Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti naisia, jotka katsoo miehensä pettämistä läpi sormien?

Vierailija

Minä en sellainen ole, jätin muuten hyvän lasteni isän kun petti minua eikä tajunnut edes lopettaa, vaikka ensimmäisen kerran annoin anteeksi.

Olikohan iltalehti vai iltasanomat, jossa oli juttua aiheesta. Sen mukaan osa naisista on valmis antamaan pettämiset anteeksi jos muuten suhde pelaa hyvin. Voiko olla totta? Ja mikä tälläisessä on motiivina? Miten voi vaan unohtaa ja luottaa kuin ei olisi mitään ollutkaan?

Minun exäni oli muuten loistomies, hyvä isä lapsille, ahkera kotona, hellä minulle. Mutta en vaan todellakaan olisi jaksanut elämää niin, että koskaan en olisi tiennyt ketä äijä viimeksi on suudellut ja kenen pehkuissa telminyt.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Lainaus:

ei meidän hyvä ja intohimoinenkin parisuhde kaatuisi johonkin kännissä örväilyyn.

Miksi päättelet, että se olisi miehesi puolelta ilman muuta pelkästään kännistä örväilyä?

Vierailija

on pelkkää seksiä. Miehestäni en tietenkään voi 100 % varmasti tietää, mutta meidän tärkein sääntömme tässä on se, että meidän perhe tulee ensimmäisenä ja jos joku sivusuhde sitä jollain tavoin uskaa, niin se sivusuhde lopetetaan saman tien. Kun käytännön syistä (pienehkö paikkakunta, joten sivusuhteet muilla paikkakunnilla ja meillä neljä lasta ja suhteellisen kiireinen elämä) sivusuhteet ovat yhdenyön juttuja työmatkoilla, niin tuskin niissä pääsee suuria tunteita syntymään puolin tai toisin. Ja jos pääsisi, niin luotan sekä itseeni että mieheeni, että havaitsisimme vaaran ja lopettaisimme suhteen siihen paikkaan. Olemme sitoutuneet toisiimme ja perheeseemme, sitä eivät pienet tunnekuohutkaan heilauttele mihinkään suuntaan.

Lainaus:

se on vain seksiä? Uskon, että vieraissa käynnissä on todella usein kyse muustakin. Etenkin jos sitä reikää saa kotonakin. Miten voit kontrolloida, ettei miehellesi tule suurta tunneyhteyttä ja henkistäkin orgasmia sen toisen naisen kanssa? Ja se toinen nainen saattaa rakastua mieheesi hyvinkin kovasti, ja päättää esim. taistella jotta saa miehesi omakseen. Keinot voi olla monenlaiset. Aika vaarallista peliä, tulella leikkimistä. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija

Jotain vikaa siinä silloin on.

Kyllä niitä naisia riittää, jotka sietävät miehensä syrjähyppyjä, mutta yleensä syy on joko lapset tai raha. Jos on yhteisiä lapsia ja yhteinen asuntolaina niin niiden takia siedetään yllättävän paljon.

Vierailija

Eri asia tietenkin, jos mies "juoksee" vieraissa jatkuvasti. Mutta ehkä pari hairahdusta voisin antaa anteeksi. Toivotaan kuitenkin, että niitä ei tapahdu (tai ole tapahtunutkaan).

Ps. ihan hyvä itsetunto on, ei ole siitä kiinni.

Vierailija

Itse en pidä seksiä mitenkään olennaisena asiana avioliitossa, varsinkin kun on lapsia ja asuntolainaa, joten en varmaan pahastuisi miehen pettämisestä. Eihän se minulta ole poissa niin pitkään kun osaa pitää asian salassa ja huolehtii turvallisuudesta. Olen itsekin muutaman kerran pettänyt eikä se merkinnyt mitään pitkällä aikavälillä. Ihmettelen kovasti ihmisiä jotka pitävät seksiä samana asiana kuin rakkautta ja kumppanuutta.

Vierailija

ihmisessä, ettei sitä voi kontrolloida. Itse, jos saisin tietään mieheni pettäneen, tällä tarkoitan nimenomaan jonkun muun kanssa makaamista, en mitään muuta pettämistä, niin uskoisin sen olevan aikalisän paikka.

Mutta sitten taas toisaalta mietin, etten ole miehelleni ensimmäinen, eikä hän minulle, joten en voi omistaa hänen seksuaalisuuttaan ja kieltäydyn olemasta mustasukkainen. En tiedä, nää on vaikeita asioita, joihin ei tiedä reaktiotaan ennen kuin se tapahtuu.

Vierailija

Jos on huono itsetunto, alistuu tai on pakko alistua siihen, että toinen juoksee vieraissa. Hyvän itsetunnon omaava ei suostu olemaan miehelleen vain yksi muiden joukossa. Mutta todellakin on varmaan pakko alistua puolison vieraissa käymiseen, jos tietää, ettei ihan noin vain löydä uutta puolisoa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

ei meidän hyvä ja intohimoinenkin parisuhde kaatuisi johonkin kännissä örväilyyn.

Miksi päättelet, että se olisi miehesi puolelta ilman muuta pelkästään kännistä örväilyä?

Ehkä siksi päättelen niin, että tunnen miestä vähän (olemme olleet yhdessä 12 vuotta) ja myös siksi, etten todellakaan suostu kuluttamaan omaa emotionaalista energiaani pohtimalla, että miksi mun mies "juttelee tuolle naiselle". Tarkoitan tuota "juttelemista" lähinnä sillä, että jos mies haluaa harrastaa seksiä jonkun muun kanssa, tekee hän se kuitenkin, pohdin minä sitä tai en.

Ja sitä paitsi parempaan saa vaihtaa aina, jos hän ei enää minua halua. En halua kenenkään olevan kanssani vain siksi, että on pakko.

Vierailija

osan mielestä ne joilla on hyvä itsetunto antaa anteeksi.

No mutta... Me olemme olleet kakaroista saakka yhdessä. Jossain vaiheessa tuli jotain kriisejä ja henkisiä kasvukausia molemmille, niihin liittyi pettämistäkin. Itselläni se oli lähinnä henkistä, miehelläni taas lähinnä fyysistä. Eniten minua ehkä loukkasi se, että mieheni oli vuodattanut kotiasioitamme sille naiselle jonka kanssa petti. Se oli pahempaa kuin mitä pelkkä seksi olisi ollut.

Minä ehkä annoin anteeksi siksi, että ymmärsin että enpä itsekään ole täydellinen. Oma useita vuosia kestänyt henkinen side toiseen mieheen oli vielä muistissa. Ja myöskin tiesin, että parempia aikoja on ollut, silloin ei kumpikaan pettänyt ja elämä oli kaikin puolin tasapainoisempaa. Otin siis sen pettämisen sellaisena vastoinkäymisenä, ohimenevänä jaksona, joka aikanaan loppuisi.

Itselleni pitkän liiton hajoaminen, perheen hajottaminen, talon myyminen, on jo ajatuksena niin iso juttu, että ei kyllä napsahtaisi noin vaan yhden pettämisen seurauksena. Kyllä siinä yritettäisiin työstää liittoa ensin ja odotella niitä parempia aikoja. Mutta jos vielä vuosien jälkeen tilanne olisi sama ja olisi ehkä muitakin ongelmia niin alkaisin varmaan valmistella eroa.

Vierailija

se on vain seksiä? Uskon, että vieraissa käynnissä on todella usein kyse muustakin. Etenkin jos sitä reikää saa kotonakin. Miten voit kontrolloida, ettei miehellesi tule suurta tunneyhteyttä ja henkistäkin orgasmia sen toisen naisen kanssa? Ja se toinen nainen saattaa rakastua mieheesi hyvinkin kovasti, ja päättää esim. taistella jotta saa miehesi omakseen. Keinot voi olla monenlaiset. Aika vaarallista peliä, tulella leikkimistä. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija

Keskustelijoiden mielestä ainoastaan oma ajattelumaailma on oikea, muunlaiset katsannot ovat itsepetosta tai osoitus jostakin kielteisestä piirteestä kuten vaikkapa nyt huonosta itsetunnosta.

Elkää nyt viitsikö hei... oikeasti myös naisilla on erilaiset käsitykset siitä, mikä on tärkeää parisuhteessa.

Ja tämä on hassu:

Lainaus:

Hyvin harvoin avoin avioliitto toimii. Se toimii silloin, jos suhde on täysin tasa-arvoinen, kummankin markkina-arvo on yhtä suuri, suhde ei perustu riippuvuuteen, kumpikin kykenee erottamaan seksin ja tunteet toisistaan.Tiedän pari sellaista ja ne ovat kaatuneet siihen, että toinen rakastuu toiseen.

Olen tähän ikään asti ollut siinä kuvitelmassa, että mikä tahansa parisuhde toimii vain, jos suhde on tasa-arvoinen. Ja suhteet tuppaavat aika usein (vapaat ja kaikki muut) kariutumaan, jos toinen tunnetasolla sitoutuu johonkuhun muuhun - ja se tunnetason sitolutuminen voi alkaa seksistä tai olla alkamatta.

Joten - vaikka meidän parisuhteessa onkin pysytty myös sukupuolisesti uskollisena jo 21 vuotta - korostaisin kyllä sitä tunnetason sidettä. Sen romahtaminen olisi paljon isompi ja käänteentekevämpi kriisi kuin seksisuhde.

Mutta kukin pariskunta laatikoot omat sääntönsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat