Vierailija

Kannattaako ensin miettiä tapetit ja maalattavat seinät, sitten huonekalut, ja lopuksi tekstiilit (verhot, matot, ym.) Ja ihan lopuksi taulut ym. " koriste-esineet" .

Vai olisiko joku muu järjestys parempi? Mistä liikkeelle?

Kommentit (13)

En ole itse käyttänyt sisustussuunnittelijaa, mutta ne, jotka ovat käyttäneet ovat kehuneet. Lähinnä viesti on ollut se, että sisustussuunnittelijan palkkion säästää jo siinä, että tulee ostetuksi tavarat parhaalla hinnalla eikä tule tehtyä virheostoksia.

Ja se valaistus todella kannattaa miettiä ensin. Se on vaikea korjata jälkikäteen, jos kaikki sähköpisteet on väärissä paikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ajatellen ensin kannattaisi hankkia mieleisenväriset isot huonekalut, kuten sohvat ja kaapit/kirjahyllyt. Tapeteissa ja maaleissa on niin paljon enemmän valinnanvaraa värien suhteen, mutta valmiiseen tapettiin on hankala löytää sopivan mallinen sohva kun värivaihtoehtoja eri malleilla ei yleensäkään ole kovin montaa.

Sen pitää olla laadukas ja kestävä. Tuohon voisi sopia jokin voimakas tapetti yhdelle tehoseinällä. Tapettitalossa on ihania. Käy katsomassa tapettitalo piste fi.

Sitten siihen voisi yhdistää jotain laadukasta ja ajatonta tyyliin Artek/Skanno. Jos rahaa on vähän, niin vaikka laadukkaan valaisimen/valaisimet.

Sitten jatkaa samalla idealla makkariin. Eli laadukas sänky, samaa tyyliä kuin sohva. Kaunis sänkypeitto, jonka sävyt vastaa sitä olkkarin tehoseinää, koristetyynyjä ja verhot sävy sävyyn.

Jos vielä on rahaa, laadukas ruokapöytä! Ja sen päälle valaisin linjassa.

Jos rahat loppuu tähän, voit hakea Ikeasta/kirppareilta samaa tyyliä vähitellen lisää.

Esim. sohvan väriksi kannattaa valita joku neutraali, mihin voi yhdistellä monia muita värejä. Sitten mietit seinille kivat tapetit tai maalin ja lopuksi tekstiilit, siis maton, tyynyt ja verhot. Niitä tekstiilejä on helpoin vaihdella sitten myöhemmin, jos alkaa värit kyllästyttää ja esim. verhoilla pystyy vaikuttamaan sisustukseen paljonkin.

Jos sinulla on sellaisia tauluja, jotka haluat ehdottomasti pitää, kannattaa poimia värit niistä.

Valaistus kannattaa miettiä samassa yhteydessä kuin pintamateriaalit, tai oikeastaan jo ennen. Jos joutuu vetämään piuhoja, uusia pistorasioita tms. niin ne kannattaa tehdä ennen kuin vetää uudet tapetit seinään.

Mä miettisin kyllä kokonaisuutta ensin. Tunnelma, värit, käyttötarkoitus ja valot.

ja suurin osa on jo vietykin SPR:n Konttiin. Aiemmin koti on ollut " sisustamaton" , eli kaikenlaista eri aikoina ostettua/saatua, ei yhtenäistä linjaa. Nyt haluaisin koko kotiin (kolmio) yhtenäisen ja kauniin sisustuksen. Olen miettinyt myös sisustussuunnittelijaa, mutta rahaa ei ole niin kovin paljon käytettävissä, joten en tiedä raaskinko. Tiedän yksittäisiä juttuja, joita haluaisin hankkia, mutta kokonaisuutta en osaa vielä hahmottaa. Sen takia kyselen vinkkejä, miten edetä?

ap

Niin, siis olen katsellut huonekaluja, verhoja ja tapetteja. Mattoja, tauluja, valaisimia en ole vielä niinkään katsonut. Tuo jota joku ehdotti, että ensin katsoo huonekalut ja sitten vasta tapetit, kuulosti nyt minustakin järkevältä. Olen itse koko ajan ajatellut, että sisustaminen aloitetaan seinistä, mutta tuolla toisella tavalla tuntuu itse asiassa paljon helpommalta!

Sohva, jonka olen katsonut on graffitinharmaa. Olohuoneesta olisi tarkoitus tehdä aika pelkistetty, mutta jokin voimakas tapetti voisi olla. Täytyy ilmeisesti nyt sitten katsella siihen tummaan harmaaseen sohvaan sopivia tapetteja. Ja sitten verhot, tyynyt ym. Tauluja ei oikeastaan ole ennestään sellaisia mitä haluaisin yhä seinille.

ap kiittäen kaikista vihjeistä!

Kerää lehdistä kuvia sisustuksista, jotka miellyttävät. Ensin pinnat: seinät, lattiat. Sitten perushuonekalut, sitten isot tekstiilit (matot, verhot) ja lopuksi yksityiskohdat (tyynyt, kasvit, koriste-esineet).

Jos oma tyyli ei ole varma/vielä muodostunut, ehdottomasti sisustussuunnittelija. Maksaa samanverran kuin 1 laadukas matto (meille olohuoneeseen 400 e). Mutta silloinkin pitää tietysti tietää, mistä pitää ja mistä ei. Mutta sisustussuunnittelija voi helposti säästää itsensä moneen kertaan, kun ei tule virheostoksia.

Kannattaa miettiä sitä suurikuvioista tapettia toisenkin kerran. Jos maku ei ole varma, pidättäytyisin perusasioissa aluksi. Puulattia, valkoiset (maalarin-) seinät. Perushuonekalut samaa tyyliä keskenään ja ajattomia värejä. Tekstiileistä värit ja kuviot. Esim. suurikuvioinen kangas suurena pintana rimoihin pingotettuna tuo samaa fiilistä kuin isokuvioinen tapettiseinä (mutta on paljon halvempi ja siitä pääsee helpommin eroon).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat