Miten saada mies itse tajuamaan että tekee liika töitä ja on liikaa erilaisia menoja

Sivut

Kommentit (26)

Minun mieheni ei tosin lähde nollaamaan päätään ravintoloihin vaan istua nököttää viikonloppu illat telkkarin ääressä poissaolevana. Aluksi se oli raivostuttavaa, nykyisin lähinnä surullista jota huokaillen katson. Onneksi päivällä puuhailee jotain, mutta aika usein silloinkin omissa oloissaan.

Mietin olemmeko se kolmilapsinen perhe josta joku tuossa ylempänä puhui...

ovatko ystäväperheiden miehet samalla alalla samassa asemassa? Työelämä on viime vuosina muuttunut rajusti ja joillakin aloilla se todella on 12 h/ pv tai 0/pv.

Silloinkin, tietenkin, voisi keskustella meihen kanssa, olisiko työpaikan vaihto (mahdollisesti vähän matalamman ammattiaseman hommaan)perheen takia aiheen.

Olin se uupunut, yksinäinen ja lopulta katkera yrittäjän vaimo ja pienten lasten äiti, joka oli enemmän yksin lasten kanssa kuin nyt eron jälkeen yksinhuoltajana ikinä. Ja nyt olen jopa tavannut miehen joka haluaa viettää aikaa minun ja lasteni kanssa ja jopa hoitaa lapsia joskus vaikkei hänellä ole siihen mitään velvollisuutta. Ja lasten isä on myös nyt tajunnut ja alkanut kantaa vastuuta-uusi tyttöystävä kun ei vie ja hae lapsia tarhasta eikä muutenkaan ole niin kiltti ja uhrautuva kuin itse olin aikoinani.

Surullista että tilanne meni näin pitkälle-mutta ex-mieheeni ei auttanut mikään-ei pyynnöt, ei uhkailu, ei itku ei mikään. Näin jälkikäteen jatkoin liittoa aivan liian kauan. Eli neuvoa en osaa antaa-kyllä on itsestä kiinni jos on niin sokea ettei ymmärrä perheen arvoa ennenkuin sen menettää..

Jos naisen tulot tippuu vaikka 2000 euroa kuussa sen takia ettei tee työtä vaan hoitaa lapsia hoitovapaalla niin jonkun tarttee maksaa vuokra tai laina, bensat, laskut, ruoat, vaatteet, lapsen tarvikkeet..

Pienten lapsien isät tosiaan on niitä jokka tekee eniten ylitöitä, mutta heillä myös pienet lapset sairastaa paljon, on lainoja, palkka ei ole vielä noussut.

Musta on ihan kamalaa että jokkut sitten v*ttuilee jos isät koittaa pitää taloutta kasassa. Jos rahaa ei tarvita ylitöitten merkissä ja ollaan valmiita joustamaan lisää niin on hyvä ja sanoo niin!

Mutta en usko etteikö isien olisi lapsia ikävä töissä, ettei harmita väsyttää itseään. Koska jokkut uskoo että laskujenkin maksaminen on perheestä huolehtimista.

6

hoitavan kaiken). Ahkera mies on miehekäs!

Käyttäkää naiselllisia keinoja siskot. Älkää näriskö. Kertokaa mieluummin hunajaisella äänellä, kuinka on ihanaa, kun mies ON kotona. Älkää syyllistäkö, se ei miehiin pure, vaan asettuvat vain puolustusasemiin ja pakenevat töihin.

Ostapa lehti ja näytä juttu miehellesi.

Pahimmassa tapauksessa, muisututa, että jos ero tulee, "joutuu" hän sitoutumaan lapsiin 48h kahdessa viikossa täysin eikä kukaan ole siivoamassa teidän sotkujanne.

Lainaus:

hoitavan kaiken). Ahkera mies on miehekäs!

Käyttäkää naiselllisia keinoja siskot. Älkää näriskö. Kertokaa mieluummin hunajaisella äänellä, kuinka on ihanaa, kun mies ON kotona. Älkää syyllistäkö, se ei miehiin pure, vaan asettuvat vain puolustusasemiin ja pakenevat töihin.

Meidän tutuilla ihan sama tilanne. Mies aina töissä/työmatkalla. Jos on maisemissa niin sit harrastaa illat ja pitää päästä viikonloppuisin nollaamaan pää

Vanhin lapsista tuhri housunsa päivittäin vielä ekalla luokalla, koulusta ei tule mitään. Keskimmäinen on riehuva häirikkö ja nuorin on vielä niin pieni ettei ymmärrä.

Äiti on aivan ihana ja tekee kaikkensa lasten eteen. Isä on ihan jees tyyppi, silloin harvoin kun näkee. Lapset selvästi kärsivät isän ajan puutteesta. Yrittävät aina keinolla millä hyvänsä saada sitä isin huomioo. Edes vähän.

ja aina kun valittaa ettei ole omia harrastuksia niin sanon että onhan sulla työ ja sen jälkeen kun lapset on nukkumassa saat tehdä ihan mitä haluat. hän ymmärtää pointin. eli siis jos lyhentäisi työpäivää riittäisi aikaa myös harrastuksille.

on se kumma jos ei isiltä liikene muutamaa tuntia päivässä perheelle ja lapsille. perhekin on yhteinen yritys, tuskin äiti niitä lapsia on yksin saanut ja halunnut.

Lady

Minun mies tekee 6-7 päivää viikossa 10-13 h työpäiviä. Hän tulee kotiin, syö ja nukkuu lopun ajan. En koskaan valita, että kotityöt on tekemättä hänen osaltaan tai että hän on liian väsynyt eikä yhteistä aikaa sen vuoksi juurikaan ole. Hän maksaa kaiken ja hänen ansiostaan meillä on kaikki, mitä tarvitsemme ja enemmänkin. Minä pidän huolen siitä, että kaikki käytännön asiat ja kotiasiat toimivat. Palkkaan jonkun tai teen itse. Annan miehelle sängyssä kaiken, mitä hän haluaa ja niin usein, kuin hän haluaa. Näytän aina hyvälle (lauttaudun), kun hän tulee. Miehen ollessa poissa voin matkustella, käydä hierojalla, kuntoilla,opiskella, kutsua ystäviä kylään jne käyttää ajan ja rahan aivan kuten haluan. Sopii minulle. Rakastan ja kunnioitam häntä. Nykyään valitetaam ihan turhasta.

Vierailija

Ihmettelen miten miehet jaksavat sellaista, että painetaan koko ajan täysillä eikä vietetä vaikka rauhallista koti-iltaa. Miksi pitää joko vetää piippuun töissä ja istua sitten apaattisena kotona vetäen pää täytern kunnes alkaa taas seuraava työviikko.

Miksi ei kukaan ehdota vaikka eväsretkeä perheen kanssa. Uskotaan, että kova työ palkitaan vaikka tosiasiassa se vie perheen ja terveyden. Miksi miehille ei riitä normipäivä vaan lähdetään aikaisin ja ollaan myöhään.

Arvostaisin sellaista miestä, joka olisi kotona ainakin välillä ja ehdottaisi vaikka että nyt pelataaan jotain tai pidetään leffailta PERHEEN kesken eikä aina olisi pakko viestitellä jollekin kännykällä.

Ei sellaista, joka on koko ajan töissä ja jonka mieli on koko ajan töissä tai viinassa.

Miksi useimmat miehet ajautuvat tähän kehään, viina ja työ. Mitä iloa on tehdä rahaa jos sitä ei käytetä perheeseen. Näinä aikoina naisetkin osallituvat lainaan ja ruokaan niin on turha sanoa, että mies kustantaa kaiken ja siksi painettava pitkää päivää. Enemmin ilahtuisi vaikka siitä, että mies maksaisi vaikka hieronnan joskus.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat