Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masun kasvu toisessa raskaudessa

Vierailija

Hei,

toinen raskaus on viikolla 7 ja masu pömpöttää jo tosissaan. Ensimmäisessä raskaudessa sain pidettyä asian salassa töissä yli puolen välin. Kasvaako masu tosiaan näin nopsaan toisessa raskaudessa? Tietysti jatkuva pieni syöminen aiheuttaa turvotusta ja pömpätystä... Millaisia ovat teidän kokemukset?

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija

eka raskaudessa vatsa pömpähti aikaisin jo rv 10-12, tai oikeastaan turvotus ja hirveät ilmavaivat aiheuttivat mahan turpoamisen.

Nyt pari vuotta taukoa välissä ja tässä raskaudessa pääsin puoliväliin ennen kuin jotkut huomasivat. Nyt ei lainkaan ilmavaivoja.

Vierailija

Rv 10 jälkeen ei mennyt omat housut jalkaan enään. Esikoisen aikana joskus rv 14 aloin mamma housuja käyttämään.

Nyt rv 15 jälkeen ihan turha oli enään salata raskautta, näkyi jo sen verran hyvin.

Esikoisen aikana vielä rv 20 pystyi hyvin salaamaan.

Mutta sf mitta on paljon suurempi ollut koko tämän raskauden mitä esikoisen aikana. Lisäksi vauvakin ilmeisesti on paljon suurempi

Vierailija

Nyt olen viikolla 16+ ja joku vaoisi luulla, ettei synnytkseen olisi enää montaa kuukautta...

Maha siis ponnahti esiin tosi pian ja käsittämättömän isona! Ei muuten haittaa, mutta ikävää, kun luullaan, että olisi paljon pidemmällä kuin oikeasti on. Siksi käytänkin vielä löysiä "kaapupaitoja" ja katsotaan, jos kesällä uskaltaisi vaihtaa vähän kireämpään muotiin. :)

Vierailija

näkyi ihan selvästi raskaus toisesta jo viikon 10 jälkeen...mutta onneksi minulla oli töissä tosi löysät kokinvaatteet ettei kukaan huomannut ennen kun kerroin :)

Nytten mietin että kuinka nopeasti minulla tulee tämä kolmas raskausmaha näkyviin nytten viikkoja vasta 6+4

Vierailija

Mutta tuossa vaiheessahan se on tosiaan sitä turvotusta eikä itse vauvaa. Kohtukin on kasvanut 7 viikolla niin vähän ettei varsinaista raskausmasua oikein sen puolesta voi olla, mutta kyllä minullakin jo 10 viikosta lähtien oli niin selvä pömppis ettei siitä oikein voinut erehtyä.

Nyt viikkoja 29+3 ja maha on melkein yhtä iso kuin esikoisesta ihan loppuraskaudessa. Yksilöllistä varmasti mutta kyllä minäkin olen kuullut usein että toisesta maha kasvaa nopeammin, kun paikat on jo kertaalleen "löystyneet".

Vierailija

oon jo pari viikkoa kummastellu, miten se voi nyt jo näkyä tällai!!! Eipä tarvi aukoo suuta asiasta, kun sen huomaa jo muutenki. Meinasin alkaa käyttää vartalonmyötäsempiä paitoja, nyt ku jenkkakahvat siliää. Ekassa raskaudessa käytin aika paljon löysiä paitoja. Huomen RV 15.

Uusimmat

Suosituimmat