Kaksostenrattaat vai ei? Ikäeroa lapsille tulee 2v 5kk...

Vierailija

Mulla on pulma: kuinka kuljettaa vauvaa ja isompaa (2v 5kk vauvan syntyessä).

Olen harkinnut seuraavaa: pidemmillä matkoilla kantaisin vauvaa kantoliinassa ja isompi saisi olla rattaissa. Mutta jos en jaksakaan kantaa vauvaa/se ei suostu olemaan kantoliinassa?

Onkohan kaksostenrattaat kauhean hankalat kuljettaa ja mahtuuko tuo isompi niihin edes? Kuinka niillä mahtuisi kauppaan?

Seisomalaudalla isompi tuskin pysyisi, on sen verran vilkas ja uhmaikäkin on vielä... Ja pitkää matkaa ei jaksa/halua kävellä, se on kokeiltu ja väkipakolla en kyllä rupea kädestä/valjailla perässä vetämään... mitähän tässä tekis?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Meillä vauva syntyy syksyllä ja ikäeroksi tulee tuo 2v 5kk. Seisomalaudalla ei kuulemma talven loskassa tee yhtään mitään ja myös meillä tuo esikoinen on toooodella vilkas ja temppuilevaa sorttia. Mä olen siksi kyllä ajatellut, että hankkisin jotkut suht edulliset käytetyt kaksostenrattaat. Toivottavasti ei sitten ole turha ostos... En vaan jaksa uskoa, että meidän esikoinen nätisti pitkiä matkoja kävelisi..

Vierailija

Kaksostenrattaiden käyttöaika on niin lyhyt kun lapsella on jo niin paljon ikää kuitenkin. Kaksostenrattaat hommaisin, jos ikäeroa 1, 5 v ja pitkät kauppamatkat. Ei ole tietysti kokemusta niistä, mutta ehkäpä hankalat liikkua niiden kanssa?

Vierailija

Meillä kuopus nyt 2v5kk ja rattaita ei käytetä juurikaan. Lapsi on reipas kävelijä, kävelee 4 km:akin ihan kevyesti. Ainoa milloin rattaat tarpeen, kun kävellään vilkasliikenteisen tien vieressä tai ruuhkassa ja tahdon varmistaa ettei lapsi lähde sinkoamaan jonnekin.

Vierailija

Ja kaksosten rattaita ei ole enkä ole kaivannutkaan. Ei myöskään ole ollut seisomalautaa.

Meillä se 2,5v on aina kävellyt, ajanut pyörällänsä tai talvella ollut välillä pulkassa. 2,5v jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, kunhan on tottunut. Jos ei koskaan liiku kävellen, niin ei tietenkään kylmiltään jaksa/halua yhtään.

Jos menimme jonnekin reissuun aikuisia oli yleensä matkassa kaksi ja 2,5v istui sateenvarjorattaissa.

Meillä vauvat ei ole viihtyneet vaunuissa, jos ovat hereillä, joten aika paljon kannoin heitä myös rintarepussa ennenkun olivat rattaissa istumis-ikäisiä. Tällöinhän olisi voinut ajatella työntävänsä sitä 2,5vuotiasta rattaissakin.

Minä en kokenut liikkumista hankalaksi, liikuimme paljon kävellen päivittäin ja se oli lapsillekin itsestäänselvyys.

Vierailija

lämpimästi niitä kaksostenrattaita. 2,5-vuotias on vielä kovin pieni ja varsinkin kun vauva syntyy, voi olla että taantuu vielä pienemmäksi eli haluaa myös olla rattaissa kun vauvakin saa olla jne. Kaksostenrattaita on nykyään niin monenlaisia, olen nähnyt hyvin näppäriä sellaisia. Ja mikä parasta, niiden alakoriin mahtuu usein useampiakin kauppakasseja kuin vain kaksi. Meillä kolmevuotias istui vielä ihan hyvin kaksostenrattaissa, ei tosiaankaan olisi vielä jaksanut kävellä kaikkia niitä matkoja joita teimme, ja jos olisikin kävellyt, niin olisi pitänyt sitoa narulla kiinni vaunuihin, sen verran vilkas tapaus oli.

Vierailija

Meillä oli aikalailla sama ikäero. Ostin kaksosten rattaat ja käyttämättä ne aika pitkälti jäi. Sitten hommasin seisomalaudan ja se oli huomattavasti parempi vaihtoehto. Eli suosittelen tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa. :)

Vierailija

Ehkä täytyy sitten hankkia eri tarkoituksiin eri välineet... Pidemmille kävelyille kaksostenrattaat olis hyvät, mutta lyhyillä matkoilla ja ahtaissa tiloissa yksöstenrattaat + kantoliina varmaan riittää.

Rahaa ei ylenpalttisesti ole, siksi mietinkin tätä. Jos olis paljon rahaa ja tilaa rattaille, niin niitähän vois ostaa vaikka kuinka monet. :)

Ap

Vierailija

ja ihan turhaan!

Ikäeroa 2v4kk ja nyt lapset ovat 2v10kk ja 6kk eikä ole montaa kertaa tullut käytettyä :( Olin ihan varma ettei meidän ylivilkas poju suostu laudalla olemaan mutta toisin kävi.

Kato miten lähtee arki sujumaan ja jos ei seisomalauta riitä niin osta sitten!

Vierailija

Meillä 1,5v ikäeroa ja vanhempi on kävellyt nuorimman synnyttyä. Seisomalauta on hyvä jos pitkiä matkoja tarpoo ja saa kuljettua vähän pikaisemmin kuin lapsen tahtia.

Vierailija

Meillä on kävelytetty lasta niin paljon kuin mahdollista, mutta silti puolenkin kilometrin matka kestää pahimmillaan 45min. Lapsi ei suostu pitämään rattaista/kädestä kiinni kuin ehkä hetken, ei jaksa sellaista kyytiä. Haluaa välillä pysähdellä ja ihmetellä. On hidas ja rauhallinen luonteeltaan. Helppo se on sellaisen vanhemman sanoa että "pistä se kävelemään" jos oma lapsi on duracel-pupu. Kaikki ei vaan ole.

Ap:lle: Osta tuplat jos se helpottaa teidän arkea. Meillä tuplat käytössä vielä 3-vuotiaalla silloin kun ollaan kaupungilla tai ostareissa ihan turvallisuussyistä.

Vierailija

Esikoinen kävelee kyllä aika reippaasti, mutta uhma on kova. Miten käyn lasten kanssa edes lähikaupassa, jos isompi sinkoilee minne sattuu ? Puistosta lähtemiset voi olla taistelua, tuskinpa rupeaa väkisin seisomaan edes seisomalaudalla saati sitten kävelemään. Kaupungille en ainakaan voi lähteä molempien kanssa, se on selvää. Toki tuo uhma saattaa kohta hellittääkin, mutta tosiaankaan ei voi tietää millaista sitten on kun vauva syntyy.

Olen kuitenkin päättänyt kokeilla ensin tavallisilla rattailla seisomalauta lisänä. Jos kulkeminen ei onnistu, niin sitten hommaan tuplat. Ihan alussa mies on kotona useamman viikon, joten voidaan liikkua yhditelmillä ja matkarattailla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat