Kaipaisin apua ammatinvalintaan! Auttakaa mua valitsemaan..

Vierailija

Olen hakenut ammattikorkeakouluihin aikuiskoulutuspuolelle terkkari-, nuoriso-ohjaaja, -sosionomi, ja turvallisuusalankoulutukseen. Aikaisemmat tutkintoni ovat ylioppilas ja lähihoitaja. Yliopistoonkin olen hakenut lukemaan teologiaa.

Ongelmana on vaan, että amk:ssa pääsykokeet ovat kaikki samalle päivälle, paitsi sosionomin. Mitä ihmettä teen? Kaikki alat kiinnostaa. Missä ammatissa olisi todenäköisesti paras palkkaus ja työllisyys? Onko kokemuksia em. opinnoista? Voitko suositella jotain? Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija

- minkäikäisten kanssa haluasit eniten olla tekemisissä?

- onko sinulla voimakas hoivavietti vai ei ollenkaan?

- halutko tehdä hallinnollista työtä yhtään?

Näin äkkiseltään väitän, että turvallisuusala on kasvava. Ja tietysti hoitoala.

Vierailija

Se voi olla aika kova ala verrattuna näihin muihin. Minusta sinun ei kannata muuttaa mustaa valkoiseksi...

Minusta aina ammattitaidon syventäminen kannattaa. Siksi olen terkkarin kannalla. Jos vain jaksaisit itse työtä.

Nuoriso-ohjaajaksi jos lähdet, niin työnkuva on varmaan aika määrättyä. Sosionomin koulutus on laajempi, eli silloin voit tehdä melkein mitä vain - silloin haet töitä lähinnä työkokemuksesi pohjalta.

Vierailija

Eikös tuossa tapauksessa ole niin, että pääsykoepäiviä on useampia? Täytyyhän ihmisen päästä jokaiseen pääsykokeeseen mihin on hakenut.

Eli jos ja kun kutsut tulevat, niissä on varmaan päivämäärät jolloin sinulla on pääsykokeet.

Vierailija

Kaikki tuntuu niin mielenkiintoisilta. Tuntuisi jotenkin luonnolliselta jatkaa hoiva-alalla, kun hoitajan identiteetti on jo niin syvään juurtunut. Olen vapaa-ajallakin auttavainen hoivaaja ja huolehtija.

Toisaalta hoivatyö on joskus kamalan uuvuttavaa, kun tuntuu, että aina vaan antaa itsestään, eikä koskaan saa mitään. Sen takia hain melkein summamutikassa turvallisuusalalle, kun houkuttaa sekin vaihtoehto, että vaihtaisi vallan toiselle alalle. Vaikka onhan turvallisuusalakin työtä ihmisten hyväksi (:

Ap

Vierailija

nuorso-ohjaajilla kai huonoin palkka, sosinomit voi työskennellä monissa paikoissa-palkkaus ei kummoinen, terkkari pulaa niistä, en tiedä tuo turvallisuus on taas ihaneri ala, miksi et hakenyt jotain esim. yhteisöpedagokiksi tai yms.?

Vierailija

Kaikki tuntuu niin mielenkiintoisilta. Tuntuisi jotenkin luonnolliselta jatkaa hoiva-alalla, kun hoitajan identiteetti on jo niin syvään juurtunut. Olen vapaa-ajallakin auttavainen hoivaaja ja huolehtija.

Toisaalta hoivatyö on joskus kamalan uuvuttavaa, kun tuntuu, että aina vaan antaa itsestään, eikä koskaan saa mitään. Sen takia hain melkein summamutikassa turvallisuusalalle, kun houkuttaa sekin vaihtoehto, että vaihtaisi vallan toiselle alalle. Vaikka onhan turvallisuusalakin työtä ihmisten hyväksi (:

JA KAMALINTA ON, ETTÄ PELKÄÄN OLEVANI NIIN DAIJU, ETTEN PÄÄSE ENÄÄ MIHINKÄÄN KOULUUN! Juu, huono itsetunto vaivaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat