Millaiset tulot tekevät ihmisestä/perheestä RIKKAAN?

Vierailija

ja mielestäni olemme hyvätuloisia.

Rikas on sitten jo jotain ihan muuta.....

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

Pienituloinen

(20 000 €/vuosi)

KESKITULOINEN

(30 600 €/vuosi)

Ylempi

keskituloinen

(46 600 €/vuosi)

Hyvätuloinen

(100 000 €/vuosi)

Mua ahdistaa, kun jotkut käyttävät sanaa ´rikas´. Mielummin varakas sana.

Vierailija

Emme ole keskituloisiakaan, vaan hyvätuloisia, mutta emme ole kyllä rikkaita. Rikas on mielestäni sellainen, jolla on miljoonien omaisuus. Meillä on joo hyvät tulot, ja on tuo talo, mutta siitä on kuitenkin lainaa n. 300 000e. Rikas olisi voinut ostaa tuon talon ilman lainaa. 3

Vierailija

jos 200 000 e:n vuosituloilla ei ole rikas. Oletko siis keskituloinen?

Jossain haastattelussa oululaismiljonääri Veikko Lesonen sanoi että hänkään ei mielestään ole rikas, vain "vauras". Hänen omaisuutensa kuitenkin laskettiin kymmenissä ellei sadoissa miljoonissa...

Mä olen mielestäni rikas; kuukausitulot 1890 e brutto. Säästäväisenä olen saanut säästettyä pankkitileille ja sijoituksiin, asunto kohta maksettu. Mulla on ihan kaikkea mitä tarvitsen.

Kaikki on suhteellista.

Vierailija

Hassua, että ihmiset perustelevat rikkautensa "puutteen" sillä, että on niin paljon lainaa...

Kyllä 200000€ vuosituloilla on melko omituista valittaa esim. lastenhoitomaksuista. Jonkin verran suhteellisuudentaju näyttää tosiaan katoavan kun on tosi isot tulot. Pitääpi muistaa, että suomalaisten KESKIansio on 2500€/kk eli 30000€ vuodessa... ja sellaisillakin tuloilla pitää maksaa korkeinta päivähoitomaksua.

Tostuus taitaa kuitenkin olla edelleen se, että pelkästään työtä tekemällä ei Suomessa vieläkää rikkaaksi pääse.

Vierailija

Suomessa ei monta rikasta ole, maailman mittakaavassa tuo Lesonenkaan ei todellakaan ole rikas. Omaisuutta hänellä voi olla kiinni kiinteässä omaisuudessa, yrityksissä ym., mutta käyttövarat ovat ne, jotka vaikuttavat jokapäiväiseen elämään.

Ja vielä tuohon 200 000 € tuloihin; Suomessa verottaja ottaa aika reippaasti oman osansa (jos ovat palkkatuloja), joten ei kannata kadehtia.

Kuinka monta suuta muuten elätät noilla bruttotuloillasi? Meillä elää 8000€/kk tuloilla (netto) 2 aikuista ja neljä lasta. Mutta mielestäsi olemme siis rikkaita?

Lainaus:

jos 200 000 e:n vuosituloilla ei ole rikas. Oletko siis keskituloinen?

Jossain haastattelussa oululaismiljonääri Veikko Lesonen sanoi että hänkään ei mielestään ole rikas, vain "vauras". Hänen omaisuutensa kuitenkin laskettiin kymmenissä ellei sadoissa miljoonissa...

Mä olen mielestäni rikas; kuukausitulot 1890 e brutto. Säästäväisenä olen saanut säästettyä pankkitileille ja sijoituksiin, asunto kohta maksettu. Mulla on ihan kaikkea mitä tarvitsen.

Kaikki on suhteellista.

Vierailija

Meilla tulot ovat yhteensa about 250 000/vuodessa ja rikkaiksi en kylla koe meita. Hyvatuloisia joo, mutta rikkaista kaukana. Verottaja syo niin ison osan tuloista...

Vierailija

Asuntolaina vie ison osan kuukausituloistamme, auto bensoineen, lasten päivähoitomaksut, ruoka jne., emme siis todellakaan törsää rahaa hetken mielijohteesta. Olemme varmasti varakkaampia kuin keskimäärin, mutta emme ainakaan rikkaita.

Vierailija

[quote]

Suomessa ei monta rikasta ole, maailman mittakaavassa tuo Lesonenkaan ei todellakaan ole rikas. Omaisuutta hänellä voi olla kiinni kiinteässä omaisuudessa, yrityksissä ym., mutta käyttövarat ovat ne, jotka vaikuttavat jokapäiväiseen elämään.

Ja vielä tuohon 200 000 € tuloihin; Suomessa verottaja ottaa aika reippaasti oman osansa (jos ovat palkkatuloja), joten ei kannata kadehtia.

Kuinka monta suuta muuten elätät noilla bruttotuloillasi? Meillä elää 8000€/kk tuloilla (netto) 2 aikuista ja neljä lasta. Mutta mielestäsi olemme siis rikkaita?

Nuo 1890 e:n bruttotulot on siis vain minun, miehellä tulot n. 2000 e netto. Eli meillä yht. nettona n. 3400, erotus teidän 8000 nettotuloihinne siis 4600 euroa. Silti meillä jää noistakin 3400 e:n tuloista joka kuukausi säästöön. Jos meillä siis olisi tuo 4600/kk enemmän, sekin jäisi säästöön ja vuodessa siitä tulisi rapiat 50000 plus korot.

Mutta meillä on varmaankin todella erilaiset kulutustottumukset. Jos teillä ei jää säästöön tuosta summasta, "vika" on teidän rahankäytössänne. Jos teillä on miljoonan arvoinen asunto, siitä on varmaankin aikamoiset lainakulut? Jos se on maksettu, teillä on miljoonan euron arvosta omaisuutta. Ja se on kyllä jo aikamoinen.

Meillä on kolme lasta, "vain" noin 200000 e:n arvoinen koti josta vielä vähän velkaa. Siltikin sanon että TUNNEN itseni rikkaaksi vaikka sinusta olen varmaan surkean köyhä.

Pointtini oli siinä rikkaus tai köyhyys on todella suhteellista. Jos Lesonen ei ole rikas koko maailman mittakaavassa, samalla logiikalla voidaan verrata suomalaisia vaikka köyhiin intialaisiin: voidaan sanoa että kaikki suomalaiset ovat rikkaita kun verrataan maailman köyhiin. Suuri osa maailman ihmisistä elää alle eurolla päivässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat