Minä petän miestäni ja hän minua koska meidän arki on rankkaa ja tylsää.

Vierailija

Ei vaan millään saada mitään yhteistä/perheen yhteistä kivaa järjestettyä niin että se oikeasti olisi kivaa. Meillä on kolme pientä lasta ja kolmannen syntymän jälkeen tämä kärjistyi kun vielä oli talon rakennuskin siinä (edelleen osittain kesken). Elämä kotona on puurtamista, rakentamista, lasten perushoitoa ja kasvatusta. Osa lapsista valvoo 21-22 saakka, sen jälkeen olen niin väsynyt etten jaksa mitään. Ja toisen pitää olla lapsia vahtimassa jos toisella on menoa.

Tässä uskon, että on syy miksi minä olen pettänyt miestäni ja hän minua. Petin tuossa vuosi-puoli vuotta sitten ja nyt taas tuntuu että olisin valmis pettämään. Miehellä tiedän olevan säpinää meneillään toisaalle myös.

En tiedä miten tämän tilanteen ratkaisisi. Tälläistä ei siis ollut vielä kun lapsia oli vain kaksi ja asuttiin vuokralla.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

...monet liitot kariutuu rakennusaikana :( Siksipä en haluakaan alkaa rakentamaan, mieluummin ostetaan vanha/valmis talo. Muutenkin ihan tarpeeksi stressiä ja välit kiristyneet... ja välillä epäilen, että olen varmaan ollut niin v-mäinen ämmä, että tilaisuuden tullen mies varmaan pettää. Ja ehkä minäkin -siis jos joskus tulisi tilaisuus!! Mutta kun olen aina kotona lapsen kanssa. Mies ei pärjäisi, jos esim. illalla jonnekin lähtisin... ja alkaa minua muutenkin syyllistämään, jos en koko ajan ole lapsessa kiinni. Jos meillä ei olisi lasta, olisin jo lähtenyt kävelemään -tai ainakin pettänyt. Vai olisiko tilanteemme silloin näin kärjistynyt? Ehkei olisi tarvetta pettämiselle tai erolle...

Vierailija

Se on se minkä avulla jaksan. Ja omaa aikaan saan nykyään sillon tällön...

Lapsia ei ole tapana meillä syyllistää asioista joihin he ovat itse syyttömiä ja joille eivät mitään mahda.

ap

Vierailija

Kolmas lapsi on ollut "hankala": on moniallerginen astmaatikko, heräilee joka ikinen yö edelleen. Samaan aikaan on ollut keskimmäisellä ja esikoisella uhmaikää. Rakentamisen olen kokenut näin pidemmän päälle todella rakaksi ja samaa on mieskin sanonut.

ap

Vierailija

Jos ei ole aikaa eikä energiaa omalle puolisolle, miten voi olla aikaa pettämiselle?? Missä välissä ehdit pettää jos sulla on kolme pientä lasta? Mitä saat siitä pettämisestä? Nää on näitä asioita joita en ymmärrä mutta onneksi ei tarvitsekaan.

Vierailija

Asiat pitäisi puhua poikki ja pinoon tyyliin selviksi ja erota jos parisuhteesee ei halua satsata vaan hyppii vieraissa.

Jatkossa ne jotka tulee tästä kärsimään ovat lapset, ihan varmasti.

Vierailija

sietää pettymyksiä, lykätä tarpeidensa tyydyttämistä? Hetimullekaikitännenyt - talo valmiiksi,perhe, työt, avioliitto, kaikki pitää saada heti. Miksi kukaan ei enää ajattele sillä tavalla, että kun ollaan yhteen menty, ollaan sitouduttu sietämään myös ne vastoinkäymiset (ainakin on luvattu alttarilla niitäkin kestää), sillä muutaman vuoden huonommat hetket koko elämän mittakaavasta katsottuna eivät paljoakaan merkitse. Varsinkin kun perheessä on lapsia, perhe ja koti ja vanhempien avioliitto on lapsille koko maailma ja elämä, heidän turvallisuutensa ja kehityksensä perusta, pitäisi vähän miettiä tarkemmin ennen kuin ryhtyy niitä mielihalujaan tyydyttämään...

Vierailija

Nyt kun tilanne ei vielä ole täysin riistäytynyt käsistä!

Suunnilleen puolet mun tietämistä pareista jotka on yhtä aikaa rakentaneet ja tehneet lapsia, on eronneet joko rakennusaikana tai pian sen jälkeen. Lopuistakin 25%:lla ollut tosi rankkaa.

Vierailija

pistit pettämisesi lapsesi syyksi osittain, etkö?

Musta toi että pettää vaan sen takia että se on niin rentouttavaa,on aika köyhän mielen osoitus. Avioliitto (ja lasten koko maailma)a kannattaa tuhota sen takia, että on niin rentouttavaa hyppiä vieraissa?

Vierailija

pienen parisuhdekeskustelun tai -terapian paikka...

Teillähän on kaikki edellytykset jatkaa liittoanne: on yhteinen päämäärä (talo, perhe) jonka eteen yhdessä toisianne tukien voitte ponnistella, sen sijaan että molemmat sooloilette siellä sun täällä.

Muuten, jos sitten eroatte, aiotko kertoa sille kolmannelle lapselle, kun jossain vaiheessa tiedustelee eronne syytä, että kun sä olit niin hankala moniallerginen astmaatikko ja valvotit kaikki yöt, niin äiti halusi mennä vieraisiin?.

Vierailija

En olisi uskonut, että me ajaudutaan tähän tilanteeseen.

Mutta se on se halu edes hetken tuntea itsensä vapaaksi, tuntea itsensä itsekseen ja saada keskittyä itseensä ja omaan oloonsa edes hetkeksi. Irrottautua kaikesta siitä rankasta ja masentavasta ja puuduttavasta. Tuntuu, ettei se mitään elämää olekaan, vaan silkkaa hiljalleen näännyttävää kituuttamista. Noin vuosi, reilu meni vielä ihan ok, mut sen jälkeen alkoi turhautuminen olla sitä luokkaa, että ajauduin siihen pettämiseen.

Ja ei auttaneet kävelylenkit, kirjan lukeminen, musiikin kuuntelu, omat hetket kotosalla telkkarin ääressä enää. Olisi pitänyt alusta saakka pitää parempaa huolta jaksamisestaan varmaan. Jotenkin se ihastuminen toiseen ja pettäminen oli niiin nannaa siihen turhautumiseen ja arkiväsymykseen. Tuli ihan nuoruus, vapaus, ihanat ajat mieleen siitä kun huolettomasti oli ihastunut ja toisen lähellä ekoja kertoja...

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat