Mieletön makeanhimo! Ja olen laikkarilla, auttakaa!

Vierailija

mut depis tulee kun olet mutustanu ne...ei kannata



Oleet ylpee itestäs kun pystyt vastustaan kiusausta, uso minnuu



Syö vaikka rusinoita tai hei tikkari hyvä. Riittää pitkäks aikaa, mut tulee vähän syötyä

Kommentit (8)

Vierailija

Karkeissa on nimittäin niin paljon energiaa, että jos vetäiset pussillisen niin saat tehdä illalla kolmen tunnin hikilenkin eikä välttämättä riitäkään. Samoin kuivatut hedelmät ovat aikamoisia sokeri- ja kaloripommeja.



Makeanhimoon suosittelisin keinomakeutettua rasvatonta jogurttia, keinomakeutettua mehukeittoa, fun lightia, light-limsaa tai hedelmiä. Pilko vaikkapa banaania ihan ohuiksi lastuiksi ja jäädytä ne pakkasessa. Sitten imeskelet ne yksi kerrallaan. Ihan yhtä hyvää kuin karkki, mutta huomattavasti vähemmän energiaa.

Vierailija

Ei edes sitä ja huomenna jatka laihista hyvällä omalla tunnolla.



Itse olen laihduttanut viimeisen kahden viikon aikana 3kg, eikä minulta ole kielletty yhtään mikään.



Syön ihan suomalaisten ravintosuositusten mukaan.



Yleensä en edes munkkeja syö, mutta nyt on sattunut tilanteita että on pitänyt syödä neljä munkkia yhteensä tämän laihdutuksen aikana. Eivätkä ne munkit ole nostaneet painoani yhtään.

Vierailija

Kuulostaa, että vedät liian tiukaksi joko kalorien suhtene tai sitten ruokavaliosi sisältää liian vähän proteiiniä ja liikaa hiilareita. Esim painonvartijoissa kun saa leipää ja perunaa syödä runsaasti niin niidne sisältämä hiilarimäärä nostaa ensin verensokeria liikaa ja sitten tulee lasku-> makeannälkä. Yleensä se iskee iltapäivästä, tunnin, pari tai kolme edellisestä ruokailusta.



Itse olen vähähiilarisella eli syön runsaasti kasviksia, jonkin verran marjoja ja harvakseltaan hedlemiä, lisäksi vaaleaa lihaa (kanaa tai kalaa) noin kämmenenkokoisen palan/ruokailu ja sitten myös sitä rasvaa eli salaattiin öljyä, kahviin loraus kermaa, ei mitään kevyt maitotuotteita tms enkä ollenkaan ns herkkuja (karkkia, pullaa, sipsejä yms) leipää minkäännlaista tai perunaa, riisiä, pastaa. Olen pudottanut painoa 500-1500g/vko. Aluksi toki nopeammin, nyt se puol kiloa viikossa, mikä on terve tahti.



Ja parasta on se, ettei ole nälkä aterioiden välillä, koska syön tarpeeksi proteiiniä ja rasvaa-> vedesnsokeri pysyy tasaisena, eikä tule tarve ahmia karkkia. Ei tee ollenkaan mieli karkkia :)



Syön aamulla klo 7-8 yleensä "partasuujugurttia" kera marjojen tai keitettyä kananmunaa ja hieman kalkkuna/broilerleikkeleitä tai juustoa sekä omenan ja teetä. Seuraava ateria on klo 13-14 aikoihin, kanaa tai kalaa, lisäksi höyrytettyjä kasviksia ja salaatti joko feta- tai raejuustolla, loraus oliiviöljyä. Illalla syön kotona aterian klo 18-20 välillä kevyesti eli yleensä 1/3 siitä mitä lounaalla. Joskus vaan jugurttia ja marjoja. Ja tällä pärjää, ei tarvi koko ajan puputtaa leipää tai muita.



Vettä juon runsaasti pitkin päivää, kahvia joskus lounaalla kupillisen.



Kannattaa kokeilla, pussillisessa karkkia on kauheasti turhaa energiaa ja saat juosta pitkään ennenkuin sen sulatat! Enemmin otatn nyt omenan ja juoksemalla lenkillä kulutat tuplasti syömäsi eli jo vähenee läski vyötäröltä! :)

Vierailija

Olen kokeillut jos jonkinlaista dieettiä, mutta vähähillihydraattisen ruokavalion yksi monista hyödyistä on, että makeanhimo häviää lähes kokonaan. Kannattaa kokeilla :)

Vierailija

Sehän se saa sitä karkkia himoamaan. Kun ei saisi syödä. Näin ainakin minä uskon.



Itse olen myös laihiksella. Sinnittelen niin kauan että meinaa mennä hermo. Sitten syön karkkipussin, ja se jotenkin vaan auttaa.



Parempihan olisi, jos et söisi (ainakaan pussillista, tai osta pieni pussi), mutta anna itsellesi anteeksi jos sen teet.

Ja menet sitten lenkille illalla.. =)



Itse olen jo suunnitellut, että lauantaina kunnon lenkki. Illalla tulee nimittäin viisut ja mä aijon istua sohvalla, syödä karkkia ja juoda limsaa.. =D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat