Riittääkö tämä lahjaksi?

Vierailija

Miehen sisko valmistuu pintakäsittelylinjalta maalariksi, on jo aikuinen ihminen (30v) mutta ensimmäinen ammattitutkinto. Yhden lapsen yh, mutta aivan kädetön kotitalousjuttujen suhteen.

Haluaisi järjestää itselleen valmistujaiset, kuulemma tarjoiluiksi riittäisi kaupan pullapitko ja kahvi.

Mun korvaan tuo kuulostaa aika vähältä, siis jos odottaa oikein lahjaakin, että tarjoaisi pelkkää kaupan nisua.. Ajattelinkin, että olisiko tyhmä idea jos antaisin hänelle lahjaksi ne juhlat? Siis hoitaisin tarjoilut, astiat jne. Hänen tarvitsisi vain siivota.. Olisiko ihan tyhmä ajatus?

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

Ammattitutkinnon saamista vähättelet, koska ikää on jo, ja kyseessä on eka tutkinto.

Arvostelet hänen kotitaloustaitojaan, ja haukut hänen suunnitelmiaan juhlista.

Ihan rehellisesti, minä en haluaisi noin minusta ajattelevaa ihmistä järjestämään minulle juhlia, koska haluaisin, että juhlat järjestää ihminen, jonka mielestä saavutukseni on hieno, ja minä arvokas ja hyvä ihminen.

Muussa tapauksessa pullapitko voittaa sinun erinomaiset tarjoomuksesi mennen tullen.

Sen, että on ensimmäinen ammattitutkinto, mainitsin sen takia että halusin korostaa sitä, kuinka tärkeä tapahtuma tämä hänelle on.. En mollatakseni!! Hänen viimeisimmät juhlansa ovat olleet rippijuhlat.. Siksi haluaisinkin tehdä näistä juhlista hänelle mukavan muiston.. Ettei tarvitsisi tyytyä siihen kaupan pullaan, joka ei hänelle itselleenkään ole mikään ykkösvaihtoehto.

Kälyn iän mainitsin, koska normaalistihan ammattikoulusta valmistuu hädintuskin täysi-ikäisi nuoria, joiden ei oletetakaan järjestävän juhlia itse.

Ja ihan totta käly on keittiössä kädetön, tietää sen itsekin ja osaa nauraa itselleen. Mä en mitään sanomaani ole sanonut tätä ihmistä haukkuakseni..

-AP-

Vierailija

Juttele kuitenkin miehen siskon kanssa asiasta ja älä missään nimessä esitä asiaa niin, että hänen oma tarjoilusuunnitelma oli sinusta niin huono, että haluat laittaa paremmaksi. :) Itse olen anopille järjestänyt 45 v. synttärilahjaksi juhlat, koska yksinkertaisesti en keksinyt mitään järkevää lahjaa ihmiselle, jolla on jo "kaikkea". Anoppi oli kovasti mielissään ja oli sitä mieltä, että juhlat olivat parempi lahja kuin mikään tavara.

Vierailija

Pullapitko nimittäin riittää, aiheenahan on tämä saavutus koulun suhteen, ei syöminen.

Itse ostaisin jotain, joka jäisi muistoksi, kyselisin mistä astiasarjoista tms pitää, ja jonkun kulhon ostaisin.

Vierailija

Lainaus:

Juttele kuitenkin miehen siskon kanssa asiasta ja älä missään nimessä esitä asiaa niin, että hänen oma tarjoilusuunnitelma oli sinusta niin huono, että haluat laittaa paremmaksi. :)

Käly tiedostaa kyllä oman kädettömyytensä talousasioissa, sitä mulle eräänä päivänä juttelikin että parempi varmaan ostaa kaupan pullaa kuin ruokamyrkyttää tädit ja sedät omilla leipomuksillaan.. :) Sillä ajattelinkin, että uskaltaisin tällaista ehdottaa. Tottakai kaunein sanakääntein.. :)

-ap-

Vierailija

Ap kiittää kommenteista ja lähtee penkomaan reseptejään, jos saan koostettua järkevän menun niin lähden illalla ehdottelemaan kälylle tätä pienimuotoista pitopalvelua.. :)

Vierailija

Ammattitutkinnon saamista vähättelet, koska ikää on jo, ja kyseessä on eka tutkinto.

Arvostelet hänen kotitaloustaitojaan, ja haukut hänen suunnitelmiaan juhlista.

Ihan rehellisesti, minä en haluaisi noin minusta ajattelevaa ihmistä järjestämään minulle juhlia, koska haluaisin, että juhlat järjestää ihminen, jonka mielestä saavutukseni on hieno, ja minä arvokas ja hyvä ihminen.

Muussa tapauksessa pullapitko voittaa sinun erinomaiset tarjoomuksesi mennen tullen.

Vierailija

Lainaus:

tarjoilu ei pääasia vaikka toivois pikusen panostusta juhlien eteen..osta kimppu kukkia ja nauti juhlista.

No sehän siinä on kun juhlakalu haluais rahaa lahjaksi.. Mä en oikein siitä ideasta tykkää kun hänen rahansa tahtovat kulua biletoppeihin ja mäyriksiin. Enkä nyt sano tätä haukkuakseni ko. ihmistä, on mulle hyvä ystävä mutta raha-asioissaan holtiton.

Eli mieluummin kuin rahalahjan, antaisin tällaisen "hyötylahjan".. Mutta hyvä kuulla eriäviäkin mielipiteitä! Keep 'em comin'! :)

-ap-

Vierailija

Lainaus:

Käly tiedostaa kyllä oman kädettömyytensä talousasioissa, sitä mulle eräänä päivänä juttelikin että parempi varmaan ostaa kaupan pullaa kuin ruokamyrkyttää tädit ja sedät omilla leipomuksillaan.. :) Sillä ajattelinkin, että uskaltaisin tällaista ehdottaa. Tottakai kaunein sanakääntein.. :)

-ap-

Kaupan pulla voi tarkoittaa ihan mitä vaan ostettua tarjottavaa. Ainakin minulla se voi olla hyvä täytekakku tms.

Mutta sinä meistä parhaiten tunnet juhlakalun ja tiedät, voiko hänelle tuollaista ehdottaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat