtön, kun soiteltin oman alan töihin. Heti samana päivänä kun minua oli pyydetty töihin, soitin kassaan ja ilmoitin olevani edellisestä päivästä lähtien kotihoidontuella. Jouduin karenssiin, mutta sain siltäkin ajalta kotihoidontukea. Töihin en mennyt. Menot mietittiin tarkasti ja ihan kohtuudella on pärjätty näinkin.

Koko tuon kuukauden jonka olin muka työttömänä asia häiritsi minua paljon. En aio enää jäädä leikisti työttömäksi.

Vierailija

Tosin haen jo töitä, mutta vasta kesän jälkeen todellisuudessa haluaisin mennä töihin.

Muutamiin kiinnostaviin paikkoihin olen kyllä hakenutkin, vaikka alkavat kesällä.

Meillä ei ole lapsille vielä hoitopaikkoja. Mitäpä minä niitä sinne laittamaan, kun ei ole tietoa töistäkään vielä?

Vierailija

Tottakai olen kateellinen, jos saat enemmän rahaa kotona olemisesta kuin minä.

Mutta sitten kun sinut määrätään kurssille tai työhön, josta joudutkin kieltäytymään, kun et ole järjestänyt lapsille hoitopaikkaa ja saat karenssin, en ole yhtään kateellinen. Enkä sittenkään, kun istut jollain tyhjänpäiväisellä kurssilla tai teet orjatyötä harjoittelijan palkalla.

Lainaus:

Tyhmiähän oltais jos vaan kotihoidontuella oltais kun paremminkin rahaa voi saada! =D

Taitaa olla täällä vähän kateutta ilmassa...

Vierailija

voi olla enintään 3kk, kunnes laitetaan johonkin työkkärin kursseille. Ja jos kieltäytyy kursseista, niin karenssia pukkaa.

Mua jännittää jo valmiiksi, kun vuoden päästä loppuu kodinhoidontuki, että mille kurssille mut pakotetaan ja millä ihmeellä kuljen siellä, kun ei ole autoa. Töitä en pelkää, jos niitä vain saisi, mutta kun on ollut kotiäitinä yli 13v putkeen ja ei koulutusta, niin mihinkä on mahdollisuuksia? Ja kun on vielä atooppinen iho, joka rajoittaa lisää vielä työpaikkoja eli ihan kaikkea ei vaan pysty tekemään.. :/

Vierailija

on mahdollisuus olla lasten kanssa kotona! Yhteiskuntahan siinä säästää hoitomaksuissa, sairaslomamaksuissa ja yleensä terveyskuluissa. Kaikilla on oikeus hankkia lapsia ja jokaisella kun ei ole vakituista työpaikkaa niin näin se menee ja kuuluukin mennä.

Vierailija

Kyllä on tämä yhteiskunta vääristynyt!!

Lapsia tehdään kun ITSE pystytään ne elättämään.

Kaiki tuet vaan pois. Jo loppuu lusmuilu ja lapsitehtailu köyhiltä

Vierailija

Eli et voi sanoa "En voi, kun lapsilla ei ole hoitopaikkaa". Eikö Suomessa muuten tuota tarkisteta?

Lainaus:

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat