Vierailija

Sivut

Kommentit (41)

Joidenkin tieto-taito menee jopa useampia vuosia alalla olleiden sairaanhoitajien edelle.

T: sosionomi, joka työskentelee sosiaaliviraston alaisuudessa pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

älykkyyden mittareita.

Tarkoitin sanoa, että lh-koulutukseen pääsee henkilöitä, joilla on melko paljon ongelmia.

Sori jos jäi epäselväksi.

30

että ovat ammattikoululaisista heikointa sakkia. Heistä oli yhdessä vaiheessa niin kova pula, että heikoin aines peruskoulusta ohjattiin (opojen toimesta) lähihoitajalinjoille. Paljon erilaisia ongelmia ja selkeää lahjattomuutta. Kyllä ihmetytti, miten he tulevat pärjäämään työelämässä.

Kunhan tulee jotenkin toimeen ihmisten kanssa.

Ja lähihoitajista on huutava pula!

Tekevät tärkeää työtä.

Itse voi sitten valita jääkö vaihtamaan mummojen vaippoja vai kaipaako haastavampia töitä.

Koulutuksella saa monenlaisia toimia ja lisäkoulutusta on paljon tarjolla.

Ei se koulutus muuten fiksua ihmistä tyhmäksi tee.

Aikoinaan 80 luvulla kun kävin koulutaso hoitajaksi (silloin ei ollut siis lähihoitajia), hakijoita oli suuntautumiskurssillemme 600. Testeihin pääsi 90 ja sisään otettiin 16.

Koulu oli tiukka paketti työharjoitteluineen ja ammatti oli arvostettu.

Se, miksi en ole lukenut eteen päin tästä ammatista, johtuu ihan taloveloista ja siitä, että työ yksikössäni on mielenkiintoista. Hoitoalalle ei kannata lähteä lukemaan lisää, koska palkka ei enää nouse niin paljon, että saisi kouluajan miinustilit takaisin. Ja toiseen ammattiin en tällä hetkellä pysty opiskelemaan siksi, koska mies opiskelee ja kahta opiskelijaa ei meidän talous nyt kanna.

Surullista, että pidätte meitä niin huonoina. Minäkin hoidan ehkä jonkun teidän erityislastanne ja kuntoutan häntä parhaan kykyni mukaan. Ikävää huomata, että vanhemmat antavat lapsensa näin tollojen ihmisten hoidettaiksi.

Vanhuspuolella myös ihmettelen, että miten uskallatte antaa vanhempanne näin tyhmille ihmisille hoidettaviksi? Toivottavasti otatte itse vastuun vanhuksistanne, mielisairaistanne, kehitysvammaisistanne yms.

Mehän olemme vain tyhmiä tylsäpäitä, jotka emme tajua mitään.

Olen LH, aikuisiällä alaa vaihtanut.

Lapsellamme on neuro-psykiatrisia häiriöitä ja olemme vihdoin monen vuoden taistelun jälkeen pääsemässä erikois-sairaanhoidon piiriin ja osastolle tutkimusjaksolle.

Noinko lapseemme ja minuun suhtaudutaan, koska olen LH?

Ja jos itse olet alalla, tiedät varmaan, että lasten neurologiset häiriöt ovat suurelta osin perinnöllisiä, eikä niitä voi vanhemmat typeryydellään (edes LH koulutuksella) aiheuttaa.

Tosin oireilua voi pahentaa ympäristön epävakaus.

Työpaikallasi ovat varmasti ylpeitä sinusta, kun viljelet tuollaisia asenteita julkisesti.

mutta valitettavasti tuntemani lähihoitajat ovat melko yksinkertaisia.

Toki siellä joukossa on varmaan niitä penaalin terävimpiä kyniäkin, ei vaan ole tullut mun kohdalle. Mukavia ihmisiä kuitenkin.

Vierailija:

Lainaus:

niin näköjään lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa ' hullu' , alkkis tai narkki. valitettavaa, mutta totta.

Ei ehkä kannata niin kovasti haukkua muiden vähäistä älykkyyttä jos itsellä on ajatukset ja päättelykyky tuota luokkaa.

Itse opiskelen lähihoitajaksi. Luokalla otettiin 300 hakijan joukosta 20. En mä kyllä sanoisi, että kuka tahansa hullu, alkkis tai narkki pääsee lähihoitajaksi.

olen isossa sairaalassa töissä, jossa hoidan lapsia (sh)- tapaan näiden lasten vanhempia päivittäin. lapsilla, joita hoidan, on psyykkistä ja neurologista ongelmaa. valitettavan usein näiden ongelmien taustalla on vanhemmat. ja se, minkä minä ja moni meistä muista on huomannut, nämä ' oudot' vanhemmat, joko isä tai äiti, on LÄHIHOITAJIA. olemme työporukassa usein ihmetelleet tätä ilmiötä- siis todellakin, lähihoitaja-äitejä isiä on paljon, joilla on itsellään suunnattoman paljon ongelmia- lähinnä psyykkisiä ja tätä myöten myös lapset oireilee. usein näillä lähihoitajilla on myös alko- ja/tai huumeongelmia.

Ihmettelen usein ja pelkäänkin, kuinka niin suuri joukko henkisesti että fyysisesti rappiolla olevia ihmisiä VOI työskennellä lähihoitajina!

tämä on valitettava totuus, mutta niin näköjään lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa ' hullu' , alkkis tai narkki. valitettavaa, mutta totta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat