Vierailija

Itse olen koko ajan ihan kuollut. Töissä olen ollut ja kotona makaan vain sohvalla. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun en jaksa tehdä mitään. Työkaverit vain sanee: "ei raskaus ole sairaus" ja "toi nyt kuuluu tohon vaiheeseen".

Rohkenisiko mennä lääkäriin puhumaan ja minkähän laisen leiman sitten saan otsaan?

Sivut

Kommentit (25)

Minulla alkuraskaus oli samantapainen, mutta onneksi opiskelen, eikä luennoille ollut pakko mennä. Loppuraskaudesta noin viikolla 32 iski samanlainen väsymyskausi, kesti pari-kolme viikkoa ja meni kohtuudella ohi.

Jospa saisit saikkua...

Toisessa raskaudessa kaikki oli paljon rankempaa. Väsyin totaalisesti. Työ vei kaikki mehut. Itkin ja raivosin vaan kotona, sekä oksensin väsymyksestä johtuen melkein raskauden loppuun saakka.

Sain saikkua välillä. Mutta en "kehdannut" olla saikulla loppuun saakka. Tyhmä minä. Siitä kärsi lopulta minä ja perheeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen viesti nro 10 mutta en alkuperäinen kirjoittaja. Raskaus jo hieman yli puolen välin.

Mies tekee kyllä kotitöitä mutta ei meillä niitä edes kovasti ole kun esikoista odotellaan. Työpäivä päättyy vasta klo 17 enkä ole uskaltanut päikkäreitä ottaa kuin perjantaisin ja viikonloppuna. Pelkään että uni ei tule jos nokostelee.

En oikein jaksa edes ulkoilla kuin pari kertaa viikossa kun niin väsy. Työ on helppoa ja voisin olla mielin määrin pois mutta lääkäri ei anna saikkua. Täytyy raskia ottaa omaa lomaa palkattomana ja onneksi kohta on joulu.

Ajattelen, että olisi kohtuullista saada nyt nukkua kunnolla ja levätä kun vielä voi. Vauvan kanssa on sitten eri tilanne mutta silloinkin voi nukkua kun vauva nukkuu, ei tarvitse käydä töissä.

Kiitos myötätunnosta ja tsemppiä muillekin väsyneille!

Minä olen viikolla 19 ja olen todella väsynyt edelleen. Juuri ja juuri jaksan käydä töissä. Viikonloput ovat vähän helpompia, kun voi levätä.

Minun töissäni sillä ei ole väliä, vaikka olisi miten väsynyt, mutta on ammatteja, joista olisi parempi päästä sairaslomalle kovan väsymyksen takia.

Silloin tosin sinnittelin muutaman viikon töissä kunnes helpotti. Olisi kyllä pitänyt levätä muutama päivä.

Loppuraskaudessa olin väsynyt, koska en saanut nukuttua, yöt menivät kamalissa liitoskivuissa, jatkuvissa suonenvedoissa ja vessassa ramppaamisessa, nukuin max. 3h/yö. Lisäksi oli lähes kaikki mahdolliset raskausajan vaivat, joten hain ja sain sairauslomaa 2 viikkoa ennen äitiysloman alkamista. Vaikka varsinaista sairautta ei ollutkaan, en todellakaan ollut työkykyinen!!!! Raskaus ei ole sairaus, mutta siitä johtuvat vaivat voivat olla.

Itse olin väsynyt, mutta se riitti, että sai illalla seisemältä-kahdeksalta mennä nukkumaan. Päivisin haukottelin, mutta pysyin tolpillani. Työkaverini oli niin väsynyt parin kuukauden ajan, että sai järjestettyä työterkkarin kanssa lepotilan, jossa kävi nukkumassa 1-2 tuntia joka päivä. Näin jaksoi töissä ja sai hoidettua pääosin työnsä. Ilman tuota mahdollisuutta päivätorkuille olisi varmaan joutunut sairaslomalle.

Lainaus:

Pian olet niin piipussa, että alat reagoida väsymykseen ruumiillisesti muutenkin. Menee ruokahalu, vatsantoiminta voi mennä sekaisin, tulee päänsärkyä, juuri noita mielialan vaihteluita, alat unohdella asioita ja tehdä virheitä työssäsi... Itselläni ainakin koko keho prakaa totaalisesti jos kipukynnyt uupumuksessa ylittyy.

Koita jaksaa muutama päivä ja soita sitten itkun kanssa sinne neuvolaan. Sano ettet JAKSA. Sano ettei pää eikä ruumis kestä. Voimia sinulle paljon!

nim. vauva valvottaa ja minua väsyttää... Kaikki myötätunto liikenee kyllä toiselle väsyneelle. On niiiiin huono olo.

t. 14(?)

loppui vasta tuo väsymys joskus viikolla 20. Mutta riippuu mitä työtä teet onko se peruste saikulle. Itse tein myyjän töitä silloin ja olin kuoleman väsynyt, mutta en kai sen väsyneempi kuin muutkaan samassa tilanteessa olevat. Nukuin aina kun voin, tauoilla, työmatkat ja kotiin tultuani vain nukuin ja nukuin, en tehnyt mitään.. Mutta ei siis tullut mieleenkään käydä saikkua pyytämässä, mutta jos autolla pitäis ajaa niin ehdottomasti saikulle.

Että sinä saisit nukuttua päikkärit töiden jälkeen.

Olin itsekin alkuraskaudessa todella väsynyt ja töiden jälkeen vain kiukuttelin miehelleni + lapselleni. Ja nukuin päikkärit ja yöunet ja silti olin väsynyt. Ja olen vieläkin (rv 22). Joka päivä kamppailen etten nukahda töissä! Ihan hirveää. Mutta totuttava kai siihen on kun uni jää muutenkin vähiin vauvan synnyttyä.

Mielestäni ei ole syy sairaslomaan. Raskaus ei ole sairaus vaikka raskasta onkin :(

Voimia.

Minun neuvolalääkärin mielestä ei ole syy sairauslomaan, koska väsymys kuuluu raskauteen.

Mitä nyt siitä että menen kesken työpäivän vessaan itkemään kun väsyttää niin paljon. :( Sain toki unilääkettä mutta mihin minä sitä? Nukuttua kyllä saan öisin. Olen niin surullinen tästä tilanteesa.

On tärkeää saada levätä. Muista, että tuleva lapsesi on kuitenkin tärkeämpi kuin työ, jos niitä ylipäänsä voi verrata.

Itse jouduin hurjan pahoinvoinnin takia melkein kuukauden sairauslomalle raskaana ollessani ja siitäkös pomoni suuttui niin, että kiusasi mua koko sairauslomani ajan soittelemalla ja laittamalla työasioita tekstiviesteissä, vaikka sanoin haluavani vain levätä. Yritin puhua lakimiehelleni asiasta, mutta kuulemma tuollaisesta kiusaamisesta on vaikea saada tarpeeksi "näyttöä". Lopulta kävi niin, että minut irtisanottiin, enkä koskaan pystynyt näyttämään toteen, että kaikki tapahtui juuri raskauteni ja tuon sairauslomani vuoksi. Olen edelleen katkera siitä, mutta minkäs voit.

suosiolla töistä pois, viis maineesta ja siitä mitä työkaverit ajattelee. Minulle on tärkeää että voin hyvin ja saan riittävän levon etten ihan pimaha.

Tärkeää on myös muu perhe. Kuka jaksaa katella kärttystä ja vihasta naista talossa? Kenenkää ei tarvi väsyttää itseään loputtomiin.

vaikka raskaus ei ole sairaus niin vaivoja se kuitenkin monille naisille tuo, ei valttämättä kaikille mutta heille joille niitä vaivoja tulee niin ottaa ne vakavasti!

Toivottavasti saat sairaslomaa!

mulla rv12 ja 1. tyypin diabetes. olen töissä päiväkodissa ja parempi mun on nukkua, itkeä (tulee hormooni-itkuja ihan yhtäkkiä) ja potea pahaa oloa kotona kuin lasten seurassa. Lääkäri sanoi että pitää ajatella masuasukin parasta, että jos tuntuu siltä että pitää jäädä viikoksi tai kahdeksi sairaslomalle niin on hyvä jäädä.. kunhan ei ala laiskaks ja aina vaa hae lisää lomaa.. eli 2vkon sairasloma on ok uupumuksen takia!

Itsekin toisesta lapsesta olin todella väsynyt, ja tyhmänä sinnittelin töissä, välillä olin nukahtaa lounaspöydän ääreen jne. Ja tuo väsymys jatkui vielä vauvan ensimmäiset elinkuukaudet, joten ehkä olisi ollut hyvä ottaa saikkua jo raskausaikanakin. Tuli huudettua ihan turhaan esikoisellekin.

No nyt on kuopus jo vuoden ja virtaa riittää tällä äidillä vaikka muille jakaa:) Joten tsemppiä väsyneille äideille!

rv 24 laittoi mut saikulle. Aloin tehdä työssä virheitä ja viimeinen niitti oli kun nukahdin istualleen esikoisen sängynlaidalle ja putosin siitä nenälleni lattialle...

Eikä auttanut rautatabletit, ei monivitamiinit, ei kirkasvalo, ei ulkoilu, ei 12 tunnin yöunet+tunnin päiväunet... Vasta kun olin kuukauden nukkunut sekä yöt että päivät alkoi tuntua siltä että jaksaa tehdä jotain.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat