Minkäikäisellä lapsella ei maha enää pömpötä?

Vierailija

Sitä sellaista "normaalia" lapsen pömpötystä siis, eli minkäikäisen lapsen mahan pömpöttäminen on jo lihavuutta?

Kommentit (5)

Vierailija

kyllähän sitä näkee jo naamastakin, onko lihavuutta vaiko vaan lapsen pömppömassu. Eli onko paksut posket. Voihan toisilla olla pömpötys vaikka maitoallergiasta johtuvaa tms.

Toisaalta, miksi murehtia vielä lihavuuksista/pömpötyksistä, kun kyse on LAPSESTA? Kaikki ylimääräinen energia kuluu kasvamiseen kuitenkin ja lapset nykäisee niitä kasvupyrähdyksiään yht'äkkiä.

Suurempi ongelma koko vartalosta tulee, jos vanhemmat jatkuvasti kommentoivat tai kyttäävät, onko ylimääräistä tai vihjailevat pömpötyksistä jo pienenä.

Mua vitutti, kun olin lapsena luonnostani vähän pyöreämpi ja aina jotkut sukulaiset muistivat siitä jotakin mainita. Mutta antakaas olla, kun teini-iässä vetäisin vuoden aikana 20 cm lisää pituutta, niin sitten olinkin jo "luuviulu, jonka tulisi syödä vähän enemmän." Mutta ei, hoikka olen edelleenkin kahden lapsen jälkeen. Ja ne sukulaiset pentuineen sen kun paisuvat.....

Vierailija

on muuten ihan hoikka, ja posket ei yhtään pyöreät, mutta toi maha pömpöttää. Ei siis sellaista läskiä, vaan ihan kiinteä pömppö. Voiko olla jotain allergiaa, vai voiko vielä tuonikäisellä pömpöttää? ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat