Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankerjäysketjut

Vierailija

Olenko ainoa, jonka mielestä on outoa kuinka näin kesää vasten ihmiset heräävät horroksestaan ja huomaavat, että kaikkea kivaa pitäisi tehdä ja ostaa- mutta ei ole varaa? Sitten itketään av:lla ruoan/lintsilippujen/kesämökin puutetta ja melkein aina löytyy yksi "hyväsydäminen"(= idiootti) joka lupaa kyynel silmässä kustantaa kaiken..

Kommentit (8)

Vierailija

muka tämä ei tarkoita, että sinusta kaikenlainen rahapulan valittaminen on automaattisesti KERJÄÄMISTÄ.

Esim. tuossa pääsivulla joku harmittelee, ettei ole varaa viedä lapsia lomallaan minnekään. Minusta hän hakee ennen kaikkea lohdutusta ja kenties vinkkejä - mutta ei pyydä keneltäkään rahaa.

Sinusta se on kuitenkin kerjäämistä, koskapa sen aloituksen takia teit tällaisen.

-6-

Lainaus:

Olenko ainoa, jonka mielestä on outoa kuinka näin kesää vasten ihmiset heräävät horroksestaan ja huomaavat, että kaikkea kivaa pitäisi tehdä ja ostaa- mutta ei ole varaa? Sitten itketään av:lla ruoan/lintsilippujen/kesämökin puutetta ja melkein aina löytyy yksi "hyväsydäminen"(= idiootti) joka lupaa kyynel silmässä kustantaa kaiken..

Ja tuokin, että sinusta on idioottimaista tarjota apua... kertoo sinusta enemmän kuin arvaatkaan.

Vierailija

Itse olen siihen joutunut kerran elämässäni turvautumaan ja kyllä mulla jännitti ja itketti, kun menin sinne. Jos ei olis ollut lasta, niin tuskinpa olisin mennyt :(

Mutta onhan näitä ihmisiä, joiden pitäisi saada kaikki ihan itsestään. Siis ilman, että itse joutuu tekeen mitään. Ja osa elää ihan selkeesti yli varojensa tyhmyyttään. Näilläkin kuitenkin ne lapset säälittävät eli ei ole lapsille ruokaa, mutta pitää olla uudet Reimatecit sun muut vermeet.

Sitten on niitä oikeita avuntarvitsijoita, jotka elää koko ajan kädestä suuhun ja jokin pikku juttu johtaa siihen (esim. lääkkeet), ettei olekaan enää rahaa ruokaan. Sossun rajatkin on aika pienet ja jos sellaisilla tuloilla kituuttaa vuodesta toiseen, niin kyllä siinä monta kertaa on varmaan rahat ihan loppu :(

Lainaus:

Ja olen tarjoutunut auttamaan myös täällä. Pointti olikin nyt se, että jännästi ihmiset priorisoivat rahanmenonsa; on varaa uusiin juttuihin mutta ei ole ruokaa. Ja jos joku kituuttaa satasella kuussa, häntä ei saa kirveelläkään sossuun, mutta täältä kelpaisi apu. En vaan käsitä logiikkaa.

Vierailija

Jos luet tuon lomaketjun kunnolla, huomaat ettei ketjun ap:lle kelpaa mikään vaihtoehto vaan suivaantuu vain kahta kauheammin jokaisesta heitetystä ideasta.

Voi olla että kirjoitin provosoivasti, mutta olen elämäni aikana kaikenlaista onnenonkijaa kohdannut enkä siis usko jokaista nyyhkytarinaa täällä av:llakaan. Suomessa osataan maksimoida kurjuus, se on melkeimpä taitolaji. Siispä, 6, jonkinlainen suodatin käyttöön kun luet noita ketjuja!

Ps. Minusta ei ole idioottimaista tarjota apua vaan idioottimaista on KUSTANTAA KAIKKI. Voin ostaa tarvitsevalle säkin riisiä, mutten viedä tätä valitsemaan ensi viikoksi itselleen sisäfilettä, jos hän sitä keksii pyytää.

Vierailija

Jos joku täällä purkaa ahdistustaan ja kertoo, ettei ole rahaa siihen-ja-siihen, se ei tokikaan merkitse, että hän KERJÄÄ tai edes pyytää rahaa yhtään keneltäkään. Häntä voisi lohduttaa se tieto, ettei hän ole ongelmansa kanssa yksin. Hyviä neuvojakin saa antaa.

Mutta sellainen empatia taitaa olla ap:lle vieras asia.

Vierailija

Johan sanoin, että olen itsekin auttamaan tarjoutunut. Halusin aikaan keskustelua aiheesta, siksi perustin tämän ketjun. En siksi että kiehuisin raivosta ;).

Ap

Vierailija

Valitettavasti noissa taitaa olla tosi paljon provoja :(

Tosi huono sellaiselle, jolla on oikeasti tilapäinen rahattomuus. Monella on kova kynnys mennä sossuun ja sieltä ei vissiin heti saa sitä rahaa :(

Kaikkialla ei ole leipäjonoja tms.

Olen itsekin ollut joskus aikanaan tosi tiukilla. Meillä riensi apuun vanhempani tai mieheni vanhemmat. Ehkä kaikilla ei ole tuotakaan mahdollisuutta.

Vierailija

Ja olen tarjoutunut auttamaan myös täällä. Pointti olikin nyt se, että jännästi ihmiset priorisoivat rahanmenonsa; on varaa uusiin juttuihin mutta ei ole ruokaa. Ja jos joku kituuttaa satasella kuussa, häntä ei saa kirveelläkään sossuun, mutta täältä kelpaisi apu. En vaan käsitä logiikkaa.

Uusimmat

Suosituimmat