Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen kun mustalaisnainen kävi "tiedustelukäynnillä" pienessä liikkeessäni

Vierailija

Viimeksi tämä tapahtui puoli vuotta sitten. Ensin tuli yksi eikä mitään tapahtunut, katteli nopsaan valikoiman läpi. No sitten pari päivää siitä tuli 5 naista ja yksi mies. Ne kun levitteli helmansa joka paikkaan ja niitä oli joka nurkassa. Tavaraa hävisi, mutta ei ole kameroita. Rekkariakaan en saanut ylös, kun taktisesti olivat parkkeeranneet nurkan taakse.

Nyt auttakaa! Ihan kammoksuttaa jos tulee taas rosvojoukko ja minä en mahda mitään. Vievät tavarat nenän edestä.

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

ovessa on kameravalvonta kyltti. Valmiiksi on tehty "olen asioilla" lappu.

Jos en ennätä reagoida ja laittaa ovia kiinni niin soitan oikeasti naapuriliikkeen naisen avuksi kyttäämään. Sovittiin niin, että jos on mahdollista tulla niin tulee. Kamerakännykkä on kassalla valmiina niin otan kyllä kuvia. Jos urputtavat niin sanon, että otan pienelle tytölleni, koska hänellä on prinsessa vaihe ja hän ihailee pukujanne!?

Vierailija

Niin ne pelkää koiria. Jos liikkeessäsi ei myydä elintarvikkeita. Niin hanki tai lainaa joltain koira. Mieluiten iso ja tietenkin sen pitää osata käyttäytyä. Koiran ei tarvitse olla mikään vihainen. Jos mustalaiset tietävät, että liikeessäsi on joka päivä koira ei ne sinne tule.

Vierailija

Työskentelin ennen kassalla marketissa ja kerran hälyttimet alkoivat soimaan hulluna mustalaispariskunnan ja parivuotiaan pikkupojan kohdalla. Normaali ihminen olisi pysähtynyt ihmettelemään, että kuinkas se noin huutaa, mutta eivät nämä - jatkoivat vain tyynesti matkaa kohti hissejä ja autohallia, kiristivät vain vähän tahtia. Vanhempi myyjä huusi minulle, että pistä äkkiä portti kiinni & mene pidämään niitä kunnes vartija tulee. Minä - 18-vuotias arka tyttö sitten sinne hissin eteen seisomaan ja uikuttamaan, että "kun teillä tuo hälytin soi, niin asia pitäisi tarkistaa, että miksi se soi..." Yrittivät vain päästä painamaan nappia ohitseni ja sanoivat, ettei heillä mitään ole. Hetken kuluttua vartija tuli paikalle & heti alkoi kamala anelu, että "kun heillä on tässä niin paljon ostoksia kärryssä & lapsella on kova jano, että voitaisiinko käydä ensin viemässä ostokset autolle ja antaa lapselle mehupullo. JA VARTIJA SUOSTUI! Sinne autolle paineli heidän kanssaan ja antoi heidän jättää kaikki ostokset sinne! Sitten vasta menivät vartijan huoneeseen ja ei siellä tietenkään mitään löytynyt. :oO Tuskin nyt niin tyhmiä olivat. Helppo oli varmasti naisen laittaa varastettu tavara myös autoon, mistäpä vartija edes tiesi etukäteen mitä olivat maksaneet & mitä eivät! Huhhuh! Kyllä otti päähän - ihan sama kun en olisi sinne juossut ihmisiä pidättämään. Turhaa! Ja vielä kauppias kehoitti pyytämään anteeksi, jos kys. ihmiset vielä sattuisivat kassalle... Että sellaista. :oO

Vierailija

Viime tarvena manne pyysi mieheltäni röökiä, eikä mieheni tietenkään antanut.

Samantien tuli kaksi mustalaista kuin tyhjästä ja hakkasi mieheni puolikuoliaaksi sairaalakuntoon :(

Vierailija

mustalaiset tulivat kosmetiikkaosastolle ja yrittivät saada antamaan heille ilmaiseksi tavaraa. Sanoivat ettet sinä niitä joudu maksamaan jne.

Assan pikkuliikkeessä olivat todellinen riesa. varastivat minkä kerkesivät.Jos pidempään katsoi, haukkuivat rasistiksi.

Vierailija

Äidilläni on kellosepänliike ja romanit ovat varastaneet sieltä vuosien mittaan varmaan tuhansien eurojen edestä tavaraa.Kauhea lauma hyökkää sisään ja haluaa nähdä kultasormuksia ja ketjuja, jne ja toiset tunkevat tavaraa taskuun minkä kerkiävät. Koskaan eivät ole ostaneet mitään.

Nykyään äitini lyö oven kiinni vaikka naaman edestä.

Vierailija

mutta olen nähnyt useasti kun romanit pöllii kamaa. Niin se vaan on. Ja antaa lasten syödä kaupassa karkkia ym. ja väittävät sitten kassalla tyhjistä papereista, että oli muualta ostettua ruokaa.

Mutta pelkään romaneja ja kostoa niin paljon, että en ole puuttunut varasteluun vaikka olen nähnyt kaupan asiakkaana. Olen saanut koston kerran, kun komensin romanilasta ja se riitti.

Vituttaa kaikki ne tyypit ja kovaa.

Vierailija

Onneksi omassa pienessä liikkeessäni ei ole käynyt mustalaiset "tiedustelukäynneillä" eikä muutenkaan, mutta tiedän kyllä, että tuollainen joukko voi tehdä mukavan loven liikevaihtoon.

Ehkäpä voisit yrittää olla kovasti "mukana" kun tulevat. Eli juttelet ja esittelet heille koko ajan kaiken mitä katsovat. Kerro vaikkapa juuri tehneesi myös inventaarion ja tietäväsi tarkkaan kaikkien tavaroiden lukumäärät. Keksi myös jokin arvonta liikkeeseesi, ja arvontalippuun pyydäy kaikki yhteystiedot. Sitten tarkastat kaikki tuotteet kun lähtevät ja jos jotain puuttuu, ilmoitat poliisille ne yhteytiedot, jotka antoivat. Voit myös heti ilmoittaa jos näyttävät epäilyttäviltä, että "meillä on tapana kulkea sitten kassan kautta".

Vierailija

Se jututtaminenkaan ei auta kun tää kauppa on 80m2 ja niitä on yhteensä 6 ja ne levittäytyy joka kolkkaan. Ei prkl. Kyllä ottaa päähän jo valmiiksi. Parempi laittaa kauppa kiinni kun antaa varastaa.

Ne on niin taitaviakin vielä, että jos ei ota silmää käteen niin hankala huomata. Pitäiskö sanoa niille ovella: no niin ja nyt riviin sitten ja helmat ylös! Mitä yks naisihminen mahtaa semmoselle sakille. En varmaan edes uskaltais.

Auttaskohan jos sanoisin kun ne tulee ihan suoraan, että valitettavasti teikäläiset on käyny ennenkin ja tavaraa on hävinnyt vaikka en suoranaisesti ole nähnyt varkautta. Niin, että minun on nyt valitettavasti pyydettävä teitä poistumaan. Jos alkaavat syytettä nostaa niin kiellän sanoneeni tällaista. Sana sanaa vastaan. Tuleekohan isokin soppa vielä tästä?

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat