***JOULUKUUN TÄHTÖSET viikon 21 viikonloppuun***

Vierailija

Mehän eletään ihan vanhoissa viikoissa=)

Ajattelin nyt laittaa uutta pinoa pystyyn.

Itselläni taas huoli painaa että mahtaako massussa kaikki olla ok.Kun se ei kasva!Pian vaihtuu tasaviikot 12 eli 13 alkaa ja ulos päin ei näy mitään...Aiemmissa kun on tullut selkeä kumpu esiin viimeistään rv 10.

Ehkä tämä on turhaa paniikin keräystä mutta nyt vaan ajatukset kiertää tätä kehää.Onneksi tiistaina on ultra...

Juustoista.Mä ainakin oon syönyt huoletta juustoja.Mozzarellaa ja fetaa ja halloumia.pizzassa tms aurajuustoa.Kun oon katsonut että ovat pastöroituja(kamala sana...)

Jep jep.

Petite-te ja bèbè rv 11+5

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Terve!

Siitä onkin toosi pitkä aika, kun olen viimeksi kirjoittanut tänne. Oikein ei ole mitään tapahtunut ja sitten kun on täällä käynyt, ei sivut oo toimineet.

Juustoista ja kisuista on ainakin puhuttu. Mua vähän huolestutti, kun oltiin Helsingissä tapaamassa ystäviä, ja mun mielestä niiden kissat oli paljon hauskempia ja mielenkiintoisempia kuin niiden kaksoset :p

Välillä aina huomaan syöneeni jotain kiellettyä juustoa (esim fetaa olen syönyt kuumentamattomana viimeks eilen, olen ajatellut että pastöroitua saa..?). Mutta luotan tässä asiassa varjelukseen.

Ja mahan koosta kans on ollut puhetta. Mulla kohtu tuntuu jo ihan selvästi alamahalla ja siinä yläpuolella on jo ihan kunnioitusta herättävä pömppö. Olen tän viikon kulkenut jo mammahousuissa.

Tällä viikolla oli neuvolalääkäri ja voi pojat mikä säkä, siellä oli lääkärinä yks mun hyvä kaverini. Tiesin kyllä, että se on alueella terkassa lääkäri, mutten sitä, että se käy neuvolassakin. Olisin voinut peruuttaa sen ajan ja mennä toiselle, mutta kun nyt siellä jo olin (ja tää kamu on nainen), niin annoin kyllä hänen tehdä sisätutkimuksen. Toisaalta, hänelle se ehkä kovempi paikka oli,eihän mun tarvinnut katsella kaverin haaroväliin, vaan hänen. Mutta tärkeintä, että sydänäänet ja parit liikkeet saatiin kuulumaan.

Hauskaa viikonvaihdetta kaikille ja toivottavasti pahoinvoiville pian helpotus koittaa!

Ineli 12+4

Vierailija

Mitä enemmän luen täälä juttuja sitä enemmän alan pelkään kaikkee.. X-( Nyt oon alakanu miettiin et oonkohan mä saanu nyt jonku toksoplasman ku halailinja silittelin viime viikonloppuna kaverin kissoja ilman et pesin käteni välittömästi sen jälkeen. Ne on sentään ulkokissoja. No ei auta ku toivoo parasta! En siis mihinkään kakkatouhuihin osallistunu.

Viikonloppu on menny kivasti. Miehen kanssa pitkästä aikaa saatiin vaan olla eikä ollu koko aikaa jotain menoja.

Tiistain ultraa odotellessa..

Pikkupiru 13+1 (ultran jälkeen luultavasti 12+1)

Vierailija

Ihana auringonpaiste! Olen jopa saanut parvekkeelle laitettua kukkasia, tuli oikein kivan näköistä ja kesäistä.

Monet tuntuvat odottavan masun kasvua, minä taas en odota sitä ollenkaan.. toivottavasti pysyy mahdollisimman pienenä mahdollisimman pitkään ;-) Iltaisin näkyy nyt kyllä jo vähän masua, mutta päivällä pysyy piilossa ja farkut menee hyvin jalkaan. Noh, viikkojakin on vasta 10..

Pahaolo on alkanut aaltoilemaan, toisina päivinä menee ihan hyvin ja toisina taas on pää pöntössä jatkuvasti. Väsymys ei hellitä millään.. nytkin mietin vaan että kohta voi mennä päikkäreille kun meinaan nukahtaa pystyyn. Pitäisi varmaan ruveta syömään rautaa, hemoglobiini oli aika huono ekassa neuvolassa, mutta neuvolan täti ehdotti että odotellaan että 12 viikkoa on täys ennen kuin alan syödä lisärautaa.

Nyt täytyy mennä laittamaan lounasta lapsukaisille, alkaakin olla itelläkin nälkä!

Werde 10+3

Vierailija

Puolella korvalla kuuntelen, miten siellä lauletaan ja miten suomi pärjää...

Joku mietti turvonneita rintojaan, ja myös minä liityn turbotissien joukkoon! Ennen kuppikooksi riitti D, nyt mennään jo pahimmillaan H:ssa... Tosin ne on Chanchen liivit, joten vastaa joidenki muiden koossa G:tä. Silti. Ite en muistanut esikon raskaudesta, et sillon oisin turvonnu näin, mutta kappas kummaa, SEN mies muisti siitä raskaudesta, vaikka paljon muuta ei olekaan muistanut... ;-) Että ihan normia siis tämäkin. Minkähän näkönen Dolly Partoni olenkaan kun laitokselta palaan...? Hirvittää ajatellakin.

Yks oire, joka on nyt viikon ajan näkynyt häiritsevän, on käsittämätön kutina. Ihoa kutisee joka puolelta, pahimmat paikat on sääret, nilkat, ylävatsa ja rinnat... Mihinköhän tämä nyt sitten liittyy? Jos oltais jo loppuraskaudessa, ni epäilisin raskausmyrkytyksen alkuoireita, mut ei nyt sentään näin alussa.

Kantrimaria 12 + 5

Vierailija

Ihan hirvittää ajatella kuinka kipeenä tuo selkä on sitten kun maha alkaa oikein kunnolla kasvaa. Kipu helpottaa levolla aina vähäksi aikaa, kunnes jälleen jonkin kumartelun yhteydessä tulee takaisin.

Tähän lisäksi nyt pari päivää on kaveri massussa kai painanut juuri virtsarakkoon kun vessassa joutuu käymään jatkuvasti. Jos erehdyn juomaan esim. lasillisen vettä illalla, voi olla varma että yöllä herään vähintään kaksi kertaa vessaan. Aivan käsitämätöntä. Tässä taas sellainen asia, mistä en ainakaan muista aiemmissa raskauksissa kärsineeni.

010308 ja rv 11+6

Vierailija

Voi Petite-te, taitaa liittyä vaan raskaushormoneihin tuo murehtiminen. Tiistaina kun ultrassa näet, että kaikki on kunnossa, niin alkaa yöunetkin taas sujua. Etukäteen murehtiminen on minullakin usein tapana, mies on yrittänyt opettaa, että sitten vasta surraan kun tiedetään että on aihetta.

Mullakin nousi eilen pala kurkkuun, kun huomasin syöneeni jotain fetan tyyppistä salaattijuustoa, joka olikin valmistettu tod.näk. venäjällä. Eli tuskin siis pastöroidusta maidosta. Kyläilemässä oltiin, enkä siinä tohinoissa tajunnut lähteä keittiöön juuston alkuperää tarkistelemaan. Nyt tulin lisäksi ajatelleeksi, että se on varmaan jotain Viron tuliaisia ja varmaan matkannut jonkin aikaa ihan lämpimässä...Listeriabakteerit on siellä oikein kuhisemalla lisääntyneet. Voi apua. Vaan nyt ei auta muu kuin luottaa hyvään onneen, tietysti soimaan itseäni oikein urakalla, mutta todennäköisyys lienee kuitenkin aika pieni ja aika hiivatin tarkka sitä pitäisi olla, että pystyisi yhdeksän kuukauden ajan välttämään kaikki mahdolliset sudenkuopat.

olin pitkästä iakaa tänään uimahallissa ja kokeilin vesijuoksua. Siitä voisi kyllä tulla mulle uusi harrastus, mutta mitenkähän vyön asettelu mahan päälle sujuu kun tästä vielä vähän kasvan... Nyt pitäisi alkaa kirjoittaan yhtä koulujuttua, lähteä kauppaan ruokaostoksille tai puutarhalle ostaan taloyhtiölle kesäkukat ja istuttaa ne. Vene pitäisi pestä ja vahata että saisi sen vesille ja kaveri pyyteli illaksi kylään. Mies ja lapsi on päikkäreillä, kunhan ne herää niin laaditaan toimintasuunnitelma illaksi ;) Siihen saakka otan rennosti.

Voimia kaikille, sitä tarvitaan kun arki taas koittaa.

Vierailija

Eipä kuulu mitään erityistä uutta, samaa kuvotusta ja käsittämätöntä väsymystä vaan. Ihan sellainen olo on kuin joku olis huumannut mut. Toivottavasti joskus loppuu...

Juustoista vielä Inelille, että feta ei ole mitenkään kiellettyä, jos on pastöroidusta maidosta tehty. Esim. Arlan paketeissa lukee, että on. Itse olen kypsytettyjä juustoja (emmental, edam, gouda jne.) kyllä syönyt ihan huoletta, vaikka paketissa ei pastöroinnista puhuttaisikaan. Ja kaikkia juustoja, myös home- ja tuorejuustoja voi syödä jos ne on kuumennettu vähintään 72 asteeseen; joku kun murehti pizzassa syötyä Auraa niin voin todeta, että ei hätää :)! Listerianhan voi saada myös huonosti pestyistä kasviksista ja toksoplasmoosin huonosti käsitellystä lihasta, joten huolellinen tietysti kannattaa olla, vaikka ihan liikaa ei myöskään kannata murehtia ja miettiä. Itse siivoan meillä kissan hiekkalaatikkoa monta kertaa viikossa, enkä kyllä jaksa mitään hanskoja käyttää. Enhän minä käsin niihin kakkoihin koske, ja tietysti silti vielä pesen kädet siivouksen jälkeen, ihan niin kuin oman vessakäynnin tai esikoisen pyllypesun jälkeen :).

Vierailija

Eilinen eli lauantai meni melkein koko päivä siivoillessa. Intouduin pesemään keittön kaappien ovet ja kaikki talon väliovet, joissa oli jos jonkinlaista tahraa ja likaa...Vasta nyt tänä aamuna sain tytönkin huoneen ja eteisen imuroitua ja vessan pestyä, joten nyt voin "hyvällä omallatunnolla" olla taas viikon...Yleensä meidän viikkosiivous käsittää imuroinnin ja vessan pesun, joten tällä kertaa tein vähän extraa, kun tuntui että oikeasti kaikki on niin likaista täällä...Kai se liittyy tähän raskauteenkin yhtenä oireena, että varsinkin keittiön likaisuus (ruoanjätteet lavuaarissa ym.) ällöttää ihan kympillä....Kodinhoito on viime aikoina ollut omalta kohdalta sitä sun tätä, raskausväsymyksen ja työkiireiden takia en ole oikeastaan mitään ehtinyt kunnolla tehdä. Kun on vielä nuo pihatyötkin aika vaiheessa (suht uusi piha, johon koko ajan tulee osteltua jotain uutta istutettavaa...). No, ainakaan ei pääse tekeminen tässä perheessä loppumaan. Tajusin myös pyykkiä pestessä, että ehkä ensi joulun jälkeen sitä pyykkiä on taas vain enemmän ja lasten kasvaessa vaatteetkin isonee ja täyttää helpommin koneen (meille siis neljäs tulossa). Mutta kyllä ne käytännön asiat jotenkin aina hoituu.

Turvotukseni, josta valitin, on hieman nyt laskenut. Helpottaa olotilaakin, kyllähän sitä jonkin verran pömppöä on masun kohdalla, muttei ihan niin paljon kuin vielä vajaa viikko sitten. Rintojen kuppikoosta ei minulla ole huolta, saisivat puolestani suurentuakin vaikka parilla kupilla ;-) (sanoo siis A-kuppilainen)...Mutta se on kyllä jännä, että rintojen koolla ei ole mitään merkitystä imetykseen, vaikka voisi ehkä luulla. Mulla on maitoa tullut aina tosi hienosti ja kaikkia kolmea edellistä olen imettänyt 8-12kuukautta kutakin. Imetyksen jälkeen rinnat ovat tosin olleet entistä enemmän rusinan näköiset :( No, sekin on loppujen lopuksi pieni menetys äitiyden kokemisen rinnalla! Ja ainahan sitä voi käydä plastiikkakirurgilla lasten saamisten jälkeen, vaikken kyllä itse taitaisi koskaan mennä.

Tällaisia löpinöitä tällä kertaa, tänään on kuvotus pysynyt vaihteeksi kivasti loitolla, mutta VÄSYMYS painaa aina vain.

t.Menninkäinen rv10+4

Vierailija

Olin tänään ekassa neuvolassa ja samat höpötykset tuntui olevan kuin kahdella edellisellä kerralla. Neuvolan täti oli oikein mukava, meillä nla muuttunut muuton takia edellisestä raskaudesta. Meillä myöskin kaupunki tarjoaa vain yhden ultran. Älyttömintä mielestäni tässä vain on se että np-ultraa ei saa pyytämälläkään, eikä myöskään n.20vko:n rakenne ultraa toistaiseksi!!!! Vaan kaupungin tarjoama ultra on joku varhais rakenne ultra joka tehdään 12-14raskausviikolla, mut ei siis mittaa niskaturvotusta!!! Plääh..oon ihan tuohtunut...

Joten...yksityiselle mennään np-ultraan, hinta kuulemma 140 euroo. Onko kenelläkään tietoo paljonkohan kela näistä korvaa jos korvaa?

Vastaavasti meillä kaupunki tarjoaa siis seerumi seulonnan. Onko tästä kokemuksia? Mulle terkkari sano että tulee aika paljon vääriä positiivisia, eli että näyttää että riski sairaaseen lapseen on koholla vaikka ei sitten olekkaan jatkotutkimuksissa. jatkotutkimuksena siis lapsivesipunktio jossa kuitenkin piilee keskenmeno vaara...Tässä kun tätä asiaa kääntelen ja vääntelen en itsekkään enää tiedä mikä järkevintä olisi...pliis onko kommentteja???!!!

Huh huh... täytyy varmaan jatkaa töitä viellä hetki...

Anneiki + bebek 9+0 nlan mukaan muuten 8+5

Vierailija

Meillekin on tulossa jouluvauva, kolme kouluikäistä lasta on edellisestä liitosta. En ole aikaisemmin uskaltanut kirjoitella, kun tammikuussa edellinen raskaus meni kesken. Torstaina neuvolassa kuului vahvat sydänäänet.

Vierailija

Että voikin olla ihanaa herätä aamulla oman kullan kainalosta!! Ajelin eilen pitkän matkan pohjosesta rannikolle, miestä olen nähnyt viimeksi 3 viikkoa sitten. Aion ottaa nyt taas kaiken irti näistä kolmesta päivästä mitä täällä ollaan koko perhe kasassa. Enkä kyllä tuhlaa muuten aikaa koneella istumiseen, mut äijä on iltavuorossa... Ajamisen aikana alko ikävästi jalat puutumaan ja aina kun istun vähänkin pitempään jossain, on pakko aukasta farkuista napit, jotta vatta saa rauhassa röllöttää. Sen verran on tuo masu kuitenkin jo kasvanut, että tiukemmat housut ahdistaa.

Kävin paikallisessa lastentarvikeliikkeessä ihastelemassa äsken matkarattaita, jotka haluaisin jo ostaa, mut mies jarruttelee... eihän me todella tarvita niitä vasta kuin tammikuussa aikaisintaan! Silti sitä on ite jo niin höpönä kaikkeen vauvakamaan, ettei marketissakaan voi ohi kävellä ilman pientä hypistelyä. Vauvavaatteet ei niinkään kiinnosta, ei ainakaan ennen kuin ehkä jos yritetään saada rakenneultrassa sukupuoli selville. Siitäkin ollaan vähän erimieltä miehen kans. Väsymys ja etominen alkaa jo vähän helpottamaan, sensijaan jalat turpoaa hetkessä jos vähänkin pitempään on pystyssä. Siirryn siis soffalle ja nostan koivet kohti kattoa!!! Hyvät viikonloput kaikille kanssasisarille, nauttikaa aurinkoisista päivistä!

Kantrimaria

RV 12+4

Vierailija

ei kummempia, päätin ilmottautua pinoon, euroviisuja odotellaan, toivottavasti Suomi pärjää !

Grillattiin äsken lasten kanssa makkaraa ulkona, kyllä maistui pihalla istuessa, aurinkokin on paistanut niin nätisti .

Tänään on ollut perinteinen, lauantai-illan herkuttelupäivä, vatsa on tosiaan turvoksissa, en saanut vaaleita gargohousuja enää puristamatta päälle, vaikka menivät vielä kolme viikkoa sitten.

Olo on edelleen väsy, ja etomista löytyy edelleen, iltaa kohden pahenee.

Tulevana maanantaina olisi ensimmäinen neuvola, ja keskiviikkona jo niskapoimu-ultra.

Palailemisiin =)

mannerto rv 11+1

Vierailija

Ei sitten suomi pärjännyt...

Ja mä jatkan tätä mun lauluani.oon nyt saanut päähäni voimakkaasti,ettei vatsassa olisi kaikki hyvin.Yöt valvon huolissani,onko sielä mitään elämää.Mulla on np ultra tiistaina ja kauhunsekaisin tuntein odotan sitä.Jännitystä lisää se että olemme lähdössä etelän aurinkoon ens lauantaina.Mua pelottaa ihan oikeasti vaikka uskon kyllä että nämä pelot olen saanut nuppiini näitä odotuspalstoja lukien.Täältä löytyy kyllä tuhat ja yksi kertomusta miten kaikki voi mennä pieleen.Mutta tunne on sanoinkuvaamattoman kamala,kylmä hiki menee niskassa öisin kun murehdin.

Voi tätä naisen elämää!!!Onko tämä nyt tätä mun loppuodotukseni??

Oih ja voih!

Petite-te ja bèbè rv 12+1 toivottavasti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat