Tammikset 09 (uusi pino 22.5)

Vierailija

Laitetaan uusi pino kun vanha on jo niin pitkä.

Sekoilinkin jo ihan tarpeeksi tuossa listan päivityksessä,jospa tää menis oikein.

Olo on vaan niin :x :D ,kävin ultrassa neuvolassa äsken,ja siellä papunen uiskenteli oikeassa paikassa ja sydänkin löi villisti.

Olenkin pitemmällä kuin luulin,mittatulos antoi lasketuksiajaksi 31.12 tai 1.1,viikkoja siis kasassa jo 8!!Taidan elää tuon 1.1 mukaan niin saan jatkaa täällä tammikuisissa!

Minäkin olen joskus käynyt alkuraskaudessa ulrassa liian aikaisin ,kun joku kyseli asiaa,raskaus ei siis vastannut viikkoja ja seuraavassa ultrassa kaikki ok,viikkoja vaan vähemmän,tsemppiä ,odottavan aika on pitkä kun joutuu miettimään onko kaikki masussa kunnossa.

Huomasin ilokseni että meissä tammikuisissa on iso määrä suurperheitä,mukavaa kun on "vertaistukea".

Törmäsin neuvolasa tuttuun ja paljastuin,ei olla vielä kerrottu juuri kenellekään,lapsillekin vasta sitten kun muutkin saa asiasta tietää,lapset julistaa asian kuitenkin heti kaikille.

Tervetuloa kaikille uusille!

Kimmi rv8

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Voi itku Hännä että kävi noin... Eihän se lohduta tietysti, että keskenmeno on yleinen - omalla kohdalla se on kuitenkin iso asia.

Minulla olisi torstaina se eka ultra. Käyn sillä samalla klinikalla, jolla tämä raskaus sai alkunsa. Pelottaa onko siellä mitään tai onko siellä kaksi sikiötä!

Meillähän laitettiin kaksi alkiota, kun meidän ennuste oli niin huono.

Mun olo on ollu jo viikon ihan hirveän huono. Aamusta iltaan ja yölläkin oksettaa ja huimaa ja särkee päätä. Parasetamoli ei auta, eikä mitkään muutkaan niksit. Ei jaksais edes istua, työnteosta puhumattakaan. Samaan aikaan odotan tietoa siitä uudesta työpaikasta, mikä taas on tosi hankala tilanne tässä elämäntilanteessa...

En jaksais millään! :(

Vierailija

Ei sillä väliä, onko ekan odottaja vai jo "konkari", samassa junassa ollaan kaikki! Että ennakkoluulottomasti vaan kirjoittelemaan! Minä ainakin tällä hetkellä pidän tärkeänä lukea, miten muilla menee näillä viikoilla, kun kertakaikkiaan en itse muista esim. viimeksi että miltä tuntui tässä vaiheessa... lyhyt on ihmisen muisti..

Minulla ei ole oikeastaan hirveästi vieläkään mitään oireita, vähän alamahassa välillä tuntuu ja rinnoissa harvemmin, pissahätä on useasti mutta on se muutenkin... Sitä pahoinvointia/kuvotusta odottelen, koska minulle se on aina ollut varma merkki, jonka puuttuminen tällä kolmannella kerralla tuntuu oudolta. Muutenkin nyt on semmoinen pessimistinen vaihe menossa, että tuleekohan tästä kumminkaan mitään - eli siis mitä jos meneekin kesken. Alkuhuuma raskautumisesta on siis viikossa muuttunut pelkolinjalle, viikon olen juuri tänään tiennyt asiasta.

Pitäisköhän huomenna avata uusi pino ensi viikolle? kuka nyt mahtaa huomenna ehtiä ensimmäisenä koneelle niin siitä vaan!

terveisin eikkuli 5+2 - ei näillä vielä hurrata...

Vierailija

Ihana kuulla winterangel, että noin pitkän odotuksen jälkeen pääset vihdoin odottamaan :) Pahoinvointi on oikein hyvä merkki, se kertoo siitä että kropassasi liikkuu raskaushormoneja joille reagoit!

Peppi-81, muistelin että olikohan sellainen nimimerkki kuin Peppinetta kuitenkin se, joka silloin palstaili...? Olin tosiaan viimeksi palstailemassa huhtikuisissa -06 ja meillä on silloin syntynyt tyttö. Monet kuitenkin vaihtavat nikkiä jotta tunnistaminen on hankalaa...

Minä en paljon voi oireilla kehuskella, vähän on alamahassa välillä pientä juilimista ja rintoja kipristelee. Mutta pahoinvointia, sitä ei ole ollenkaan vielä, mikä vähän huolestuttaakin! Aikaisemmissa raskauksissa olen tässä vaiheessa ollut jo todella huonovointinen... Tietenkään se ei haittaisi, jos tämän raskauden vaikka olisin elämäni kunnossa, sehän olisi mahtavaa! Minullakin on ylikiloja 5-10 vielä, mutta laihdutin tässä välissä ja olen nyt 10kg kevyempi kuin edellisen raskauteni alussa ja suunnilleen samanpainoinen kuin 1.kerran raskautuessani. Myös lihaskunto on paras sitten teini-iän, joten ei pelota! Aion vielä treenata vatsalihaksia parempaan kuntoon tässä alkuvaiheessa.

Mutta nyt aamupuuron keittoon. Ai niin, kerroin eilen 4-vuotiaallemme hetken mielihäiriössä että äidin masussa on uusi vauva, oli kauhun hetkiä kun sen 15min minkä poika näki eilen isovanhempiaan, hän arvuutteli kokoajan, että mikä salaisuus hänellä on... ei onneksi ehtinyt paljastua, kun isoäiti ei onneksi arvannut... Vihjeet olivat kyllä kammottavia: "sillä on luuta!", " se ei näy..."

Joten olisi pitänyt vielä pitää suunsa kiinni - siis minun!

Vierailija

Moi!

Itsellä kaksi peräkkäistä keskenmenoa nyt takana,viimeisin oli tammikuussa.Vaikka meillä on ennestään kuusi tervettä lasta, keskenmeno satuttaa joka kerta.Nyt olen taas raskaana (LA 25.1).Kenellekkään ei uskalla vielä kertoa vauvasta,kun pelottaa niin paljon,että tämäkin menee kesken.

Voimia ja jaksamista sinulle!

Vierailija

Hei vaan kaikille!

Olen 32 v. 2-vuotiaan pojan äiti ja nyt näyttäisi olevan tulossa toinen vauveli. Tein vasta äsken testin ja ensin epäröin tulosta hieman, koska oli tosi haalea viiva. Se kuitenkin vahvistui ja nyt ei ole enää epäilystäkään. Kun laskin yhteen kaikki tähän astiset oireet ja testituloksen, niin raskaanahan sitä ollaan. =) Oireita tosiaan on: tänään kamala kuvotuksen tunne, eilen närästys, nyt juilii vatsaa tosi kummallisesti ja lisäksi on koko ajan vilun väristyksiä. Ainoa oire joka puuttuu verrattuna edelliseen alkuraskauteen, on rintojen kipeytyminen. Se oli mulla ekassa raskaudessa eka selkeä oire.

Me ollaan yritetty toista alulle jo vajaa vuoden päivät ja olin välillä jo vaipunut epätoivoon. Olisin halunnut pienemmän ikäeron lapsille, mutta hyvä näinkin. Riemu on kyllä ylimmillään!!

Mulla on nyt vaan hirveä morkkis, kun olen parina päivänä tässä reilu viikon sisällä juonut alkoholia enemmän kuin vähän. On ollut kaikenmaailman kekkereitä eikä ole ollut "syytä" vältellä juomista. En vaan uskonut, että nyt olisi tärpännyt. Nyt sitten pelkään, että juominen on saanut aikaan vaurioita alkiolle.

Laskettu aika olis raskauskiekon mukaan 25.1.2009.

Blomma ja Urpo rv 5+0

Hmmm.. aika vähäiset on viikot vielä...

Vierailija

Ilmoittautuisin tammiksiin mukaan! :D

Ekaa kertaa tällä palstalla, toivottavasti tämä onnistuu tämä kirjautuminen jne :p Mulla siis la laskurin mukaan 25.1.09, ja eka neuvola vasta kesäkuun 16. :_| EN JAKSA ODOTTAA :D

oireina vatsakivut, suht kovat jatkunut ainakin viikon verran, herännyt muutaman kerran yöllä kipuihin (viillot, nipistelyt, kyljissä viiltelyt jne) ja nähny jopa painajaisia että joku hakkaa mahaa ja heränny kipuihin. Oksettanut myös muutamana päivänä, tänään ollut vähemmän yökötystä :)

Huimaus kanssa yks oire. Oon lukenu liikaa keskenmenoriskejä, oon koko ajan ihan paniikissa että mitä jos jotain tapahtuukin, kun niin paljon odotan tätä

?:|

Onks muilla pelkotiloja :D :D

-Milo84 ja vaavi rv 6

Vierailija

Jotta tästä ei tule liian helppoa tai yksinkertaista, niin kirjoitan tähän uudempaan...

Oisko huono idea tai tyhmä ehdottaa, että uuden pinon otsikot kirjoitettaisiin ISOLLA.. Erottuu tosi hyvin, tuolta sivulta. Vaikka hyvin on havaittu pienetkin kirjaimet.

Onkos muilla jo oireita? Mulla ei oo mitään. Aikaisemmin pelkästään kahvintuoksu sai juoksuaskeleita vessaan, mutta nyt ei mitään. Hajut aiheutti pahan olon ja pahoinvointia oli koko päivän..

Tää on erikoista! Mutta kelpaa!!!!

Meillä on pikkutytöt nukkumassa, ja isommat ulkona. Saa hetken olla vaan...

Aha, nyt pienin heräs, pitääkin mennä.

Aurinkoista viikonvaihteen jatkoa kaikille,ja hyvää oloa!

Peppi

Vierailija

Lootuskukkanen?? miten sinulla on vaikuttanut ylipainosi raskauteen ja synnytykseen ja synnytyksen jälkeen painon palautumiseen? Minulla on 7kiloa ylipainoa ja se harmittaa kamalasti, kun olin ajatellut laihtua ennen raskautumista, mut... :) onko minun ylipainosta jotain haittaa maha-asukkaalle?

Minä luulin, että jouduin palstailun unohtaan... torstaina tuli yhdesti paperiin pyyhittäessä verta. Olin ihan varma, että se oli nyt tässä. Seuraavana päivänä soitin neuvolaan ja sanoivat, että ihan normaalia ja ei huolta, kun verta tuli vain kerran ja ihan todella vähän ja ei mitään kipuja kerta ollut. Eka neuvola ois ensi viikolla. :) sitten jos menee ultra kovin kauas, varaan yksityiseltä ajan ultraan. vasta viikolla 6+2 kai ollaan menossa, mut sitten myöhemmin menis yksityiselle kuulemaan toivottavasti hyviä uutisia.

Oudot tuntemukset mahassa jatkuu. Alavatsassa välillä tuntuu kuin menkat olis alkamassa ja huojennuksekseni sisko sanoi, että sekin on normaalia. :) paha olo vain pahenee... Mikäs teillä auttaa pahaan oloon? voiko matalahiilihappoista vissyä juoda huoletta, jos se maistuu??

huomaan olevani hermoraunio...pelkään koko ajan pahinta. mutta pitää uskaltaa iloita jo vähän. :) kaikki on vaan niin uutta ja outoa ja jännittävää.

Mukavaa euroviisuiltaa kaikille!!! :)

t: amelie ja maha-asukas (joka toivottavasti joskus on suurperheen esikoinen) :D

Vierailija

olis tammimassut tai jotain sinne päin?? Mulla on ollut tissit toosi kipeet tänään en oo voinu normi rintsikoita käyttää. Urheiluliivejä vaan... Ja etoo kaikki onnex ei ylös tuu. välillä haukotuttaa niin et tulee vedet silmiin :) :)

Kohta nukkumaan että jaksaa huomenna ku siskon muksut tulee yökylään...olin senkin unohtanut soitti vaan tänään et koska voi tuoda hihih tän se raskaus teettää B-)

Vierailija

Minultakin sitten pinna petti vuotojen kanssa ja kävimme tänään lääkärissä. Ultrassa näkyi viikkojen (6+5) mukainen alkio kohdussa ja sykekin erottui, mutta se oli viikkoihin nähden aivan liian heikko. Lääkärin mukaan tilanne ei ole aivan täysin toivoton, mutta todennäkäisesti raskaus menee kesken. Ilmeisesti hän oli asiasta melko varma, koska noinkin paljon sanoi.

Uusi aika on viikon kuluttua torstaina. Sitä ennen ei voi tehdä mitään. Jos kivut ja kovempi vuoto alkaa, tietää keskenmenon tulleen. Mutta Santeri Alkio voi kuolla kohtuun myös niin, että en huomaa mitään. Ainoa lohtu on, että Santeri itsekään ei onneksi tiedä eikä tunne mitään.

Tunnelmat ovat ymmärrettävästi meillä aika apeat. Olemme 99% realistisia, 1% toiveikkaita.

Vierailija

Hei kaikki,

ajattelin tyontaan nokkani tannekin puolelle. Alunperin tulin tuolta lapsettomien puoleta..mutta taalla nayttaa olevan oikean niminen pino.

Meilla monen vuoden odotuksen jalkeen plussattiin ja nyt mennaan rv 5 ja rv 8 olisi ensimainen ultra. Toivottavasti siella pikkuinen sydan pomppii etta paastaan oikeasti odottamaan la joka olisi 18.1.09.

Ja sitten nama sivuoireet: "aamupahoinvointi" kestaa ihan tasan koko paivan, alkuiltaan asti. Rinnat on kasvaneet jo kaksi kuppikokoa, varo Pamela Anderson, taalta tulee haastetta!!

Mitenkas muilla on alkupaivat mennet, missa vaiheessa olette kertoneet lahipiirille, vai pidatteko salassa rv 12 asti?

Vierailija

Amelie: Minulla on oikeestaan aina ollut vähän enemmän painoa kun normaalisti ja se ei ole kyllä mitenkään vaikuttanut raskauteen....ekassa raskaudessa lihoin 20 kg ( silloin olin normaalipainoinen) ja siitä jäi 7 kg kun aloin odottamaan toista lasta...Ja nytten olen samassa painossa kun silloin kun aloin odottamaan kakkosta! Ja toisessa raskaudessa painoa tuli 10 kg! Nytten olisi sama painon nousu mielessä ja toivottavasti pystyn pitämään näppini erossa kaikista herkuista.

Ja aina kun kuljen vesihanan ohi niin juon vettä!

Muuten olo on tosi mahtava ´paitsi että minulla on aikamoinen turvotus vatsassa :)

Matsalu: Miten ultrassa kävi? Toivottavasti kaikki kunnossa peukkuja pidetään täällä pystyssä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat