Toipuminen entisestä parisuhteesta, uusi suhde ja lasten saaminen?

Vierailija

Miten olette järjestäneet tuon yhtälön kohdallanne? Oletteko odottaneet, että toivutte edellisestä parisuhteesta 100%:sti ennen perheen perustamista uuden kumppanin kanssa? Vai eikö tuollaista 100%:sta toipumista olekaan? Vai oliko menneestä kenties pitkästäkin suhteesta ylitsepääseminen sinulle aivan helppoa? Entä miten ratkaisit tilanteen, jossa olet vanheneva nainen noin lastensaantimielessä ja ei ole aikaa hukattavaksi? Miten kauan tuosta on ja miten menee nyt?

Tässäpä kysymystä kerrakseen...

Kommentit (8)

Vierailija

Minulla uusi suhde alkoi jo ennen vanhan päättymistä ja uusi mies muutti kotiini suunnilleen samalla ovenavauksella kun vanha muutti ulos. Lapset sopeutuivat ihan hyvin, mutta yhteisiä lapsia emme ainakaan vielä suunnittele, koska haluamme nauttia toisistamme täysillä. Ehkä sitten joskus teemme sen rakkauslapsen :)

Vierailija

Jos ekalta vastaajalta kysyt, niin edellinen suhde ei ollut huono, ihastuin vain toiseen. Erosta ei tarvinnut toipua, koska kuten kerroin, uusi oli katsottuna jo hyvän aikaa ennen eroa.

Vierailija

ekasta kun erosin, toka oli jo kuvioissa eli itse olin se lähtenyt osapuoli, eikä lapsia onneksi ollut, nyt niitä on tän tokan kanssa jo neljä. Jos vielä joutuisin erotilanteeseen, en kyllä enää mitään uusperhettä alkaisi perustaa, vaan pelkkä seurustelusuhde niin että molemmilla on omat kotinsa riittäisi minulle mainiosti ja uskon että se olisi lastenkin kannalta paras ja selkein vaihtoehto.

Vierailija

etkö ole siis toipunut erostasi? Painaako ero sinua jotenkin? Syllistätkö siitä esim itseäsi?

Kiinnostaisi myös sellaisten naisten tarinat, jotka eivät ole saaneet lapsia eroon päättyneessä suhteessaan ja jotka ovat yrittäneet työstää eroaan.

Ap

Vierailija

heti eron jälkeen, melko pitkäkin, mutta itse olin vielä enemmän laastaria sille miehelle, joten se loppui. Auttoi ehkä kuitenkin pääsemään vaikeimmista kuukausista yli ja kuitenkin opin selviytymään itsekseni ja lasten kanssa. Sanoisin, että pääsin yli avioerosta melko helposti. Nyt olen naimisissa jo aiemmin tuntemani miehen kanssa ja nyt 4 v eroni jälkeen suunnittelemme yhteistä lasta.

En usko, että 100% toipumista onkaan. Kannattaa vain olla tarkkana , että ei mene naimisiin ja/tai hanki lasta ns. laastarisuhteen kanssa. Se ei välttämättä toimi.

Vierailija

(minut jätettiin toisen takia), olin vuoden sinkkuna (kävin toki treffeillä), sitten tapasin nykyisen ja kun olimme olleet n. 3 v. yhdessä, syntyi esikoinen, joka on nyt leikkikäinen.

Uskoin tuolloin aikanaan, että se 1 vuosi sinkkuaikaa riittää täyteen toipumiseen mutta jälkeenpäin ajateltuna, kyllä siihen varmaan meni yhteensä jotain 5 vuotta...

Vierailija

Just näin kannattaa kaikkien aina toimia, ihquu!

Lainaus:

Jos ekalta vastaajalta kysyt, niin edellinen suhde ei ollut huono, ihastuin vain toiseen. Erosta ei tarvinnut toipua, koska kuten kerroin, uusi oli katsottuna jo hyvän aikaa ennen eroa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat