Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Suunnitelmissani oli siivota, laittaa paikkoja kuntoon ja tehdä jotain mukavaa koko perhe yhdessä. itse romutin suunnitelman ja rekrytoin hätäpäissäni mieheni tekemään yhden työvuoron klo 17 asti...

Itseäni harmittaa, kun en saa mitään aikaiseksi, pakko olisi siivota. Nyt on tekosyynä' se, että Antsa nukkuu vielä päiväuniaan (joille nukuttaminen vei n. 45 min).

Lunta piisaa, ja kaunista, pakkasta vain muutama aste. Toivottavasti ei lämpiä enempää.

Viikonloppuna sunnuntaina juhlin kolmeysejä Nightwishin seurassa. Mies hakee anopin viikonlopuksi tänne ja yksi hyvä kaveri etelästä on tulossa kyläilemään. isompikin porukka oli alunperin tulossa, mutta suurimmalla osalla siis suunnitelmat muuttuivat.

Oliko Tuttis niin, että olette NW:ssä nimenomaan lauantaina?

Mitäs tässä, ollut työpaineita, tyhmää päätä, kaikenlaista.

Ihanaa Piletti, että olette saaneet kylppärin kuntoon :) Aavikselle mukavia remontteja!

Kaikille sairaille paranemista!

♥SaaMa

mun pikkuisella on kiire, se juokee jo!!!! kaksi viikkoa on kävellyt, ja ei oikein osaa vielä kunnolla sitäkään mutta niin kiire on että välillä yrittää juosta, pari kolme askelta ja sit kaatuu nenälleen.... auts.

Suloisinta tänään: Pojat tykkää leikkiä " Piiri pieni pyörii" yhdessä. Se hymy ja ilo pikkuisen silmissä kun se katseellaaan sanoo äiti, kato me pöyritään isoveljen kanssa. :D

joulumieltä isoille ja pienille syysystäville!

juttuseuraa vailla äk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pekalla nousi viime yönä kuume. Päivä meni suht hyvin kuitenkin, mutta nyt oli kova kuume nukkumaan mennessä, joten annoin lääkettä ja kunhan nukahtaa kunnolla, käyn ottamassa peiton pois. Jotenkin ei raaskisi, mutta poika on saatava jäähtymään. Täytyy toivoa, että kuume edes häätäis pitkään jatkuneen nuhan pois.

Muskarin tonttuilut meni sitten ohi ja taitaa mennä myös anoppilan pikkujoulut huomenna.

T@hti

Lasten joulukirkot pitää kiiruisena. Hauskaa on ollut ja eläväistä.

Pian koittaa suuri ilo ja rentoutus, kun ihana ystävä hakee työpaikkani edestä auton kyytiin ja huristamme Helsinkiin Wanhaan satamaan naisten joulumessuille. Hyvää seuraa ja joulun tunnelmaa.

Kyssäri: Onko teillä kellään tarpeetonta, hyvää ja turvallista turvaistuinta myynnissä? Tietäisin mahdollisen ostajan.

Paranemista ja jaksua sairastupiin!

Munaton kakkuohje: yhtäkkiä en muista suoraa osoitetta, mutta kantsii googlettaa, niin löytyy varmasti makoisia vaihtoehtoja.

Iloa ja valoa kaikille! =)

-Mimmuli

Ihan kuin ennen vanhaan: Muumi-dvd pyörii, minulla on kylmää kahvia kupissa ja hengaan täällä :) Palstan hiljaisuus ei kyllä ole vanhaa tuttua, mutta eipä siitä sen enempää... Tai sittenkin. Töiden alkamisen jälkeen oma kirjoitteluni on vähentynyt, aika ei vaan tahdo riittää. Luen pinon päivittäin, mutta kynnys kirjoittaa on lipsahtanut aika suureksi.

Meille kuuluu sitäsamaa. Hetkittäin oma jaksaminen tuntuu olevan hiukan tiukilla, mutta tässäpä sitä vaan porskutetaan.

Väkkärä, tuo Camelbootsmies, kulkee omia polkujaan ja syö spartalaisesti. Nyt kokeillaan broileria ja persikkaa. Väkkärälle on löytynyt herkkujen herkku, vetää melkein vertoja jätskille, nimittäin Nikke vaniljavanukas. Kivaa :) Jaa paitsi se siitä spartalaisuudesta, kun on herkkujakin :)

Pyörsky on meidän Pikkumyy, tulta ja tappuraa mutta silti suloinen. Allergioita on edelleen, mutta niiden kanssa tulee toimeen - enimmäkseen.

Kakkonen on ensimmäistä vuotta yläkoulussa ja siinä tuntuu olevan hiukan totuttelemista. Yksilön vapaus lisääntyi, mutta oivallus siitä, että samalla lisääntyi vastuu, ei ole vielä ihan tullut.

Ykkönen on kahdeksannella luokalla, hänellä menee koulu paremmin kuin koskaa. Arvaatte varmasti, että se ilahduttaa minua kovasti :)

Väkkärällä on nälkä, luultavasti Pyörskylläkin, joten morjens!

Ilman keksiä kylläkin.

Aletaan voida paremmin, mutta näköjään vielä tulee jotain oireita. Kuten esikoisella äsken ihan ripulikakka. Samoin syysneidillä ripulinomaista kakkaa (joka voi johtua kyllä antibiootistakin).

En tiedä kehtaanko sanoa, kun täällä on niin paljon vatsavaivaisia lapsia. Mutta esikoinen huusi itku silmässä vessassa, että tuli tänä näköinen kakka. Näillä osin meillä on ollut siis varsin luxuselämä. Vajaa 6v ei ollut ripulista tietoinenkaan. Olen kiitollinen, että lapsilla on vatsat toimineet hyvin, kakka aina sopivan kiinteää.

Ollaan oltu 2 kertaa ulkona. Ehkä 9,5h unet piristi jo muakin vähän. Iltapäivällä lapset laski liukurilla mäkeä. Minä yritin löytää isompia kiviä valokuitupuiden painoksi, kun eivät pysy pystyssä tuulessa. Ei löytynyt. Pitänee kaivaa talon seinän vierestä jonne olen niitä kerännyt koristeeksi.

Koira oli vetässyt haavan tasuunsa (kantapäähän, vai mikä se möykky etutassuissa on:) mummolassa viikonloppuna ja nyt se sitten ulkona aukesi. Huomasin yhtäkkiä veritäpliä lumessa. Olin heitellyt lumikokkareita koiralle ja lumen pinta oli sitten liian karhea. Syysneiti jäi seisomaan ja mököttämään ulos, kun sanoin, että pitää mennä sisälle kattomaan haavaa. Sinne jäi hyvä fiilis ulos, kun piti huutavan tenavan kanssa tulla sisälle. Jäi taas loput jouluvalotkin laittamatta.

Mitähän joku oli kysellyt, en muista enää.

Hyvää huomista 90-v päivää!

T: Ynis

Eli mennään viikonloppuna, mummulaan perinteiseen joulunalus tapaamiseen ja meidän pitäis viedä jälkkäri kakku. Ongelma: kummipoikani on muna allergikko eli munaton kakku ohje, toimiva ja maukas olisi haussa, ihan perinteinen ei tarvi olla mutta lapsille maistuva. Kiitos etukäteen jos joku viitsii...

Viime yö meni vähän paremmin jos ei lasketa että Aa huusi. Alkaa taas olla väsy kova.

Kiitos Lila kun soittelit!

Mutta nyt kauneinpiin joululauluihin!

Aa on oppinut kovasti uusia sanoja mm. auto, kakka, uutto (juusto), pappa, heppa, hei, missään nimessä ei sano äiti (ehkä ihan vahingossa)

Mari + Ee ja Aa

Onneksi on jouluvalot parvekkeella, vähän piristää tätä sateisen märkää pimeyttä.

Leivottiin Vennan kanssa pipareita - oli vähän " pakko" kun äitini oli jo eilen ottanut taikinan sulamaan ja kohta ois pitänyt heittää pois. Eihän siinä puuhassa tainnut mennä kuin 15 min lopulta. Muistaakseni tuo Sunnuntain taikina oli ihan hyvänmakuistakin, myös paistettuna ;)Kohta saadaan makaronilaatikkoa ja jälkkäriksi piparipossuja ja -poroja. Jokaista on erikseen ihailtu ja kehuttu kauniiksi :)

Pikku-Myyllä on alkanut vahdittava kausi. Joka paikkaan nousee ja kaiken tutkii. Potee myös eroahdistusta, varsinkin kotosalla haluaa paaaljon syliä. Ja mulla on hartiat paaaaljon jumissa.... Avoimessa päiväkodissa oli niin paljon mielenkiintoista katselemista, että unohti haluta syliin. Täytyy siellä vierailla useammin. Melkein

kaikki äidit on vaan vennan vauva-ajoista vaihtuneet, ihan vieraita naamoja. Vaan kyllähän sitä pikkuhiljaa tutustuu.

Venna jo odottaa ovella isiä. Vielä kolme tuntia pitäisi odottaa, treeni-ilta.

Pikaista paranemista sairastupiin!

- tea -

koitan pistää korteni kekoon vaikkei mitään asiaa olekaan. Pino on pelastettava, ja kerron teille siis pienimmätkin ja vähäpätöiseltä tuntuvat juttuni.

Ulkona sataa, on pimeää ja tylsää. Mä olen koko viikonlopun yh-äitinä kun miehellä tänään -ja huomenna pikkujoulut. Tip top vaan, sunnuntain parantelee varmaan krapulaansa eli mä saan viettää ihanien pikkutonttujeni kanssa koko viikonlopun ihan rauhassa... Yritän asennoitua niin että ihan kivaa, suunnitelmissa on leipoa pipareita ja sellaista.... noh, katsotaan miten kauas tämä joulumieli riittää... ;)

Hyvää meille kuuluu koska pikkuinen on alkanut nyt nukkua (jo kaksi hyvää yötä perättäin, vain aamuyöstä kerran tutti suuhun ja aamukuuden aikaan maitohuutoa johon ei auta kuin tuttipullo)! kop kop heti perään, ens yönä tää tuuletus sit kostautuu. Johan se on valvonutkin vuoden, olis jo aikakin alkaa paremmin nukkua. Syyspoju on taas parina yönä nyt vähän heräillyt, menee kuitenkiin onneksi kiltisti iltaisin nukkumaan.

Linnanjuhlia katsottiin eilen, pukuja on musta kiva arvostella mut aika pliisut oli mun mielestä nyt... Tulispa edes joku hääkutsu niin pääsis pukeutumaan ja juhlimaan *haavelee pääsevänsä vielä joskus tästä kulahtaneesta kotiverkkarilookista eroon*

Viikonlopun ruoka pitäis päättää, mitä syötäisiin huomenna? Aina yhtä vaikeaa.... jontain porojauheliha-juttua voisin kokeilla.

diipa daapa. paranemista sairastupiin ja voimia kaikille viikonlopun ponnistuksiin. Mä suuntaan joulumarkkinoille ostaaman valmiit laatikot viikonloppuna ja herättelen jouluntunnelmaa piparin ja maustekakun tuoksuilla viimestään sunnuntaina. Jouluun on enää 2 viikkoa, ja mä en ole ostanut kuin pari lahjaa. Jiihaa, pukinpajaan kiireinen ens viikko tulossa!

äk ja kullannuput

sama juttu kuin t-p:llä, mäkin kaipailen vinkekjä miten muistaa hoitotätiä? On mennyt ohi korvien viime vuonna kun ei ollut ajankohtainen juttu silloin. Meidän yksityisellä pph:lla on meidän syyspojan lisäksi neljä muuta lasta, joista yksi vuorottelee meidän pojan kanssa eri päivinä. On ollut tosi mukava hoitaja ja on oltu siihen tyytyväisiä, joten jotenkin pitäis muistaa...

munattomia repeptejä ei ole hallussa. Voisin itekin kopsata ohjeen varalle talteen kun aina välillä käy allergisia vieraita...

muuta en sit pinontyngästä muistakaan.... v-ä-s-y-t-t-ä-ä. Oli kamala viime yö taas, pojat heräili koko yön. Mietin jo tutista vierottamista kun sitä aina öisin huutelee... Tyhmä minä tosin menin sänkyynkin vasta puolen yön jälkeen, miehen kanssa on taas vähän kanavat eri taajuuksilla, olisin halunnut puhua mutta ei siitäkään oikeen tullut mitään kun se teki samalla pareritöitä, maksoi laskuja yms.. Mies marsista, mä joissakin kaukana kaukana Jupiterissa... ;/

Taidan pistää pikkumiehen päiväunille ja mennä itekin nukkumaan. kaipa ne kaapit joku joskus sit ens vuonna siivoaa....

äitikuu silmät poskella

Myöhästyneet onnittelut äitikuulle ja yksivuotiaalle!

Sairastupiin paranemisia! Oksennustauti on kyllä tosi viheliäinen. Toki muutkin taudit voimia vie.

Hyvää yötä kaikille!

T@hti

että sain flunssan heti perään. Yritän silti vähän siivota, kun kämppä alkaa olla aika räjähdyksen jäljiltä. Jos sais noi puhtaat matotkin lattiaan. Sitten jos ei tulis uusia katastrofeja, niin vois yrittää pitää kämpän sen verran siistinä jouluun saakka, ettei tarvis sillon enää niin hulluna siivota. Eihän tässä muutenkaan ole kuin 2,5 viikkoa aikaa jouluun enää. KÄÄK! :)

Lyhyestä virsi kaunis, menen imuroimaan. Tälläinen itsenäisyyspäivä täällä, mutta jos illaksi sais siistiä ja vois rauhottua hyvän ruuan ääreen.

Ollaan lääkärikäyntiä lukuunottamatta möllötetty sisällä ja alkaa tosissaan tylsiä. Itse ei voi kuitenkaan nukkua tai mitään. Eikä oikein saa aikaiseksikaan mitään. Syyslapsonen välillä leikkii, välillä haluaa syliin, mutta voi suht hyvin. Seuraa kaipaa, kun sisko on päiväkodissa. Minä en edelleenkään ole nukkunut kunnolla.

Meidän matot tulee takaisin pesusta jo huomenna! Nopea palvelu, kun perjantaina ne haettiin! Lähinnä toivoin, että jouluksi saadaan takaisin:)

Oon leiponut urakalla kakkuja. Pyhänä on yhteismyyjäiset, niin pitää tehdä useampi kakku, et saa viedä muutamaan pöytään myytävää ja jää vielä itellekin jouluksi. Suht hyvin nuo onneks onnistui. Siivoiluakin oon jatkanu pikkuhiljaa.

Eilen mulla oli hieronta-jäsenkorjaus. Sain siskoltani sen syksyllä synttärilahjaks ja nyt aattelin vihdoin käyttää. Oli kyllä aivan ihanaa, vaikka kipeääkin otti, kun niskat ja hartiat on ollu jo kauan niin jumissa ja nyt oli vielä tuota selkäkipua sen kaatumisen takia. Nyt jaksaa taas jatkaa :) kaupoillakin ehdin piipahtaa ja menin suoraan kuoroharkkoihin :) Ainut moka tuli,etten syönyt reissussa kuin voileivän. Mies totes, et oisit nyt hyvä ihminen syöny seisovasta pöydästa, kun oli mahdollisuus. No, onhan tässä tullut nyt omia menoja ja rahanmenoja muutenkin ja nautin kyllä muuten.

Aamusella kiirehdittiin kolmikon kanssa, kun koululaisilla oli adventtikirkko. Mä jotenkin aattelin, et on vaan hartaus, mut olikin jumalanpalvelus.

Pelaamis- ym gallupiin en oo muistanu vastata. Esikoisella 7v ja neitillä 5v on vuoropäivinä puolen tunnin pelivuoro tietokoneelle. Ei sunnuntaisin. Saa pelata perus nettipelejä tai cd-rom juttuja. Pleikkaria tmv meillä ei ole. Lastenohjelmia kattelevat pätkiä aamusella ja lastentunnin illalla sekä viikonloppuna parituntiset. Lisäksi jonkin verran kisailuja, urheilua ja Talent- tyylisiä juttuja katellaan ja lauantain perheleffa, jos on sopiva tai vaihtoehtoisesti joku lasten dvd. Pelivuoron voi menettää rumilla puheilla tai mulla typeröinnillä.

Viikonloppuna hirvijahti vihdoin loppui kokonaan ja peurakin on nurin. Mies ja esikoinen on sitä palomassa. Ja koira sai toisen kerran VOI 1 kokeista.

T@hti

Onnistuin poistamaan kirjoittamani tekstin, uudelleen ei jaksa.. :-( Mut täällä ollaan, mulla yskän jälkeen jäänyt toispuoleinen kurkkukipu, joka säteilee korvaan. Rasitus. Oottelen lauantain ostosreissua Jatun kanssa, vielä pari lahjaa ostamatta..

Enkeli1 ja Nea+Mini (joka ottanut itse muutaman askeleen)

Onpas pino hiljainen. Minäpä nostan vähän samalla kun kyselen vinkkejä.

Nimittäin tarhatätien joululahja??? Ostatteko ja mitä? Juu, näistä on tainnut olla puhetta paljonkin viimeisten 3v aikana mutta kuten yleensä, en ole rekisteröinyt asiaa niin tarkasti kun ei ole koskettanut vielä mua:) Tuli taas tänään mieleen kun vein poikasen tarhaan. Ja niin hymyssä suin lähdin töihin kun oli Onnin lempi täti ja Onni ihan hykerteli onnesta kun jäi sinne. Voi että se on tärkeää, että on kivoja tätejä:)

Pitäs piparitaikinakin tehdä. Pitäsköhän tehdä tänä vuonna niin, että pyytäis äidin meille leipomaan. Kun se tais ehdottaa, että leivottais niillä sillain, että mekin saadaan siitä.

Joulujuttuja pitäs muutenkin suunnitella. Nyt on selvää, että anoppi ja appiukko tulee meille jouluksi. Niin pitää vähän sumplia, miten se joulu nyt meneekään.

Huominen vielä töitä ja sitten saa yhden aamun huilata. Perjantaina pitää tulla töihin. Tänne ei tuu koko taloon ketään muuta. Mutta myyntipalvelun puhelinta pitää päivystää - varalta.

Lauantaina on sitten enon hautajaiset.

Onni on taas nuhassa. Just ehti entiset rohinat ja pahimmat kuorsaukset loppua niin nyt on hillitön nuha. Eilen kun hain tarhasta se valitti että kun on nokka ihan tukossa. Minä oon tietysti päivitellyt, että mistähän se nuha taas tuli. Ensin sanoi saaneensa sen serkultaan mutta sitten sanoi että on maannut hangessa (sunnuntaina) kun iskä on laittanut pihalle jouluvaloja:) Toki sillä on ollut ulkovaatteet päällä.

Kertokaahan siis vinkkejä tarhatätien muistamiseen.

T-P

No, ihan koko päivää en ole leiponut, mutta totesin kyllä itsekseni, että pitäisi varmaan, jos meinaisi saada jotain pakkaseenkin. Tai no sainhan minä, mutta kuitenkin. En tahdo millään hahmottaa, että perhettä on kertynyt ja väki kasvaa, joten leipomuksiakin pitää tehdä enemmän, että saa saman tien maistiasia ja vielä pakkaseenkin. Ja kun silti pitää syödäkin ja tiskiäkin tulee ja pyykkiä...

Mutta ehdittiin onneksi aamusta kolmikon kanssa ulos. Pekka on ollu jo parempana, niin käytiin kävelyllä. Tosin osan matkasta Pekka oli kyydissä. Mähän myin tuplarattaat jo kesällä pois, kun tuntui,ettei niitä tuu käytettyä. Pekka on sitten keksinyt, että matkarattaiden (Emma) tavarakorissa on ihan hyvä istuskella. Ihmeen hyvin rattaat on kestäneet. Siinä on kyllä ihan hyvin se kangas kiinnitetty ja sattuu tukirautakin sopivalle kohdalle. Eikähän meidän pojat mitään jättejä oo.

Ruisleipiä tein 1,2 litran taikinan (6 leipää) ja pullia litran taikinan, josta pari pitkoa, tähtipullia, ja tavallisia pikkupullia. Lisäks lapset sai tehdä pari-kolme pullapoikaa/tyttöä kukin. Piparitaikina vielä äsken tein, että saa huomenna tehdä mökin osat. Yks taikinahan me jo leivottiin ja se onnistui kyllä yllättävän hyvin lasten kanssa. Isommat osas jo kivasti ottaa kuvioita ja taikinakin oli sopivaa.

Huomasin kyllä jo itekin päivällä, et meinaan taas käydä ihan ylikierroksilla. Mutta eiköhän se tästä. Lapsia pyysin pyyhkimään kaapinovia ym, et voitais sitte laittaa tonttuja, mutten huomannut neuvoa tarpeeksi ja neitiltä into hiipui, joten jäi sitten tontut laittamatta. Harmitta vähän, kun itekin mokasin hommaa. Lapsia pitäis toki kiitellä, kun ovat apuna, vaikka jälki oiski vähän toista kuin aikuisella.

T@hti

Odotellaan ystäviä kylään. Sosiaalinen elämäni on jopa parantunut tänne muuton jälkeen :). Ystävät jäävät yöksi ja lupautuivat hoitaa lapsia huomenna kun täytyy käydä töissä.

Mies on nyt kipeä, mutta muuten olemme aika hyvin toipuneet. Paranemisia sairastajille.

Jouluun on tosi lyhyt aika ja mulla lahjat ostamatta. Tosin koska vain lapsia lahjotaan ei urakka ole kova. Mutta tehtävä se on kutenkin. Jos viikonloppuna.

Ulkovalojakin kävin ostamassa. Liian vähän tosin, täytyy hakea lisää. Mutta kivasti valaisevat muuten pimeää ympäristöä.

Eräässä painohallintaryhmässäni toivottiin, ettei päivälkodin henkilökuntaa lahjoitaisi suklaalla ;-). He kokivat erittäin haastavalta yrittää vastustaa suklaata muuta herkkua. Ymmärrän hyvin. Kehoitin lahjoittamaan suklaat edelleen vanhainkotiin ja sairaaloihin, siellä on ihmisiä jotka jopa tarvitsevat lisää energiaa ja varmasti ilahtuisivat. Itse olen ostanut joko viiniä tai sitten joulukahvia tai teetä. Alkoholi on vähän arveluttavaa, jos ei tunne henkilökuntaa. Joten tänävuonna olen tee -ja kahvilinjalla.

Mukavaa vapaapäivää!

Pilette

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat