kastettuja-otsikon alla: Myrsky Xxxx Xxxx

Vierailija

Etunimeksi Myrsky? Aika hmmm... mielenkiintoinen nimi.

Kommentit (15)

Vierailija

koska routa on maan alla. Siitä tulisi aivan vääränlainen mielleyhtymä lapsen kohdalla. Foneettisesti ihan jees, muttei merkityksellisesti.

Myrskykin voisi olla ihan kiva jos lapsi olisi syntynyt myrskypäivänä. Fonettisesti nimi on todella vaikea, varsinkin lapsen suuhun.

Muuten kyllä tykkään luonnosta otetuista nimistä, kunhan niistä ei tule liian voimakasta mielleyhtymää.

Vierailija

Lainaus:

Ja niiden pikkuveli on Pyry. Toi menee mun mielestä jo yli, mutta kukin tyylillään...

Varmaan noiden sukunimi on sitten joku Tuulispää ....

Vierailija

nämä Usvat ja Aavat ja Aamut. Kaikki ihan kivoja, mutta monet jo surullisen kuluneita ideoita.

Itse tykkään tämän tyyppisistä nimistä, mutta vähän kyllä miettisin myös sanan sanakirjamerkitystä. Myrsky alkaa olla appelatiiviselta merkitykseltään jo sillä rajalla, sillä eihän myrsky ehkä yleisesti tuo mieleen mitään mukavaa ja on usein tuhoa aiheuttava. Mutta toisaalta jotkut tykkää myrskysäästä ja tomeralle, omapäiselle pojalle tuo on ihan hyvä nimi.

Routa menee minun mielestäni jo merkityksensä puolesta vähän yli. Foneettisesti kiva nimi, mutta ei voi välttyä ikäviltä mielikuvilta tyyliin "kyllä routa porsaan kotiin ajaa". Siis tosiaan jotain kylmää ja kalvavaa ja negatiiviseksi, raskaaksi miellettyä...Itselläni olisi ehkä estänyt nimen laiton rakkaalle lapselle nämä sen herättämät mielikuvat.

Vierailija

syksyinen, kova luonne, suomalainen. Ja poika onkin aivan nimensä näköinen :). En ole koskaan ymmärtänyt, miksi esim. Halla on Roudan ohella "kylmäksi" mielletty nimi, mutta mielipiteitä on monia :). Suloinen lapsi meillä on joka tapauksessa <3.

Ja jos joku haluaa kinata asiasta, tehkää se- mutta minä en ole maisemissa vastailemassa eli jos joku "minuna" esiintyy, se on joku muu. Lähden nimittäin pojan kanssa ulos, morjens! :)

Vierailija

Tai en tiedä paljonko niitä on Suomessa, mutta olen mkuullut monesti aiemminkin.

Ja Routa. Hmm... Kova, kalvava, kylmä, tuhoa aiheuttava. Ei nimeksi hyvä. Mutta ethän sinä välitäkään mitä muut sanovat lapsesi nimestä. Mutta välittääkö lapsesi?

Vierailija

Tiedän kanssa yhden Myrskyn, oisko hän nyt jo 4v. Hänellä oli puoli vuotta aivan järkyttävä koliikki. Äiti tuskaili aina, että oliko nimi enne? Seuraavasta tulee kuulema Rauha tms. ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat