virtsanäytteestä raskaana ollessa? apua?

Vierailija

Siis mulla otettiin neljä viikkoa sitten ensimmäinen virtsanäyte ja siitä löytyi valkuaista (++)ja verta + (ei näkyvästi,2solua), sitten seuraavalla viikolla otettiin kontrollinäyte, siinä oli vähemmän valkuaista + ja verta ++(ei näkyvästi, 3 solua). Odottelin kaks viikkoa lääkärin päätöstä, mitä seuraavaksi tehdään, ja nyt toissapäivänä sain käskyn viedä vielä näyte labraan.

Tänään sain tuloksen joka oli taas valk + ja veri ++(ei näkyvästi). Viljelytulokset ovat aina olleet negatiivisia, joten mitään tulehdusta ei kuulemma ole. Leukkarit myöskin kuulemma ok, joten senkään puolesta ei tulehdusta olisi. Taasen jäädään odottelemaan lääkärin kommenttia tuohon. Rasittavaa, eikä ainakaan hyvää mieltä tuo.

Jotenkin on semmonen olo, että voi vee, tämmöstäkö tämä nyt sitten on.. Sanovat että nauti raskaudestasi, mutta jotenkin aina toi tulee mieleen.

Kokoajan on mitattu verenpainetta, ja se on ollut neuvolassa 125/80 luokkaa ja kotona 100-115/65-80 luokkaa, ja turvotusta ei ole. Alkaa itsellä loppumaan hermot, ja ideat, ja en enää kertaakaan googleta.. sieltä ei löydy kuin raskausmyrkytysjuttuja.

Mietinkin etteikö kellään muulla ole koskaan ollut valkuainen kahdella plussalla jo alkuraskaudessa? Tai osaisko joku sanoa mistä tää johtuu.

Onko muilla näin hidasta toimintaa neuvolan taholta?

Kommentit (13)

Vierailija

Ap, nuo paineet ovat ihan normaalin rajojen sisällä, jopa tuo 130/80. Raskausmyrkytyksessä paineiden nousu on lähes aina se ensimmäinen merkki.

Proteiinin määrässäkin on vaihtelua ja rajat on vedetty sen 95% mukaan. Eli aina on terveitä, joilla vain on korkeampi taso kuin rajat sanoisivat. Eli jos muutosta ei käytännössä ole tapahtunut ja kaikki muu on kunnossa, kuulut hyvin varmasti näihin poikkeaviin. Relax.

Tietysti on hyvä, että asiaa seurataan, jos muutoksia huomataan, pystytään toimimaan ajoissa. Ja tiedät itsekin, että jos alkaa tulla turvotusta ja päänsärkyä, lähdet heti tutkittavaksi.

Vierailija

Aina olen pessyt hyvin ja ohjeiden mukaan. Mutta mietin itsekkin tuota valkovuotoa, kun sitä on ollut melko runsaasti.. Mutta kyllä mä aina yritän sen ilman ainetta pestä pois tietenkin. Tietystihän on se mahdollisuus, että kun mulla on ainakin ollut aika vetistä vuoto raskausaikana (välillä oikeen lorahtelee), että sitä pääsee sinne virtsaan sitten siltikin.

Mutta kuten sanottu viljelyt on puhtaita, ja verenpaineet yms. kunnossa.

Silti on semmonen fiilis, että voiko tässä nyt täysin rinnoin nauttia raskaudesta, sen sijaan että murehtii tästä vähän väliä.

Vierailija

proteiinit kohollaan. MUTTA mulla oli myös paineet korkeat. Ja turvotukset oli jo mahtavat aikasilta viikoilta. Rv 25 mut otettiin sairaalaan sisään ja rv26+5 sektioitiin tällä hetkellä terve 3,5v tyttö=)

Mulla siis alko noilla kohonneilla paineilla toi myrkytys. Nyt menossa rv39 ja mulla tää raskaus ollu tosi tiiviissä seurannassa. Painelääkitys jäi edellisestä raskaudesta. Muutaman kerran ollu nytkin proteiinit +, mut kun alapaineet on pysyny alle 100, niin ei oo ollu tarvetta olla sairaalassa. Toksemialabrat mulla on otettu lähes viikottain nyt loppuraskaudessa, ja polilla saa juosta ultrassa yhtenään, mutta hyvähän tuo on, että seurataan.

Mulle on sanottu, jotta toi myrkytys vaatii aina ne korkeat verenpaineet!

Vierailija

nauti vaan täysin rinnoin. Tiedän, ettei se tuossa tilanteessa varmaan niin helppoa ole, mutta kyllä ne neuvolassa aika herkästi laittaa sitten eteenpäin, jos jotain häikkää on.

Vierailija

Hienoa että olet nyt toisessa raskaudessa päässyt pitkälle edemmäs viikoissa kuin edellisestä raskaudesta. Vaikka ihana kuulla että silti on tullut terve lapsi vaikka olikin myrkytystä.

Siis mullahan tosissaan vaihtelee noi paineet.. eli neuvolassa (lääkärikammo) paineet on ollut säännöllisesti ensimittaamalla 130/80 hujakoilla mutta sitten tipahtaneet seuraavalla mittauksella.

Kotona olen siis mitannut esim. aamusella mittasin 106/62, noin tunti heräämisestä. En tiedä vaikuttaako tuo hereilläoloaika sitten, mutta iltasella tulee mitattua sitten semmosta 115/80-85 yleensä.

Mulla on mittarina kotona Omron M4.

Kympille vielä erikseen oikeen ihanaa tulevaa vauva-aikaa ja koitahan kestää vielä, kyllä se vauva kohta sieltä tulee.. Varmasti ihanaa odottaa sitä milloin sieltä putkahdetaan.

Täällä pitäs ensin uskoa että tuolla alhaalla on joku, kun mulla ei oikeen tunnu masu semmoselta vauvamasulta.

t:ap

Vierailija

Tosissaan, mulla on välillä niskat jumissa ja siitä päänsärky, mutta olen mittaillut paineita myös silloin, ja ovat alhaisia.

Samoin joskushan turvottaa vähän, siis tarkoitan semmosta sormien turvotusta, mutta ei paljoa sitäkään..

Vaa'alla käyn joka aamu, vain tarkistamassa ettei paino hypähdä turvotuksesta johtuen (siis mahdollisesta) kauheasti.. Tähän mennessä tätä ei ole tapahtunut.

Nyt siis suosiolla odottelemaan vaan sitä rakenneultraa.. kai mä sielä voin sittne kysyä jos mieltä painaa.

Ja vielä parin viikon päästä alkaa loma, joka jatkuu sitten tosi pitkään.. ehkä saan vielä sen yhdenkin protskun veke, vaan lepäämällä ;o) vai liekö edes mahdollista?

T:ap ja masuasukki 17+4

Vierailija

Yritän kovasti nauttia.

Toki mietin vaan, että eikö tosissaan kellään muulla ole ollut tommosta valkuaista/proteiinia virtsassa ennen viikkoa 20?

Ja ois ollut kiva tietää että jos jollain on ollut, niin mihin on päädyttty..

Terveysalan ammattilaiset vois kertoa mulle vielä, että onko totta että esim. hoitamaton virtsis joskus lapsuudessa, saattais aiheuttaa sen että proteiini tulee virtsaan? Siis tarkoittaisi jotain munuaisvaivaa ilm? Ja vielä että mitäs nyt sitten jos mulle tulee loppuraskaudesta myrkytys, niin miten sen sitten huomaa? vainko noista verenpaineista?

Kiitos jo kaikille vastanneille..

Pieniä kuplimisia masustakin tulee, joten kai se on vaan opittava nauttimaan tästä, ja lakata murehtimasta.

Vierailija

aina pestä alapään tooooosi hyvin ennen näytteenottoa? Ne stixit kun ei suodata niitä epäpuhtauksia pois! Mulla ainakin nyt raskausaikana tosi runsas valkovuoto ja se nostaa usein tota valkuaista+ ja vertakin on ollu useamman kerran. Viljelyt olleet aina puhtaat=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat