Mitä sinulle tulee mieleen ensimmäiseksi, kun kuulet jonkun ihmisen olevan perhepäivähoitaja?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Musta ei olisi siihen hommaan. nytkin kahden alle 2v. kanssa on päivät täynnä työtä, saati sitten, että niitä olisi muutama vastaavan ikäinen lisäksi... eeeei ikinä!! Tai sit lääkityksen pitäis olla tosi kohdallaan=)

Mutta jokatapauksessa arvostan työtä=)

t: itsekin pienennä pph:lla ollut, päiväkodissa olin kerran pari pv. ja se riitti!

Vierailija

Perhepäivähoitajista tulee mieleen, etteivät he saa muita töitä ja tämän takia tuo työ.. Keski-ikäinen, tulee toimeen lasten kanssa, mutta ei välttämättä aikuisten.

Vierailija

ole ihan järjen jättiläinen. Tää siis ihan eka mielikuva mikä tulee mieleen: pph:ksi pääsee melkein kuka tahansa, ei tarvii opuksia lukea eikä paljon järkeä käyttää saavuttaakseen tuon ammatin. MUTTA, olen myös sitä mieltä, että pph:t ovat mahdottoman ahkeria, hyvähermoisia ja työteliäitä: musta ei olisi hoitamaan neljää lasta viitenä päivänä viikossa, ei vaikka mitä maksettaisi.

Vierailija

.. mutta ah, miten rakkaita ihmisiä! Jaksaa vahtia meidänkin lapsia (sillä pienelläkin palkalla), että saan opiskeltua ja mies käytyä töissä! Ilman hoitajaa en valmistuisi ikinä!!!!!

Vierailija

Tulee mieleen minua hoitaneet perhepäivähoitajat: tekevät jotain duunia paremman puutteessa. Eivät ole jaksaneet kouluja käydä, oma perhe ehkä perustettu varhain. Oman lapsen suosiminen hoitolapsien kustannuksella. Ei olla kiinnostuneita siitä, miten kyseistä työtä tehdään hyvin. (Tosin muunkin yhteiskunnan mielestä työ on "helppoa" ja sitä voi tehdä "kuka tahansa").

Kysyit siis mitä tulee mieleen ja nuo minulle tosiaan tulee ekana mieleen.

Vierailija

Anoppi on pph ja se kyllä näkyy. KOti on päivähoitopaikka ja on sen näköinenkin. Anopista näkee iltaisin, että on taas ollut kotiympyröissä viimeiset 24 tuntia pientä puistopyrähdystä lukuunottamatta. Heti kun lapset illalla lähtevät, lähtee anoppikin. Harmi vaan että mies tulee sitten kotiin. Yhteistä aikaa ei siis ole. Ja sen näkee.

Vierailija

työ olisi itselleni pahin painajainen, tylsää ja hermostuttavaa. Joten tavallaan ihailen, mutta myös kummastelen heitä, että miten meitä on niin moneen junaan.

Vierailija

En tiedä, mistä tuo mielikuva, kun en ole edes käynyt yhdenkään pph:n luona. Ja että tykkää lapsista ja tykkää olla kotona, kun omat lapset pieniä. Mä oon luullut, että monen eri alan ihmiset tekee pph:n hommia, kun omat lapset pieniä. Että siis sais vähän lisää rahaa ja sais hoitaa omia lapsia kotona. Oonko ihan väärässä?

Vierailija

En tiedä, mistä tuo mielikuva, kun en ole edes käynyt yhdenkään pph:n luona. Ja että tykkää lapsista ja tykkää olla kotona, kun omat lapset pieniä. Mä oon luullut, että monen eri alan ihmiset tekee pph:n hommia, kun omat lapset pieniä. Että siis sais vähän lisää rahaa ja sais hoitaa omia lapsia kotona. Oonko ihan väärässä?

Vierailija

raskasta ja tärkeää työtä aivan liian pienellä palkalla. Työajat ja vastuu pitkä eikä tosiaan tule mieleen mikään työn vieroksunta, sillä kyllä neljän pienen lapsen hoito voi olla aika rankkaa, etenkin jos sitä tekee 10 tuntia vuorokaudessa + siivoukset ja ruoan hankinta ja -laitto päälle.

Hoitajia on erilaisia mutta jos joku hoitaja on lämmin ja ammattitaitoinen, on hän kultaakin arvokkaampi. Hoitajan vaikutus lapseen on niin suuri mm. itsetunnon ja aloitteellisuuden kehitykselle, onhan lapsi valtaosan hereilläoloajastaan hoitopaikassa, ainakin arkena.

Vierailija

Itse olen alalla (LTO), mutta omien lasten ollessa pieniä, voi samaa työtä tehdä kotona. En tee palkan takia (500e/lapsi ei juhlita...), mutta kiva, kun on jotain tekemistä. Päiväkotiin tuskin palaan, ennenkuin kuopuskin on koulussa...Ja lösähtähtänyt tuskin olen:)

Vierailija

Minulla on tällä hetkellä (ollut nyt 6kk ajan samat lapset) hoitolapsina 2v tyttö, tasan vuoden ikäinen tyttö, 1v 8kk poika, 3v tyttö ja lisäksi 10 pvä/kk 2v tyttö.

Ensimmäinen lapsi tulee aamulla 6 aikaan ja viimeinen lähtee 16.30-17.15. Ylityökorvauksia ei tunneta, vaan niitä saa joskus pitää vapaana (jos saa...)

Teen kahdenlaiset ruuat, johtuen kahdesta allergialapsesta. Joka ilta OMALLA AJALLA puunaan kodin siihen kuntoon, että lapset voi taas aamulla tulla (=vessan pesu, imurointi, mikrokuituliinalla tasot & lattiat, keittiön lattian pesu, 2x vkossa pyyhkeiden ja petivaatteiden pesu)

Opetan potalle, puhallan pipiin, puen-riisun-puen-riisun, pidän sylissä, pelaan, leikin, laulan, loruilen, vaihdan vaippaa ja annan astmalääkettä.

Tästä kaikesta saan palkkaa 1490€

Toisaalta, nautin lasten seurasta ja ennemmin työskentelen yksin kuin menen akkalauman sorsittavaksi johonkin päiväkotiin.

Valittaa en halua, tämä on mukavaa työtä. Mutta että työtä vieroksuva :O

Vierailija

... pullantuoksuinen täti :-) Raskaahko työ ja liian pieni palkka. Kiva kun joku vielä avaa kotinsa ovet muiden lapsille hoitopaikaksi.

Vierailija

ihminen. Pienellä palkalla tekevät, työtä jota arvostan suuresti. Harmi vaan, ettei nykyään ihmiset ala enää perhepäivähoitajiksi. Luin juuri tästä aiheesta pitkän artikkelin ja harmittelin sitä. Palkkaus on huono, ja työtä paljon.

Palkat siis korkeammiksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat