raskaus takana ja hiukset lähtee!

Vierailija

Onko muilla samoja kokemuksia? Poju on nyt 4kk ja mulla lähtee aivan älyttömästi hiuksia :( Molemmilla puolilla ohimoilla on jo melkein kaljut kohdat ja joka puolelta tuntee miten hiukset on ohentunu valtavasti. Joka kerta suihkussa täytyy puhdistaa lattiakaivo hiuksista ettei mene tukkoon. Ja mulla on vaan olkapäille ulottuvat hiukset. En voi pitää enää ponnarilla kun ohimot paistaa tyhjyyttään! Kasvaahan hiukset takasin, onhan tämä vain joku hormonijuttu? Hormonikierukka laitettiin pari viikkoa sitten, voiko se aiheuttaa hiusten lähtöä? En muista että esikoisesta olisi ollut tällaista, ainakaan näin paljon!

-kohta kalju-

Kommentit (7)

Vierailija

On ihan normaalia, että hiukset lähtevät raskauden jälkeen.

Normaalisti hiuksilla on lepokausi ja sitten ne irtoavat. Raskauden aikaan hormoonitoiminta muuttuu niin, että tuo hiuksen lepovaihe jatkuu koko raskauden ajan.

Muutama kk synnytyksen jälkeen kaikki nuo pitkässä lepotilassa olevat hiukset lähtee.

Vierailija

ihan normia. kaikissa raskauksissa kroppa ei toimi samalla lailla. mulla on yhden vauvan jälkeen lähtenyt paljon tukkaa, muissa vain vähän. pian se kasvaa takas.

Vierailija

raskautta joiden jälkeen tukka lähti. Ajelin sitten koko pään ihan kaljuksi, minkä jälkeen tukka kasvoi tuuheana takaisin. Mullekin laitettiin eilen hormonikierukka ja nyt pelottaa että vieköhän sekin hiukset päästä.. :(

Vierailija

hiukseni paksuuntuivat ja vahvistuivat hurjasti.

Kolmannessa alkoi vahva hiuskato....tilanne kyllä tasaantunut ekan vuoden aikana ihan normaaliksi, eli hiukset kasvaneet takaisin ihan huomaamatta.

Useammalta äidiltä kuullut tästä hiustenlähdöstä normaalina ilmiönä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat