Kuvitelkaa, joudun pakottamaan lapseni Puuhamaan retkelle!

Vierailija

Ei halua mennä koulun kanssa luokkaretkelle, kun joutuu istumaan bussissa tunnin, eikä bussissa saa syödä, ja pitkät matkat ärsyttää. Vessahätääkin pelkää, eikä voi kuulemma mennä bussin vessaan. Jää siis mieluummin koululle tekemään läksyjä.

Aina sama juttu, kun pitäisi lähteä jonnekin vähänkin pidemmälle! Monet kivat reissut jättänyt väliin mukavuudenhalun takia. Omituista, että 10-vuotias jää mukavudenhalun takia pois retkiltä, matkoilta ym.

Voinko vaan pakottaa lapen mukaan?

Kommentit (10)

Vierailija

Tai sitten tulee huono olo bussissa tai pidemmillä matkoilla. Tämä oli meillä tyttären käyttäytymisen syynä, aina vain sanoi ettei halua lähteä ja vasta pitkän ajan kuluttua selvisi että kärsii matkapahoinvoinnista. Ei vain ollut osannut tätä selittää.

Vierailija

mielestä voisi yrittää patistaa lasta lähtemään, jos ei kerta kiusaamisesta kyse. Ei pakottaa kuitenkaan.

Minäkin olen aina ollut mukavuudenhaluinen ja juuri tuollainen kirjoihin keskittyvä, tuoliin käpertyvä. Ja vieläkin tykkään eniten, kun saa vain istua ja lukea :) Mutta olen kyllä pärjännyt ihan kivasti elämässäni. Nyt mulla on oma perhe, mutta mies ja poika on itseäni toimeliaampia. Olen töissä yliopistossa ja kohta väittelen tohtoriksi. Ei kirjoihin paneutuminen ole paha asia, mutta kyllä minunkin äiti joutui aikanaan pakottamaan minut välillä ulos!

Eli kannattaa kunnioittaa lapsen ominaislaatua, mutta silti vaatia, että hänen on välillä osallistuttava aktiiviseen toimintaankin.

Vierailija

Juteltiin vaan, että totta kai sua jännittää niin kuin kaikkia muitakin, mutta kannattaa varmasti mennä. Ja aina ovat lopulta menneet, kun en ole ottanut kuuleviin korviin, ettei menisi. Lopulta ovat olleet niin polleina ja innoissaan, kun ovat uskaltaneet ja onkin mennyt ihan hyvin.

Vierailija

Hänellä on siellä varmasti hauskaa ja jossei pahoinvointia esiinny bussissa, ei ole yhtäkään syytä jäädä koululle. Ap, olin itse kuten lapsesi.. Laiska, mukavuudenhaluinen olen ollut aina, mutta jos vanhempani olisivat antaneet minun "vain olla", olisin pilannut sillä elämäni. Vasta aikuisiällä olen käsittänyt että lapsen ei kuulu olla niin mukavuudenhaluinen vielä, että jää paitsi kaikesta kivasta. Leireille tms. en olisi lähtenyt millään, mutta kummasti on muistoja niistäkin jäänyt. Sitäpaitsi...lapsi tarvitsee myös kokemuksia ihan sen takia, ettei tottuisi liian helppoon elämäntyyliin. Aina kaiken ei tarvitse olla helppoa eikä kivaa!

Vierailija

hänellä on paljon kilttejä, mukavia kavereita. Ei ole koskaan oireillut mitenkään, vaan on koulussa menestyvä ja erittäin sosiaalinen, pidetty tyttö. Epäilen vaan tuota mukavuudenhalua. Kotona on laiska nautiskelija: vapaapäivinä kulkee koko päivän yöpuvussa, kasaa herkkuja lautaselle ja kääriytyy sohvalle huovan alle kirjoja lukemaan. Tosi vaikeaa saada häntä innostumaan mistään normaalista lasten hauskasta.

Vierailija

Aikuisena siitä tulee laiska ihminen, joka ei viitsi mitään tehdä. Kannattaa keksiä perheenkin kesken vapaalle jotain aktiviteetteja, joihin tyttö osallistuu. Oppii toimeliaaksi ja olemaan reissussa.

Sinuna pakottaisin tytön reissuun mukaan, Puuhamaahan on sitä paitsi kiva paikka ja nuo luokkaretket ovat niitä kouluvuoden helmiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat