En uskalla yrittää toista lasta, jos keisarinleikkausta ei voi varmuudella saada

Vierailija

Onkohan mulla kohtalotovereita? Meillä on yksi reilun vuoden ikäinen lapsi, joka on syntynyt suunnitellulla keisarinleikkauksella. Siihen aikaan oli vielä EML-systeemi, joten sain leikkauksen yksityiseltä lääkäriltä. Nyt systeemi on kuitenkin poistunut.

Olen lievästi cp-vammainen, jonka johdosta rentoutuminen, lihasten normaali hallinta jne. on keskimääräistä hankalampaa enkä uskalla tai edes halua yrittää alatiesynnytystä, kun ongelmia on jo normaalemmissakin asioissa. Osa lääkäreistä ei kuitenkaan ilmeisesti pidä vammaani niin "pahana", että saisin automaattisesti keisarileikkauksen. Lähipiirini ihmisten (myös lääkäreiden ja kätilöiden), jotka tuntevat ja tietävät minut paremmin, mukaan minun ei kannata missään nimessä yrittää alatiesynnytystä. Syyni keisarileikkaukseen on siis tavallaan pelko, mutta pelko johtuu tuohon cp-vammaani liittyvistä ongelmista.

Nyt pelkään, että en saa keisarileikkausta suoraan, vaan joutuisin käymään pelkopoleilla tai minut painostettaisiin yrittämään alatiesynnytystä. Vielä toisen lapsen yrittäminen ei ole edes ajankohtaista, mutta asia häiritsee ja ahdistaa jo nyt.

Kommentit (4)

Vierailija

luulisin, että saat, koska onhan se riski lapsellekin, jos vamman takia synnytys pitkittyy tai tulee komplikaatioita. voisit varmaan soittaa neuvolaasi ja tiedustella asiaa?

Vierailija

että sinua painostettaisiin alasynnytykseen! Rohkeasti vain juttelemaan. Äläkä sitä pelkopolia pelkää, ei se ole sitä varten, että kaikki kävijät saataisiin suostamaan alatiesynnytykseen :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat