Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ystäväni sai perjantaina vauvan, milloin olisi soveliasta mennä katsomaan?

Kommentit (12)

Itse meinasin kuolla tylsyyteen jo sairaalassa, jonne sai tulla vain pariksi tunniksi illalla vieraita, ja silloinkin vain isovanhemmat. Kotona taas meinasi olla tekemisen puutetta, kun vauva vain nukkui, mutta kaikki halusivat antaa meille rauhaa olla keskenämme. Sitten kun oli päästy siitä alkuinnostuksesta ja toivuttu ylikierroksilla käymisestä, tuli väsy (parin viikon kuluttua), ja silloin ravasi kyllä porukkaa tuvan täydeltä.

Tekstiviestiin vastattiin onnittelulla, kolmen-neljän päivän päästä soitin. Äiti oli iloinen, kun ei oltu menty sairaalaan heitä katsomaan. Olin ajatellut, että menisimme nyt viikonloppuna kotiin katsomaan, mutta äiti toivoi meitä kylään ensi viikolla. Näin siten tietenkin sovittiin.

Eikä me KYLÄÄN mennä, vaan pikaisesti poiketaan kummityttöä katsomaan ja perhettä onnittelemaan.

Itse muistan vauvankatsojista, että lähinnä vain toivoin heidän lähtevän pian...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse odotan kolmatta ja mulla olleet helpot synnytykset ja minusta on ollut ihanaa, että on käyty sairaalassa jo katsomassa. Ja kotiin on saanut tulla. Joitakin on kutsuttu ja toiset ovat itse soitelleet ja kysyneet, että koska sopii tulla.

että haluaisitte tulla piipahtamaan katsomaan vauvaa sitten kun jaksavat ottaa vastaan, (ja että tuotte tullessanne pullapitkon ja tiskaatte lähtiessänne), ilmoitelkaa koska saadaan tulla.

Vaan ihan fiksua...

Me asutaan kaukana kaikista tutuista ja sukulaisista, niin meidän vaavi sai ihan useammankin paketin postissa.

Sairaalaan ei päässeet osastolle kuin isovanhemmat vierailuaikana (josta oma äitini ei tietenkään piitannut, vaan paukkasi katsomaan ekaa lapsenlastaan osastolle kovaan ääneen ja vierailuajan ulkopuolella... heh), joten yhden kaverin näin vauvan kanssa siinä hissiaulassa nopeasti... Muiden kanssa sovittiin, että meille saa tulla, kun olemme kotiutuneet.

Ekat vieraat taisivat tulla viikko kotiutumisen jälkeen.

Jos joku todella vielä jaksaa kiinnostua jonkun toisen lapsista, ottaisin sen kohteliaisuutena vastaan ja sanoisin että meille saa tulla silloin kun vieraille sopii ja sairaalaankin saa tulla jos joku todella vaivautuu.

Kun sain lapsia, näin myös toimittiin, en ole yltiösosiaalinen mutta jos joku haluaa niin siitä vaan.

Mun mielestä voi ihan suoraan kysyä, että haluatteko vieraita nyt vai myöhemmin? Ja voi sanoa, että ymmärtää hyvin, jos haluavat vieraita vasta muutaman viikon kuluttua.

Koska nyt on flunssakausi ja lapsellamme vuotaa nenä koko ajan eli voi mennä kevääseen ennenkuin ollaan tarpeeksi terveitä kyläilemään vauvaperheessä? ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat