Seuraa 

Olen ymmällä, etsinyt tietoa, vaikka mistä ja millä hakusanoilla, mutta tietoa, jota janoan, ei tunnu löytyvän mistään...jospa tätä kautta. ELI: Kierukan poistosta on pian 2 vkoa. Lähes 5 vuotta ilman kuukautisia olleena, en tiedä kierrostani mitään, saati ovulaation " noin" -ajakohdasta. Ennen kierukkaa kuukautisert olivat todella säännölliset ja ovulaatiokin pystyi bongaamaan helpohkosti...tästä aikaansaannoksena kaksi lasta(molemmat yk1). Kierukan aikaan jonkinlaista tiputteluvuotoa saattoi ollaj joskus, mikä oli sitten vissiin merkki kuukautisista. Nyt kun olen miettinyt pääni puhki, saattoi tälläinen tiputtelu osua joulukuun alkupäiville, milloin kierukan poisto olisi näinollen osunut oletetunkierron puoliväliin.

Testiä en ole tehnyt, mutta oireet ovat niin tutut,että tiedän ilman testiäkin..sen vain tietää, koska tälläistä ei ole koskaan muulloin(rinnat paisuneet, rinnanpäät tummuneet,päissä " nystyrät" ilmaantuneet esiin, maitoa erittyy ja kiinniyyskipua(ainakin sitä muistuttavaa) on enemmän,kuin muistan aiemmin olleen...vaikuttaako kierukan aikaisempi elämä limakalvoon jotenkin eli voisiko" kivut " olla tästä syystä kovemmat?

Auttakaa, jos voitte...olen ihan ymmällä. Oli todellinen sattuma, jos kierukan poisto sattui tod.näk. ovulaatioaikaan.

En tiedä milloin testi olisi ylipäätään järkevää tehdä? Voiko pelkät hormonit aiheuttaa raskaudenkaltaisia oireita? Ei ole aiempaa kokemusta kierukan jälkeisestä elämästä. Varmuus olisi kuitenkin saatava, vaikka luulenkin sen jo tuntevani! KIITOS AVUSTA, etukäteen!

Kommentit (6)

Minulla on ollut hormoonikierukka kahden lapsen välissä eli kaksi raskautta on kierukan poiston jälkeen ollut.

Ensimmäisellä kerralla meni yksi kierto ohi ja sitten plussasin. Toisella kerralla meni reilu kaksi kuukautta ennen plussaa. Minulle lääkäri sanoi, että hormoonitaso palautuu heti normaaliksi kun kierukka on poistettu ja raskauden mahdollisuus on heti. Ovulaatiohan tapahtuu vaikka vuotoa ei tulisikaan. Minullakaan ei vuotoa kierukan kanssa ollut.

Onnea yritykseen, kuulostaisi kyllä toivotuilta oireita. Tee ihmeessä testi :)

Minulta poistettiin hormonikierukka vasta kolme päivää sitten eikä tässä mikään huippukiire tulla raskaaksi ole mutta toivottavasti kevään kuluessa kumminkin. Ovulaatiotietoja oli kiva lukea, jotta tiedän jotenkin missä mennään. En tiennytkään, että ovulaatio voi olla vaikka ei ole vuotoa. Olen sitä miettinyt, kestääkö kauan, ennenkuin normaali kierto ovulaatioineen palautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli samaa mitä erittyy ovulaation jälkeen luteaalivaiheen ajan ennen kuukautisia. Se muokkaa kohdun limakalvoa kuukautiskierron lopulla sikiön kasvulle sopivaksi. Ehkäisyvalmisteissa käytetty synteettinen keltarauhashormini on hieman vahvempaa kuin elimistön itsetuottama hormoni, mutta toimii samalla tavalla.

Voihan sun elimistö olla nyt kyllä käynnistämässä omaa hormonituotantoa ja siksi sun oireet on ikään kuin raskaana. Toisaalta itse kyllä söin Cerazettea (joka myös keltarauhashormonia) ekan lapsen jälkeen ja heti pillerit lopetettuani olin jo raskaana.

Täällä keltarauhashormoniehkäisystä: http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=4696412 Siellä sanotaan ko. hormonin häviävän elimistöstä melko nopeasti...

Kiitokset vastauksestasi. Ei tässä auta muu, kuin odotella, vaikka testi saattais jo kertoakkin sen, missä mennään, mutta vasta 11 pvää kierukan poistosta, joten odottelen ensi vkon. Tilasin netistä testin, joka kertoo tuloksen jo 10 pvää hedelmöittymisen jälkeen. Pyhien vuoksi testin tulo menee varmaan ensi vkon lopulle, milloin varmaankin on ihan hyvä aika tehdä se...eli katsellaan. Jos jollakulla muullakin on samantyyppisiä kokemuksia kierukkaan/raskautumiseen liittyen, lukisin kommenttejä mielelläni, omaa " tuomiota" odotellessa.Zeldatar:

Lainaus:

Minulla on ollut hormoonikierukka kahden lapsen välissä eli kaksi raskautta on kierukan poiston jälkeen ollut.

Ensimmäisellä kerralla meni yksi kierto ohi ja sitten plussasin. Toisella kerralla meni reilu kaksi kuukautta ennen plussaa. Minulle lääkäri sanoi, että hormoonitaso palautuu heti normaaliksi kun kierukka on poistettu ja raskauden mahdollisuus on heti. Ovulaatiohan tapahtuu vaikka vuotoa ei tulisikaan. Minullakaan ei vuotoa kierukan kanssa ollut.

Onnea yritykseen, kuulostaisi kyllä toivotuilta oireita. Tee ihmeessä testi :)

Multa poistettiin kierukka vajaa neljä vuotta sitten. Paikallaan ehti olla useita vuosia ja vuotoa ei kierukka aikana tullut. Kun kierukka sitten poistettiin, tuli mulle kuukautiset kaksi viikkoa poiston jälkeen. Sen jälkeen ei sitten tullutkaan vaan huomasin olevani raskaana. Toivottavasti teillä tärppää yhtä nopeasti.

Hätähousuko?

Nostelen tätä, kun sama tilanne ja vanha ketju mutta jos joku vastailee:
Kierukka poistettu 23.9. aamulla vauvahaaveiden vuoksi ja vuotoja ei ole näkynyt. Menkat loppui kierukan ollessa. Pientä tuhrua ollut vain toisinaan. Viimeksi tuhrua 16.9. joten mietin oliko nämä ne "menkat" ja nyt pitänee vain malttaa odottaa. Herkkiä testejä tilauksessa tulossa, jos kahden viikon päästä uskaltaisi kokeilla ellei menkkoja kuulu 😌
Kertokaa lisää kokemuksia varsinkin onko raskaus alkanut ilman että tuli vuotoja poiston jälkeen? Ja milloin testasitte +?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat